Mitsubishi Delica D:5: Spojení MPV a SUV v šíleném designu
Mitsubishi využívá jméno Delica již od roku 1968, kdy byla uvedena první generace lehkých užitkových vozidel a minivanů s předními sedadly nad koly přední nápravy. Evropa ovšem zaregistrovala především třetí a čtvrtou generaci. Ty byly totiž od osmdesátých let dvacátého století do prvního desetiletí jedenadvacátého století nabízeny na evropském trhu pod označením L300, L400 a Space Gear.
Mitsubishi Delica D:5 se jako pátá generace představilo v roce 2007 a v nabídce pro asijské trhy figuruje dodnes, i když dny jeho původní podoby jsou již sečteny, protože se představuje důkladně přepracované provedení.
Novinka zaujme na první pohled řešením svých předních partií v podobném stylu jako u nedávno odhalené modernizace pick-upu L200. Přídi zde dominuje výrazná maska chladiče spolu s netradičně dělenými světlomety. Boky vozu naopak nepřináší téměř žádnou změnu a na zádi došlo především k úpravám koncových svítilen.
Interiér se třemi řadami sedadel pro šest až osm osob nabídne oproti dosavadnímu provedení zcela nově navrženou palubní desku s moderním multimediálním systémem.
Pod kapotou modelu Delica D:5 má pracovat 2,2litrový turbodiesel, disponující nejvyšším výkonem 127 kW a točivým momentem 392 N.m. Tento motorm spolupracovat s převodovkou CVT s předprogramovanými převodovými stupni a pohonem všech kol. Na vybraných trzích má být k dispozici i zážehový dvoulitr s výkonem 110 kW a točivým momentem 191 N.m.
Mitsubishi bude model Delica D:5 v jeho nové podobě nabízet ve dvou provedeních, z nichž Standard má vynikat vyšší světlou výškou a lepšími schopnostmi v terénu, zatímco Urban Gear má charakterizovat nižší světlá výška a elegantnější exteriér.
Mitsubishi vedle svého vlastního modelu Delica D:5 využívá jméno Delica například i pro Nissan NV200, který pod svou značkou nabízí jako Delica D:3, zatímco Suzuki Wagon R se proměňovalo v Mitsubishi Delica D:2.