Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 a i3s: Sportovnější verze, LEDky a rychlejší nabíjení

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 30. 8. 2017 • 08:24
79
26
Zobrazit náhledy (79)
BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3
Malý elektromobil od BMW určitě zaujal. Na IAA se představí modernizovaný model. Co je nového?

BMW i3 se vyrábí v Lipsku čtyři roky, nastal tedy čas na modernizaci. Elektromobil zaujal futuristickým designem z pera korejského Američana Richarda Kima, proti sobě otevíranými dveřmi i karoserií z uhlíkových vláken. Nejde samozřejmě o masovou záležitost už kvůli cenám, u nás v základu atakujícím milion korun, ale spíše o ukázku technické vyspělosti mnichovské značky. Nebo drahou futuristickou hračku ukazující „zelené myšlení“ majitele?

Diody a nabíjecí kabel

Facelift změnil vzhled nárazníků i tvar mlhovek, opticky auto rozšířil. Osvětlení je kompletně diodové. Sloupky A a střecha dostaly leskle černou barvu, stejně jako přední nárazník s okraji ve tvaru U. Záď má navíc vodorovný chromovaný pruh a označení vozů se posunulo směrem k okrajům pátých dveří.

Důležité je také zrychlení dobíjení: vylepšený kabel umožňuje naplnit lithium-iontové baterie zpět na maximální kapacitu (94 Ah/33 kWh) za použití domácího wallboxu o příkonu 11 kW během tří hodin. To už nezní úplně nejhůř, byť s konvenčními auty je tento údaj stále neporovnatelný. Vylepšeny byly dále elektronická kontrola stability a trakce

Sportujeme

Kromě základního modelu se řada rozšiřuje o i3s. Místo 125 kW (170 k) a 250 N.m má jeho elektromotor výkon 135 kW (184 k) a 270 N.m. BMW i3s také dostalo režim Sport s ostřejším řízením a reakcí na plyn a hlavně upravené zavěšení (pružiny, tlumiče a stabilizátory), které jej přitlačilo o centimetr blíže k asfaltu. Davcetipalcová lehká hliníková kola, černá případně dvoubarevná jsou širší o půl palce, rozchod narostl celkem o 40 mm. Od obyčejnějších sourozenců se liší i černými lemy blatníků.

Z klidu zrychluje na stovku za 6,9 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h, oproti základu tak jede o 10 km/h více a pokoří jej i ve sprintu o 0,4s. I tato sportovnější specifikace může být vybavena „prodlužovačem dojezdu“, tedy dvouválcovou motocyklovou šestsetpadesátkou s 28 kW (38 k).

Dojezd se nezměnil

U čistě elektrické i3 uvádí BMW dojezd 200 km při běžném každodenním použití, to je důležitější než vyšší normované hodnoty. Spotřeba se pohybuje mezi 13,1-13,6 kWh na 100 km, tentokrát dle NEDC, u i3s pak činí 14,3 kWh. Mimochodem, zážehový motor zvýší akční rádius o více než polovinu, na reálných 330 km. Vozy vybavené systémem REX mají stále jen devítilitrovou nádrž, normovaná konzumace elektrické energii s nimi však klesne o 13 %.

V kabině se objevuje aktualizovaný systém iDrive, už s podporou Apple CarPlay, až takřka 10,3palcová obrazovka má vyšší rozlišení. Rozšířila se rovněž nabídka on-line služeb, třeba o vyhledávání parkovacího místa. Nesmíme zapomínat na nové potahové látky včetně kombinace kůže a textilu. Výbavy nesou názvy Atelier, Loft, Logde a Suite. Příplatkové elektronické asistenty nabízejí samočinné parkování, varování před srážkami s chodci i čelními překážkami včetně automatického brzdění, a pomocníka v městských kolonách spolu udržování rychlosti i jízdy v pruzích a čtením dopravních značek.

Paleta laků se rozrostla na šest: o dvě metalízy, modrou Imperial a červenou Melbourne. Bílá, černá, modrá Protonic a šedá zůstávají. Verze „s“ má modré bezpečnostní pásy. Ceny budou známy nejspíše až po frankfurtském debutu, prodávat se začnou modernizované vozy v listopadu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Spotřeba
| 1. 9. 2017
Tak to má jeden z nás špatné informace. Pokud vím, REx v i3 baterii nedobíjí. Energii z něj musíš využít k pohonu, případně napájení výbavy. Tím si ušetří ztráty spojené s nabíjením a vybíjením.
Spotřeba
| 1. 9. 2017
Flajzi o tom určitě ví víc než já, ale pokud si dobře vzpomínám, REx nemá nabíjet baterii. Pokud se ti tedy zapne, protože máš baterii příliš vybitou, tak si žádnou rezervu pro kopce nebo předjíždění tvořit nebude. Pokud plánuješ využít RExe pro delší trasu, tak ho to chce zapnout zavčasu, kdy máš v baterii dostatečnou rezervu. Pak vlastně slouží k tomu, abys zpomalil vybíjení baterie.
Spotřeba
| 1. 9. 2017
Na dosažení dané rychlosti nepotřebuješ výrazně víc výkonu. Přestaneš zrychlovat ve chvíli, kdy nastane rovnováha. Jen se té rychlosti budeš ke konci blížit jak šnek, protože na samotné zrychlování budeš mít méně a méně síly, jak odpory porostou. Tohle teď není ke schopnostem i3, čistě k fyzice. Ten extra výkon potřebuješ proto, aby ses tam dostal rychle, ale dostaneš se tam i bez něj... nakonec. :-) Bráno na rovince, samozřejmě.
Spotřeba
| 1. 9. 2017
Pokud jde o to prvotní rozjetí, kdy používáš spojku/ HDM, tak s tím by se dalo souhlasit, ale jinak by měl být motor efektivnější při zrychlování (ne nutně na plný knedlík) než při jízdě ustálenou rychlostí, pokud se tedy bavíme o rychlostech v rámci limitů. To prostě proto, že pro tak malé rychlosti není třeba zase takový výkon. Ve 130 by to mělo jít dosáhnout, ale třeba v 50 na to podle mne můžeš zapomenout. A čím je motor výkonnější (objemnější), tím to bude i v těch vyšších rychlostech horší.

Nevím, jak ty, ale já po dálnicích normálně ustálenou rychlostí nejezdím. Pro jízdu po dálnici je podle mne v první řadě podstatné, jak hybridní systém ovlivňuje efektivitu přenosu výkonu od motoru na kola. Některé systémy tady právě trpí a proto nejsou vhodné pro auta, která tráví hodně času na dálnici.
Spotřeba
| 1. 9. 2017
Sice s tebou souhlasím, pokud jde o sériové hybridy, ale tohle auto nebylo navrženo jako sériový hybrid. Bylo naopak navrženo tak, aby bylo klasifikováno jako elektromobil a to i s RExem. A ten byl opravdu koncipovaný jako nouzový, pro lidi, kteří se bojí, že nedojedou. Počítalo se s tím, že postupně prodeje RExe klesnou, jak získají zkušenosti a vytvoří si důvěru v "elektrický" dojezd.

Nějakou občasnou delší cestu tedy zvládne, kdy tu spotřebu přežiješ, ale pokud jezdíš s i3 na benzín nějak častěji, tak sis opravdu koupil špatné auto.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku