Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Remastered Oselli Edition je takový retro hot-hatch. Stojí skoro 3 miliony

Jan Zajíc Jan Zajíc 7. 4. 2021 • 04:01
8
2
Zobrazit náhledy (8)
David Brown Mini Remastered Oselli Edition David Brown Mini Remastered Oselli Edition David Brown Mini Remastered Oselli Edition

Britská společnost David Brown Automotive představila novou variantu svého Mini Remastered.

Mini Remastered je restomod originálního prťavého Mini, jde v podstatě o důkladně zrenovovanou a mírně vylepšenou legendu pro moderní dobu. Prodávat se začalo už v roce 2019.

Nejnovější verze od Davida Browna nese označení Oselli Edition, to proto, že na jejím vývoji spolupracovala firma Oselli, specialista na úpravy a zvyšování výkonu klasických automobilů.

Takže jistě tušíte, že nové provedení cílí na zákazníky, kteří požadují poněkud sportovnější vlastnosti, jde tedy o takový retro hot-hatch. Pod kapotou se ukrývá čtyřválec s objemem zvětšeným na 1,45 litru, krmený dvěma karburátory a s několika úpravami. Spojený je s pětistupňovou manuální převodovkou.

Jaký motor dává výkon, bohužel zatím nevíme. A nemáme ještě ani informace o dynamických schopnostech vozu.  

Zato víme, že Mini Remastered Oselli Edition dále těží z upraveného podvozku a výkonnějších brzd. Netradiční hot-hatch stojí na 13palcových kolech Enkei obutých do přilnavých pneumatik.

David Brown Automotive zákazníkům nabízí volbu mezi dvoumístným a čtyřmístným provedením, v případě toho prvního se vzadu nachází vzpěra.

Britský výrobce plánuje postavit 60 exemplářů, jejichž cena je poměrně vysoká. Ostré klasické Mini stojí 98 tisíc liber, tedy asi 2,95 milionu korun. První zákaznické kusy mají závod společnosti David Brown Automotive opustit ještě v dubnu.

Související články

Témata
8. 4. 2021 10:36
Když jsem Austina Mini.....
......poprvé uviděl, na obrázcích, ještě jako kluk, někdy v roce 60, byl to okamžitě můj letitý sen.

Ovšem jen do okamžiku, kdy jsem měl možnost jej řídit. Jednu z prvních variant, ještě s gumovými bloky místo pružin. Jízdní komfort nedosahoval ani zdaleka k Fiatu 500 - samozřejmě původnímu. Moc se to nezlepšilo ani když dostal normální pérování. A bylo po snu.

Proto nemám oči u sebe ani z této reinkarnace, jejíž cena je, podle mě, úplně mimo, asi 3x.

Milovník klasického Mini má mnoho možností, jak ho mít a radovat se z něj, třeba najít nějaký poslední kus, zrestaurovat, pokud mu nezáleží na původnosti najde se určitě i někdo, kdo ho dokáže vybavit modernější technikou, asi i o hodně levněji. Ale na každodenní ježdění jen pro odolné jedince, stejně jako tato reinkarnace.

Můj šálek kávy to už však není.
Avatar - kari.laz
7. 4. 2021 20:54
To je velká paráda
Úžasný. :yes:
Konečně někdo pochopil, jak to má udělat a ne že vykuchá pračku a dá tam pohon z pračky.

Tohle je skvělé. Malé, správný motor i převodovka do takového auta. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku