Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi L200 má i závodní verzi z dílny Ralliart, brzy vyrazí na trať

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Upravený pick-up se ještě letos zúčastní náročného závodu Asia Cross Country Rally, ve kterém minulý rok zvítězila předchozí generace.

Společně s představením nového pick-upu L200, v některých koutech světa známým také pod označením Triton, představila automobilka Mitsubishi také jeho speciální závodní verzi, vyvíjenou týmem Ralliart pro nadcházející ročník závodu Asia Cross Country Rally. Minulý ročník automobilka vyhrála a svůj úspěch by letos ráda zopakovala.

Zopakovat vítězství ale bývá mnohdy těžší, než vyhrát poprvé. I z toho důvodu měla automobilka věnovat novému modelu, označovanému Triton AXCR, náležitou péči. Během 2000 testovacích kilometrů se testovala odolnost vozu v náročném prostředí Japonska i Thajska a vůz měl předvést lepší výkony než minulá generace v každé etapě, uvedl Hiroshi Masuoka, ředitel týmu Mitsubishi Ralliart.

Video se připravuje ...

Závodní speciál vychází z modelu L200/Triton v čtyřdveřové konfiguraci, prošel ovšem řadou úprav, aby splňoval požadavky pro FIA T1 cross-country vozidla. Kabinu zdobí červeno-černá fólie s výrazným logem Ralliart a klasickými závodními polepy, včetně označení sponzorů.

Kapotu, dveře a korbu automobilka vyrobila z karbonu, aby ušetřila na hmotnosti. Odtučňovací kúrou ale prošla i kabina, která nově dostala ochrannou klec. Navzdory větším celkovým rozměrům je ale nový závodní speciál dokonce lehčí, než předchozí generace.

V podbězích vidíme 17“ litá kola Works, obutá do terénních pneumatik Yokohama Geolande G003. Vůz dostal také výrazný šnorchl, přípravu na umístění navijáku v předním nárazníku, zářivě červené zástěrky a decentní rám umístěný na A-sloupek na straně řidiče. Na korbě, která přišla o zadní víko, vidíme dvojici plnohodnotných náhradních kol, zvedák a naviják.

Pod kapotou závodního speciálu je vrcholná verze 2,4litrového turbem přeplňovaného vznětového čtyřválce, který nabízí nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a 470 Nm točivého momentu. Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která posílá výkon na všechna kola přes systém Super Select 4WD-II, dostupný i v civilním modelu.

Motorový prostor závodního speciálu je však po loňských zkušenostech s častým broděním vodou i bahnem dodatečně utěsněn. Na přední i zadní nápravu navíc závodní tým instaloval samosvorné diferenciály Cusco. Stejná společnost dodala nastavitelné tlumiče s hydraulickými dorazy, přičemž vpředu najdeme lichoběžníkové zavěšení s vinutými pružinami, zatímco vzadu je tuhá náprava s listovými pery. Brzdy dodala společnost Endless.

Dodejme, že Asia Cross Country Rally se jede v Thajsku a Laosu mezi 13. a 19. srpnem. Tým Mitsubishi Ralliart pojede se třemi vozy Triton ASCR, které doprovodí čtyři do terénu speciálně upravené servisní vozy Mitsubishi Delica D:5. Ty dostaly vylepšené komponenty podvozku, terénní pneumatiky Yokohama M/T, střešní nosič s přídavnými světly a speciální polep, shodný se závodními pick-upy.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2023 20:48
Chcelo by to
Nieco v style raptoru ( hoc aj bez zmeny vykonu .. 150kw je stejne dost ) ale aj pre L200vku... tato nova generacia vyzera zeby uz taketo nieco ponuknut mohla... a prave divizia ralliart sa tu moze tiez uplatnit ... tak ci onak aj bez ralliartu nejake tie expedicne nekompromisne verzie urcite budu... a casom verim aj mimo aziu ci australiu ( eu... juzna amerika ) ... a nieco mi hovori ze navrat na domaci japonsky trh po 12 rokoch tiez nebude nahoda... ale ma aj tu ralliart moznost rozsirit sa a presadit sa a chcu to v mitsu vyuzit.... tak drzim palce... L200 :yes: