Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Eclipse Cross zná české ceny. Víme, které provedení půjde nejvíce na dračku

Stanislav Kolman
Diskuze (63)
S napětím vyhlížená novinka japonské automobilky dorazí na český trh v příštím roce, už nyní ale víme, za kolik ji lze pořídit.

Jednou z nejvýraznějších novinek v segmentu kompaktních SUV je tento rok Mitsubishi Eclipse Cross, model řadící se mezi sourozenecké ASX a Outlander. Japonský konkurent Škody Karoq, Nissanu Qashqai či Peugeotu 3008 přijíždí na český trh zatím s jediným motorem, konkrétně zážehovou patnáctistovkou se 120 kW umožňující pohon předních či všech kol a párování s manuálem, případně CVT.

Ale nebojte, Mitsubishi paletu agregátů rozšíří už v příštím roce o vznětovou jednotku 2.2 Di-D s výkonem 110 kW, která se bude kombinovat výhradě s osmistupňovým planetovým automatem Aisin. Tajemstvím není ani to, že tři diamanty pracují na plug-in hybridu.

Zatím se ale musíme spokojit s tím, co máme. Základ v podobě patnáctistovky s pohonem předních kol kombinovaný se šestistupňovým manuálem pořídíte od 549.650 Kč ve výbavě Inform. Ta je posazena na 16“ kolech z lehkých slitin a součástí je i výškově a podélně nastavitelný volant, tempomat, automatická klimatizace, osvětlení interiéru či vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Takový prvek u jiných automobilek obvykle vídáme až ve vyšších výbavách, případně v dodatečném paketu.

Druhým stupněm je Invite, kde vůz se stejnou motorizací koupíte o 20.000 Kč dráž, případně si můžete připlatit dalších 50.000 Kč a mít jej se samočinnou převodovkou CVT. V takovém balení už dostanete parkovací kameru, volant a hlavici řadící páky obšitou kůží, vyhřívaná přední sedadla či 6,1“ dotykový displej a možnost připojení chytrého telefonu prostřednictvím Bluetooth.

Pokračujeme do třetího výbavového provedení Intense. Tady už skok mezi výbavami činí 30.000 Kč a v tomto provedení nalezneme také první čtyřkolku. Páruje se s automatem a stojí minimálně 719.850 Kč. Ve výbavě nechybí systém sledování mrtvého úhlu, asistent změny jízdního pruhu, parkovací senzory vpředu a vzadu, automatická dvouzónová klimatizace, ovládání předvolených stupňů CVT páčkami pod volantem a pohon všech kol disponuje elektronickou volbou režimů. Auto je pak posazeno na 18“ obutí.

Absolutním vrcholem nabídky je Instyle. Tady nalezneme jednu jedinou a logicky nejvyšší kombinaci, tedy patnáctistovku s automatem a pohonem všech kol. Špička výbavy už stojí 789.850 Kč a kromě všeho již zmíněného disponuje i prémiovým audiem s devíti reproduktory, adaptivním tempomatem, koženým čalouněním sedadel, přičemž to řidičovo se ovládá elektricky.

Podle Mitsubishi už dealeři bez výrazné kampaně hlásí první objednávky aut. V České republice hádá automobilka největší zájem o předokolku s manuálem ve třetím výbavovém stupni Intense, což je kombinace startující na sympatických 599.650 Kč. První tuzemští zákazníci se dočkají v lednu, zájemci o silnější diesel jsou na tom podstatně hůře, ti si musí počkat až do září příštího roku.

Mitsubishi Eclipse Cross: technická data a ceny
Verze1.5 Turbo1.5 Turbo1.5 Turbo
Zdvihový objem [cm3]149914991499
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]120/5500120/5500120/5500
Točivý moment [N.m/min]250/1800-4500250/1800-4500250/1800-4500
Pohon kolpřednípřednívšechna
Převodovka6MCVTCVT
Max. rychlost [km/h]205200200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,39,39,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,77,0
Inform [Kč]549.650--
Invite [Kč]569.650619.750-
Intense [Kč]599.650649.750719.850
Instyle [Kč]--789.850

Stanislav Kolman
Diskuze (63)
8. 12. 2017 05:01
Re: Kufr
Že uhádnu které... VW Group? ;-)
8. 12. 2017 04:54
Re: Tak ja neviem
Aneb jak pomluvit jednu automobilku za každou cenu a pod každým článkem. Je mi z toho honu na čarodějnice už docela zle. Upozorňuji, ze kdyby takto někdo pořad plival na Subaru nebo na Renault, budu reagovat stejně.
7. 12. 2017 17:56
Re: Plato kufru?
Vzhledem k velikosti kufru asi jen její část.. :-!
Avatar - wakantanka
7. 12. 2017 16:16
Re: trefa
Uz si jak gilgit :-) ten si tiez vselico zapisoval :-)
Avatar - PepaJ
7. 12. 2017 16:12
Re: Nevidím velkou slabinu
Radu ridictejsich lidi jiste odradi to CVT. Naopak zase nekteri toto auto koupi prave proto..uvidime