Nové Mitsubishi L200 oficiálně: Má nový rám i motor, výkon přesáhl 200 koní
Nová tvář i nová technika. Užitkový pick-up Mitsubishi L200/Triton se odhaluje v nejnovější šesté generaci se zásadními vylepšeními. Novinka se už dnes začíná prodávat na asijských trzích, ale na oficiální oznámení příchodu do Evropy si asi ještě počkáme.
Populární pick-up od Mitsubishi se představuje v nejmodernější šesté generaci. Japonci oficiálně odhalují nový Triton, který se v Česku a na dalších trzích prodává s modelovým označením L200. Jeden z hlavních konkurentů Fordu Ranger a Toyoty Hilux přijíždí s novým odolnějším žebřinovým podvozkovým rámem, novým zavěšením a novým výkonnějším turbodieselem pod kapotou.
Novinka se představuje s modernějším designovým jazykem zakládajícím na diskrétnějším stylingu pro značku charakteristické masky Dynamic Shield. S novým pick-upem se budete moci odvážit do náročnějšího terénu, protože jej Mitsubishi vybavilo odolnějšími klikami dveří a nastupování vám usnadní širší boční nášlapy s vylepšeným odvodem vody.
Korba nově má o 45 milimetrů nižší nákladovou hranu a zaujme výškou 820 milimetrů. Robustní schůdek integrovaný do zadního nárazníku pak zjednoduší nastupování na korbu. Automobilka s oficiálním debutem bohužel nezveřejňuje objem ani nosnost korby, ale mezigeneračně zapracovala na celkové pevnosti pick-upu.
Technickým základem je nově vyvinutý žebřinový rám, který spolu s pevnější kabinou zlepšuje torzní tuhost o 60 procent. Nový Triton/L200 je větší než předchůdce, ale automobilka minimalizovala nárůst hmotnosti použitím lehčí vysokopevnostní oceli. Spolu s novým rámem inženýři vyvinuli i nový podvozek s lichoběžníkovým zavěšením vpředu a listovými pružinami vzadu, aby vylepšili jízdní vlastnosti i celkový komfort.
Nové Mitsubishi Triton/L200 současně přijíždí s novým 2,4litrovým vznětovým čtyřválcem s turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. V základní specifikaci disponuje maximální silou o 110 kW (150 koních) a 330 Nm. Prostřední varianta má 135 kW (184 koní) a 430 Nm, nejsilnější pak 150 kW (204 koní) a 470 Nm. Zákazníci budou mít na výběr mezi šestistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým automatem.
Standardem všech pick-upů bude pohon všech kol, který automobilka nabízí ve dvou verzích – Easy Select 4WD a Super Select 4WD. Pokročilejší čtyřkolka má centrální diferenciál s omezenou svorností rozdělující točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. Sofistikovanější systém navíc disponuje volitelnými režimy 2H (RWD), 4H (4x4), 4HLc (4x4 s uzamčeným středovým diferenciálem) a 4LLc (4x4 s uzamčeným středovým diferenciálem a redukcí). Standardně jsou k dispozici i jízdní režimy Normal, Eco, Gravel, Snow, Mud, Sand a Rock.
Modernější kabina nového Tritonu/L200 po vzoru dnešních trendů v segmentu spěje blíže oblíbeným vozům SUV a zachovává si tradiční analogový přístrojový štít. Novinkou jsou také nová pohodlnější sedadla s vyšším posezem pro lepší výhled.
Mitsubishi během 45 let vyrobilo přibližně 5,6 milionů pick-upů. Nové Mitsubishi Triton/L200 se už dnes začíná prodávat na asijských trzích, a dokonce se po dlouhých dvanácti letech vrátí i do domácího Japonska. O uvedení nového modelu v Evropě, nebo dokonce v Česku, bohužel zatím nemáme informace.