Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Cooper SE: Elektrický miník se představuje světu. Umí rychlé nabíjení a slibuje sportovní jízdu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 7. 2019
53
7
Zobrazit náhledy (53)
Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE

Mini konečně odhaluje svůj první sériově vyráběný elektromobil. Vzhledem příliš nepřekvapí, konečně se ale dozvídáme podrobnosti o technice.

O elektrickém Mini se hovoří už několik měsíců. Viděli jsme sérii špionážních snímků, ale i oficiální upoutávky přímo od samotné automobilky. A dnes jsme se dočkali kompletního odhalení vozu, který Mini právem tituluje jako první malý vůz prémiového segmentu, jenž jezdí pouze na elektřinu.

Pohon novinky obstarává synchronní elektromotor s integrovanou řídicí elektronikou a převodovkou uchycený v přední části nosného rámu prostřednictvím pevné trubkové konstrukce. Disponuje výkonem 135 kW a 270 newtonmetry točivého momentu. Že jste o těchto parametrech už někde slyšeli? Správně. Elektrické mini sdílí ústrojí se sourozeneckým BMW i3s.

Energie se ukládá do lithium-iontových akumulátorů uspořádaných atypicky do tvaru písmene T. Články jsou rozděleny do 12 modulů v podlaze a disponují celkovou kapacitou 32,6 kWh. Pokud jde o nabíjení, můžete využít domácí zásuvku, wallbox či veřejné nabíjecí stanice a stejnosměrný proud až do výkonu 50 kW. Při použití nejvýkonnějšího řešení se „miník“ doplní na 80 % kapacity za pětatřicet minut. Vůz slibuje dojezd až 270 kilometrů, tedy o něco více než konkurenční Honda e.

Mini Cooper SE zrychluje z klidu na 60 km/h za 3,9 sekundy, stovku protíná ručička tachometru po 7,3 s. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h. Tvůrci ale nevyzdvihují jen zrychlení v přímce, ale i celkové jízdní vlastnosti této hravé předokolky. Pomáhá jim nízko položené těžiště či řídicí jednotka protiprokluzového systému umístěná u regulačního členu. K dispozici jsou rovněž dvě úrovně rekuperace, takže auto můžete třeba v městském provozu ovládat jediným pedálem.

Řidič si může vybrat ze čtyř jízdních režimů. Sportovní přináší vůbec největší potěšení z jízdy a bezprostřední reakce na sešlápnutí plynového pedálu, pro běžnou jízdu je k dispozici nastavení Mid, naopak hospodárnější motoristé budou preferovat režimy Green a Green+. Ten poslední je vůbec nejvíce uzpůsoben úspoře energie a jsou v něm omezeny, případně zcela deaktivovány veškeré komfortní spotřebiče. Úspoře pomáhá třeba i vytápění tepelným čerpadlem, které shromažďuje odpadní teplo z motoru, elektroniky a baterie.

360p720p

První elektrické mini disponuje bohatou standardní výbavou, nechybí diodové přední světlomety, dvouzónová klimatizace, nezávislé topení, elektrická parkovací brzda či navigační systém. V závislosti na výbavě dostanete obutí o šestnácti či sedmnácti palcích v pěti různých variantách. Objem zavazadelníku zůstává shodný s konvenčním třídveřovým hatchbackem: 211 litrů, případně 711 l po sklopení zadních sedaček.

Premiéra pro veřejnost je naplánována na frankfurtském autosalonu v září, sériová produkce odstartuje v listopadu a první vozy zamíří k zákazníkům na jaře roku 2020. Na oficiální ceny si ještě musíme počkat, Britové však mají přislíbenou základní cenovku nižší než 25 tisíc liber (zhruba 700.000 Kč).

Tak uvidíme!

Mé příští auto bude pohánět...
  • Benzin
    51.4%
  • Nafta
    37.6%
  • Elektřina
    8.5%
  • Jiná alternativa
    2.5%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 2314 čtenářů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Tahle EV mánie
| 9. 7. 2019
Touché, každopádně tím hůř, korejský věci maj u lidí vetšinou lepší jméno než čínský.. a přesto SsangYong nic.
Avatar - CICERO
Re: Re: Tahle EV mánie
| 9. 7. 2019
ssangyong je korea, ale asi detail... :-)
Re: Tahle EV mánie
| 9. 7. 2019
Kdyby ty čínský klumprcajky za něco stály, tak to tady ten SsangYong a Brilliance už dávno převálcovali, elektrika neelektrika. To, že se čínský auta dostanou obecně na úroveň evopskejch aut (nebo že budou tak cenově atraktivní, že budou i přes všechny nevýhody stát za zvážení), se stát samozřejmě může, ale ve vztahu k přechodu k EV půjde tak leda o korelaci, ne kauzalitu...
Avatar - KANKUNEN
Tahle EV mánie
| 9. 7. 2019
přinese do Evropy záplavu čínských levnějších značek. Skončí to jak s elektronikou.
Avatar - CICERO
HIGH 5
| 9. 7. 2019
Racionalně sem dal do Ankety NAFTU DIESEL A ZADNY BLYAT EKL :-) A Coolmane!? Nechci Tě zase školit ale když už ev co dává smysl... Tak tu máme zase (žeee? ) Něco z východu ála udělej si sám ! https://auto.tn.nova.cz/…lektromobil.html no co si budem povídat, co si typan předsevzal, to taky udělal... aj babka na návsi mu to zlajkovala aké fajné to má... Co máš ty!? Zaplacenej článek a froté ponožky na Vánoce, víme Kollmane (o tom další psát nemusíš... ) :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku