Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Cooper SE: Elektrický miník se představuje světu. Umí rychlé nabíjení a slibuje sportovní jízdu

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
53 Fotogalerie
Diskuze (7)

Mini konečně odhaluje svůj první sériově vyráběný elektromobil. Vzhledem příliš nepřekvapí, konečně se ale dozvídáme podrobnosti o technice.

O elektrickém Mini se hovoří už několik měsíců. Viděli jsme sérii špionážních snímků, ale i oficiální upoutávky přímo od samotné automobilky. A dnes jsme se dočkali kompletního odhalení vozu, který Mini právem tituluje jako první malý vůz prémiového segmentu, jenž jezdí pouze na elektřinu.

Pohon novinky obstarává synchronní elektromotor s integrovanou řídicí elektronikou a převodovkou uchycený v přední části nosného rámu prostřednictvím pevné trubkové konstrukce. Disponuje výkonem 135 kW a 270 newtonmetry točivého momentu. Že jste o těchto parametrech už někde slyšeli? Správně. Elektrické mini sdílí ústrojí se sourozeneckým BMW i3s.

Energie se ukládá do lithium-iontových akumulátorů uspořádaných atypicky do tvaru písmene T. Články jsou rozděleny do 12 modulů v podlaze a disponují celkovou kapacitou 32,6 kWh. Pokud jde o nabíjení, můžete využít domácí zásuvku, wallbox či veřejné nabíjecí stanice a stejnosměrný proud až do výkonu 50 kW. Při použití nejvýkonnějšího řešení se „miník“ doplní na 80 % kapacity za pětatřicet minut. Vůz slibuje dojezd až 270 kilometrů, tedy o něco více než konkurenční Honda e.

Mini Cooper SE zrychluje z klidu na 60 km/h za 3,9 sekundy, stovku protíná ručička tachometru po 7,3 s. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h. Tvůrci ale nevyzdvihují jen zrychlení v přímce, ale i celkové jízdní vlastnosti této hravé předokolky. Pomáhá jim nízko položené těžiště či řídicí jednotka protiprokluzového systému umístěná u regulačního členu. K dispozici jsou rovněž dvě úrovně rekuperace, takže auto můžete třeba v městském provozu ovládat jediným pedálem.

Řidič si může vybrat ze čtyř jízdních režimů. Sportovní přináší vůbec největší potěšení z jízdy a bezprostřední reakce na sešlápnutí plynového pedálu, pro běžnou jízdu je k dispozici nastavení Mid, naopak hospodárnější motoristé budou preferovat režimy Green a Green+. Ten poslední je vůbec nejvíce uzpůsoben úspoře energie a jsou v něm omezeny, případně zcela deaktivovány veškeré komfortní spotřebiče. Úspoře pomáhá třeba i vytápění tepelným čerpadlem, které shromažďuje odpadní teplo z motoru, elektroniky a baterie.

Video placeholder
Mini Cooper SE: První elektrické mini se představuje světu • Zdroj: Mini

První elektrické mini disponuje bohatou standardní výbavou, nechybí diodové přední světlomety, dvouzónová klimatizace, nezávislé topení, elektrická parkovací brzda či navigační systém. V závislosti na výbavě dostanete obutí o šestnácti či sedmnácti palcích v pěti různých variantách. Objem zavazadelníku zůstává shodný s konvenčním třídveřovým hatchbackem: 211 litrů, případně 711 l po sklopení zadních sedaček.

Premiéra pro veřejnost je naplánována na frankfurtském autosalonu v září, sériová produkce odstartuje v listopadu a první vozy zamíří k zákazníkům na jaře roku 2020. Na oficiální ceny si ještě musíme počkat, Britové však mají přislíbenou základní cenovku nižší než 25 tisíc liber (zhruba 700.000 Kč).

Tak uvidíme!

Vstoupit do diskuze (7)