Mitsubishi Eclipse Cross zná české ceny. Víme, které provedení půjde nejvíce na dračku
Jednou z nejvýraznějších novinek v segmentu kompaktních SUV je tento rok Mitsubishi Eclipse Cross, model řadící se mezi sourozenecké ASX a Outlander. Japonský konkurent Škody Karoq, Nissanu Qashqai či Peugeotu 3008 přijíždí na český trh zatím s jediným motorem, konkrétně zážehovou patnáctistovkou se 120 kW umožňující pohon předních či všech kol a párování s manuálem, případně CVT.
Ale nebojte, Mitsubishi paletu agregátů rozšíří už v příštím roce o vznětovou jednotku 2.2 Di-D s výkonem 110 kW, která se bude kombinovat výhradě s osmistupňovým planetovým automatem Aisin. Tajemstvím není ani to, že tři diamanty pracují na plug-in hybridu.
Zatím se ale musíme spokojit s tím, co máme. Základ v podobě patnáctistovky s pohonem předních kol kombinovaný se šestistupňovým manuálem pořídíte od 549.650 Kč ve výbavě Inform. Ta je posazena na 16“ kolech z lehkých slitin a součástí je i výškově a podélně nastavitelný volant, tempomat, automatická klimatizace, osvětlení interiéru či vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Takový prvek u jiných automobilek obvykle vídáme až ve vyšších výbavách, případně v dodatečném paketu.
Druhým stupněm je Invite, kde vůz se stejnou motorizací koupíte o 20.000 Kč dráž, případně si můžete připlatit dalších 50.000 Kč a mít jej se samočinnou převodovkou CVT. V takovém balení už dostanete parkovací kameru, volant a hlavici řadící páky obšitou kůží, vyhřívaná přední sedadla či 6,1“ dotykový displej a možnost připojení chytrého telefonu prostřednictvím Bluetooth.
Pokračujeme do třetího výbavového provedení Intense. Tady už skok mezi výbavami činí 30.000 Kč a v tomto provedení nalezneme také první čtyřkolku. Páruje se s automatem a stojí minimálně 719.850 Kč. Ve výbavě nechybí systém sledování mrtvého úhlu, asistent změny jízdního pruhu, parkovací senzory vpředu a vzadu, automatická dvouzónová klimatizace, ovládání předvolených stupňů CVT páčkami pod volantem a pohon všech kol disponuje elektronickou volbou režimů. Auto je pak posazeno na 18“ obutí.
Absolutním vrcholem nabídky je Instyle. Tady nalezneme jednu jedinou a logicky nejvyšší kombinaci, tedy patnáctistovku s automatem a pohonem všech kol. Špička výbavy už stojí 789.850 Kč a kromě všeho již zmíněného disponuje i prémiovým audiem s devíti reproduktory, adaptivním tempomatem, koženým čalouněním sedadel, přičemž to řidičovo se ovládá elektricky.
Podle Mitsubishi už dealeři bez výrazné kampaně hlásí první objednávky aut. V České republice hádá automobilka největší zájem o předokolku s manuálem ve třetím výbavovém stupni Intense, což je kombinace startující na sympatických 599.650 Kč. První tuzemští zákazníci se dočkají v lednu, zájemci o silnější diesel jsou na tom podstatně hůře, ti si musí počkat až do září příštího roku.
Mitsubishi Eclipse Cross: technická data a ceny | |||
Verze | 1.5 Turbo | 1.5 Turbo | 1.5 Turbo |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 | 1499 | 1499 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 120/5500 | 120/5500 | 120/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 250/1800-4500 | 250/1800-4500 | 250/1800-4500 |
Pohon kol | přední | přední | všechna |
Převodovka | 6M | CVT | CVT |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 200 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,3 | 9,3 | 9,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 6,7 | 7,0 |
Inform [Kč] | 549.650 | - | - |
Invite [Kč] | 569.650 | 619.750 | - |
Intense [Kč] | 599.650 | 649.750 | 719.850 |
Instyle [Kč] | - | - | 789.850 |