Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI Coupé: Automobilka potvrdila 4 motory, vrcholný JCW se 155 kW

David Bureš
Diskuze (0)
MINI Coupé bude možné objednat se čtyřmi motorizacemi, vrcholem bude varianta John Cooper Works s výkonem 155 kW.

MINI zveřejnilo první oficiální informace o sériové verzi dvoumístného modelu Coupé, který se má představit na zářijovém frankfurtském autosalonu. Informace, týkající se především nabídky motorizací, doplňují fotografie zamaskovaného prototypu.

Britsko-německý vývojový tým si dává načas a vzhled sériového MINI Coupé zcela neodhalil, střecha a záď prototypů jsou nadále zahaleny maskovací fólií. Podle dříve zveřejněných informací kamufláž maskuje vyšší střechu a strmější sklo, než jakými se pyšnila dva roky stará studie.

MINI se pouze zmiňuje o zadním spoileru, který se automaticky vysouvá při rychlostech nad 80 km/h a zvyšuje tak přítlak na zadní nápravě. Řidič jej ale může vysunout i manuálně, tlačítkem v kokpitu. Druhý spoiler ukončuje linii střechy.

Nabídka motorů je totožná s ostatními modely v nabídce MINI, v Coupé jsou však naladěny na vyšší výkon. Základní motorizací bude MINI Cooper Coupé poháněné 1,6litrovým benzinovým čtyřválcem, naladěným na 90 kW v 6000 min-1, vrchol točivého momentu 160 Nm leží v 4250 min-1. Základní verze zrychlí z 0-100 km/h za 9,0 s a jede až 204 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva je 5,4 l/100 km.

MINI Cooper S Coupé pohání 1,6litrový benzinový čtyřválec s turbodmychadlem TwinScroll a přímým vstřikováním benzinu. Výkon vozu je 135 kW v 5500 min-1. Točivý moment 240 Nm je dostupný od 1600 min-1, při aktivování funkce Overboost krátkodobě vzroste na hodnotu 260 Nm. Zrychlení z 0-100 km/h trvá Cooperu S Coupé 6,9 s, jeho maximální rychlost je 230 km/h. V kombinovaném cyklu vůz spotřebuje 5,8 l/100 km.

Dieselovou variantu zastupuje MINI Cooper SD Coupé. Jeho dvoulitrový diesel o výkonu 105 kW v 4000 min-1 je doplněn o turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a vstřikování common-rail. Krouticí moment 305 Nm je dostupný mezi 1750-2700 min-1. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva je 4,3 l/100 km. Cooper SD Coupé akceleruje z 0-100 km/h za 7,9 s a jede až 216 km/h.

Vrcholné MINI John Cooper Works Coupé pohání přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec o výkonu 155 kW v 6000 min-1. Stejně výkonné jsou i ostatní modely JCW v nabídce MINI. Vrchol točivého momentu 260 Nm je k dispozici v 1850–5600 min-1, krátkodobě vzroste na 280 Nm. Nejsilnější MINI Coupé zrychlí z 0-100 km/h za 6,4 s a jede až 240 km/h.

Všechny motory budou vybaveny start-stop systémem a rekuperací brzdné energie. Základem bude šestistupňová manuální převodovka. Pro všechny jednotky kromě JCW bude za příplatek také šestistupňový automat Steptronic s možností manuálního řazení.

Rozvor 2.467 mm a šířka 1.683 mm jsou totožné s třídveřovým MINI. Coupé na délku měří 3.728 mm (verze JCW měří 3.734 mm), výška je 1.378 mm (1.384 mm u JCW).

Podvozek je totožný s ostatními vozy v nabídce MINI. Přední nápravu tvoří vzpěry McPherson, zadní náprava je víceprvková. JCW má o 10 mm snížený podvozek a větší kotouče, vpředu o průměru 316 mm, vzadu 280 mm.

MINI odvážně tvrdí, že Coupé nabídne podobné jízdní zážitky jako motokára. Vůz ale má být i praktický, za výklopným víkem se totiž má skrývat objemný zavazadlový prostor.

David Bureš
Diskuze (0)