Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Mitsubishi L200 oficiálně: Má nový rám i motor, výkon přesáhl 200 koní

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Nová tvář i nová technika. Užitkový pick-up Mitsubishi L200/Triton se odhaluje v nejnovější šesté generaci se zásadními vylepšeními. Novinka se už dnes začíná prodávat na asijských trzích, ale na oficiální oznámení příchodu do Evropy si asi ještě počkáme.

Populární pick-up od Mitsubishi se představuje v nejmodernější šesté generaci. Japonci oficiálně odhalují nový Triton, který se v Česku a na dalších trzích prodává s modelovým označením L200. Jeden z hlavních konkurentů Fordu Ranger a Toyoty Hilux přijíždí s novým odolnějším žebřinovým podvozkovým rámem, novým zavěšením a novým výkonnějším turbodieselem pod kapotou.

Novinka se představuje s modernějším designovým jazykem zakládajícím na diskrétnějším stylingu pro značku charakteristické masky Dynamic Shield. S novým pick-upem se budete moci odvážit do náročnějšího terénu, protože jej Mitsubishi vybavilo odolnějšími klikami dveří a nastupování vám usnadní širší boční nášlapy s vylepšeným odvodem vody.

Korba nově má o 45 milimetrů nižší nákladovou hranu a zaujme výškou 820 milimetrů. Robustní schůdek integrovaný do zadního nárazníku pak zjednoduší nastupování na korbu. Automobilka s oficiálním debutem bohužel nezveřejňuje objem ani nosnost korby, ale mezigeneračně zapracovala na celkové pevnosti pick-upu.

Technickým základem je nově vyvinutý žebřinový rám, který spolu s pevnější kabinou zlepšuje torzní tuhost o 60 procent. Nový Triton/L200 je větší než předchůdce, ale automobilka minimalizovala nárůst hmotnosti použitím lehčí vysokopevnostní oceli. Spolu s novým rámem inženýři vyvinuli i nový podvozek s lichoběžníkovým zavěšením vpředu a listovými pružinami vzadu, aby vylepšili jízdní vlastnosti i celkový komfort.

Video se připravuje ...

Nové Mitsubishi Triton/L200 současně přijíždí s novým 2,4litrovým vznětovým čtyřválcem s turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. V základní specifikaci disponuje maximální silou o 110 kW (150 koních) a 330 Nm. Prostřední varianta má 135 kW (184 koní) a 430 Nm, nejsilnější pak 150 kW (204 koní) a 470 Nm. Zákazníci budou mít na výběr mezi šestistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým automatem.

Standardem všech pick-upů bude pohon všech kol, který automobilka nabízí ve dvou verzích – Easy Select 4WD a Super Select 4WD. Pokročilejší čtyřkolka má centrální diferenciál s omezenou svorností rozdělující točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. Sofistikovanější systém navíc disponuje volitelnými režimy 2H (RWD), 4H (4x4), 4HLc (4x4 s uzamčeným středovým diferenciálem) a 4LLc (4x4 s uzamčeným středovým diferenciálem a redukcí). Standardně jsou k dispozici i jízdní režimy Normal, Eco, Gravel, Snow, Mud, Sand a Rock.

Modernější kabina nového Tritonu/L200 po vzoru dnešních trendů v segmentu spěje blíže oblíbeným vozům SUV a zachovává si tradiční analogový přístrojový štít. Novinkou jsou také nová pohodlnější sedadla s vyšším posezem pro lepší výhled.

Mitsubishi během 45 let vyrobilo přibližně 5,6 milionů pick-upů. Nové Mitsubishi Triton/L200 se už dnes začíná prodávat na asijských trzích, a dokonce se po dlouhých dvanácti letech vrátí i do domácího Japonska. O uvedení nového modelu v Evropě, nebo dokonce v Česku, bohužel zatím nemáme informace.

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - pallas
26. 7. 2023 18:59
Krásy teda moc nepobral
Je mi jasné, že je ťažké vymyslieť niečo nové a originálne, ale tá predná maska vyzerá dosť zle.
Avatar - WinDiesel
26. 7. 2023 17:41
Motor 2,0 není úplně nový
Je to asi 3. nebo 4. generace, evoluce.
Mitsubishi 4N15 1460A095
Mitsubishi 4N15 1460A096 Russia
Mitsubishi 4N15 1465A439
Mitsubishi 4N15 1460A066 Sport
Mitsubishi 4N15 2017/06 >>>

V Evropě to ale vidím tak že Renault do L200 naeere svůj 2,0 dCi. Nebo 2,3 dCi/biDci. Tak jak ho nacpal do Nissanů, Mitsubishi je teď v jeho moci.
26. 7. 2023 15:36
Předek
Mám asi jedinou výtku: chrom na těch plastovejch lištách na masce bude za 2-3 roky tak vomlácenej od kamínků, že to auto bude vypadat jak 10 let starý. Ale nejspíš bude i verze bez pseudochromu.
Avatar - 3_diamanty
26. 7. 2023 14:04
Konecne
Teda na inak povacsinou skromne mitsu fakt vyzivna porcia fotiek ( aj to mnozstvo informacii na nete ) .... tlieskam ... v podstate aj z toho je vidiet ze l200 je pre mitsu dnes uz tou najvacsou legendou aj najdolezitejsim modelom... a tusim celosvetovo je momentalne aj najpredavanejsim mitsu ( ma podobne cisla s outlanderom ) ... teda ale po novom ten razvor je az neskutocny ( narast 13 cm ) ... aj vykon pozeram siel pekne hore ... a aj kabina tiez uz posobi akoby som ani nepozeral do kabiny pracovneho pickupu ale nejakeho seriozneho rodinneho suv ... o terenne schopnosti sa tiez nebojim ... v tomto l200 nepozna kompromisy.... vyzera to teda opat na dokonaleho terenneho "zabijaka" ... a verim ze v komforte aj v terene opat porazi svojho najvacsieho supera hiluxa ako tomu tak bolo aj u predchodcu... hmm toto bude monstrum .... a cakam ze opat pre mitsu velmi uspesne ( aj pri pripadnej absencii na eu trhu... ) .... po dekade cakania KONECNE zasluzene uplne nova l200 a tentokrat uz uplne bez kompromisov ... vyse 40 rocny pribeh menom l200 tymto otvara svoju dalsiu kapitolu... tak drzim palce nech to l200vke frci aj nadalej.... vitaj na svete nova l200 :yes:
Avatar - KANKUNEN
26. 7. 2023 12:46
Japonci jsou mistři zmatku
Nejvíce je to poznat na zmatcích v generacích Civicu. No a co nevymyslí Mitsubishi, do miliardy konkurence přidá další model. Přitom kdyby poslali na trh tohle auto s jednoprostorovou kabinou, tak jim konkuruje akorát Ineos - kusovka co nechceš a Toyota LC7 - stará šunka. Není terénní pracovní auto co odveze sedm lidí a když sklopíš sedačky, tak se ti tam vlezou celé lyže.