Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI Red Mudder: Nové Mini-SUV, ale Countryman to není!

David Bureš
Diskuze (1)

Na podporu boje proti AIDS vzniklo terénní MINI od kanadského designérského dua ze společnosti DSQUARED2.

Kanadští designéři Dean a Dan Catenovi, známí spíše díky svojí oděvní firmě DSQUARED2, představili na vídeňské charitativní akci Life Ball terénní MINI Red Mudder.

To je postaveno na základech třídveřového MINI Cooperu S. Sami tvůrci tvrdí, že automobil chtěli upravit tak, aby zvládlo různé druhy dobrodružných výprav.

MINI Red Mudder má zvýšený podvozek, kola jsou obuta do terénních pneumatik s hlubokým vzorkem. Terénní vzhled dále umocňují přídavné čelní světlomety, evokující rallye automobily, nebo náhradní kolo, umístěné na víku zavazadlového prostoru.

Všechny světlomety jsou chráněny mřížkou, mřížka nahradila i zadní boční okna. Přední okna jsou pak zatmavena.

Karoserie vozu je lakována červeným lakem, který ladí se slavnostním červeným kobercem na Life Ball. Na dveřích se objevuje javorový list, odkazující na domovinu kanadských dvojčat, autorů vozu. Číslovka 1964 je jejich rokem narození.

Tvůrci dovnitř automobilu umístili kompas, který má posádce pomoci v situacích, kdy už neví kudy kam. Podlaha je tvořena hliníkovými plechy, což pomůže ochránit interiér před venkovními nečistotami. Na kožených hlavových opěrkách je opět ztvárněn javorový list.

Charitativní akce Life Ball sdružuje devatenáctým rokem organizace bojující proti viru HIV a nemoci AIDS. Automobilka MINI tuto akci podporuje od roku 2001, od té doby se díky dražbě speciálně navržených vozů britské značky vybralo přes 1,5 milionu euro. V minulosti tyto automobily tvořili módní návrháři Gianfranco Ferré či Donatella Versace, popřípadě designéři ze společností Agent Provocateur, Diesel a Missoni.

Výchozí MINI Cooper S je poháněno 1,6litrovým čtyřválcem o výkonu 128 kW při 5500 min-1. Vrchol točivého momentu 240 Nm leží v 1600-5000 min-1. Automobil zrychlí z 0-100 km/h za 7,1 s, jeho maximální rychlost je 225 km/h.

I sama britská automobilka nabízí terénní model, kterým je kompaktní crossover Countryman. Ten je prvním MINI dlouhým přes čtyři metry a také jedno z nejmenších SUV na trhu.

Pro nejvýkonnější motorizace Countrymanu je v nabídce permanentní pohon všech kol s obchodní značkou ALL4. Z funkčního hlediska se podobá systému xDrive ve vozech značky BMW, jeho základem je elektromagnetický mezinápravový diferenciál, který plynule mění poměr rozdělení momentu mezi nápravy. V běžných situacích se na zadní kola dostane až 50 % výkonu motoru, v extrémních podmínkách (typicky na ledu nebo sněhu) to ale může být až 100 %. O rozdělení momentu rozhoduje řídící jednotka na základě údajů ze stabilizačního systému DSC. Systém reaguje souběžně s měnícími se podmínkami, při akceleraci pak proaktivně, aby předešel protočení kol.

David Bureš
Diskuze (1)