Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini John Cooper Works hlásí návrat! Pojede 24hodinovku na Nürburgringu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 19. 4. 2022 • 14:36
37
Zobrazit náhledy (37)
Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring Mini John Cooper Works 24h Nürburgring

Po deseti letech se díky soukromému týmu vrací model Mini John Cooper Works do vytrvalostního 24hodinového závodu na Nürburgringu.

Červený Mini JCW bude ozdobou padesátého ročníku čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu, která se uskuteční od 26. do 29. května. Stane se tak díky soukromému týmu Bulldog Racing, který auto pro závod postavil přímo v Nürburgru a zúčastní se jej v kategorii SP3T.

Tým Bulldog Racing začal na projektu pracovat již v září loňského roku a není divu, že se jeho teritoriem stane právě 24hodinový závod na Nürburgringu. „Buldoci“ totiž sídlí v regionu Eifel, jen několik málo metrů od Severní smyčky. Základem závoďáku je sériový motor, tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 225 kW (306 k) a 450 newtonmetry točivého momentu. Agregát se pojí s osmistupňovým automatem a má integrovaný mechanický samosvorný diferenciál se svorností až sedmdesát procent.

Video se připravuje ...

Nad rámec předpisů třídy SP3T došlo i k dalším úpravám. Auto má speciálně navržený ochranný rám, větší nádrž na 100 litrů paliva, upravenou aerodynamiku čítající zadní křídlo, zakrytí podvozku či montáž zadního difuzoru. Došlo také k redukci hmotnosti, například použitím speciálních oken Makrolon. Na míru je navržen i závodní podvozek s tlumiči s nastavitelným odskokem a kompresí. Všechny pohyblivé části podvozku a zavěšení mají zesílená uniballová ložiska. Sportovní výfukový systém dostal závodní katalyzátor a za zmínku stojí rovněž brzdové komponenty z programu BMW M Performance.

Značka Mini, byť „jen“ formou spolupráce se soukromým týmem, tak navazuje na bohatou závodní historii. Připomeňme první vítězství Pat Mossové na Rallye Tullip v roce 1962. Následovala trojice vítězství na Rallye Monte-Carlo a šest celkových prvenství v Rallye Dakar. Současný vůz vzdává hold závodním tradicím v klasickém červeno-bílém barevném schématu ze šedesátých let.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata