Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Minibus s dvanáctiválcem? V Jihoafrické republice je tato šílená kombinace skutečností

Diskuze (0)

Než začnete závidět cestujícím v Jihoafrické republice, musíme upozornit, že se jedná o ojedinělý minibus, na kterém se pracovalo několik let.

Jihoafričan James Redelinghuis se nespokojil s obyčejnou Toyotou Quantum (nyní Hiace) a rozhodl se z ní udělat bestii, která nemá ve světě minibusů obdoby. Toyota Quantum byla nabízena ve dvou motorových provedeních - 2,7litrový benzín nebo 2,5litrový diesel.

Ve světě už se objevily upravené modely Quantum s osmiválcovými motory. Redelinghuis však tyto minibusy výrazně překonal. Do své Toyoty nacpal dvanáctiválcový motor o objemu rovných pěti litrů, který oficiálně působil v druhé generaci luxusního sedanu Toyota Century.

Dvanáctiválcových 280 koní však Redelinguisovi nestačilo. Přidal dvě turba, nové vstřikovače z Porsche 911 Carrera S (997) a finálním číslem výkonu je nakonec úchvatných 600 koní. Redelinguis dodává, že by s touto Toyotou pravděpodobně nebyl problém dostat se na rychlost blížící se 300 km/h, ale už při dvoustovce - vzhledem ke stavbě vozu, musí mít řidič nervy z oceli.

Motor je kombinován s třístupňovou sekvenční převodovkou používanou v závodech dragsterů a pohonem zadních kol. Jelikož byla primárně Toyota Quantum stavěna na převážení těžkých předmětů, je vybavena dostatečně silnými brzdami, které tak majitel nechal sériové.

Aby se do Toyoty Quantum vešel dvanáctiválcový motor, bylo třeba speciálních úprav. Jelikož pro V12 nebylo dost místa pod sedadly, muselo dojít k vyříznutí podlahy. Motor je následně upevněn výztuhami a pomocnými rámy.

Exteriér vozu je inspirován supersportem Lamborghini Aventador. S jeho úpravou mu pomohla nejmenovaná japonská společnost. Úpravy ve stylu Aventadoru vyšly na 6200 USD (143 tisíc Kč). Mimo inspiraci od italského sporťáku však na minibusu najdeme kola z Audi R8 a také zadní difuzor z Fordu Mustang. Majitel tak z upravené Toyoty udělal v podstatě mezinárodní kousek.

Redelinghuis si však uvědomuje, že i přes veškeré úpravy s tímto vozem nemůže plnohodnotně “závodit” s ostatními sporťáky. “Je to pojízdná cihla, nemá dobrou aerodynamiku. Rychlé auto vás porazí, ale budou překvapeni, když uvidí, že s nimi Quantum drží krok. Když dosahujete 3000 otáček, můžete slyšet boost turba. Skoro máte pocit, že se s autem zvedáte ze země,” prohlásil Redelinghuis.

Úprava této Toyoty však nebyla procházka růžovým sadem. Přes několik neúspěšných úprav stála majitele mnoho peněz a také času, konkrétně pět let. Nyní je však dle slov majitele čas jít dál. Předtím, než se pustí do dalšího projektu, prodává Toyotu Quantum V12 ve stylu Lamborghini v přepočtu za necelé dva miliony korun.

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (0)

Doporučujeme