Mitsubishi Mirage: 5 míst a pouze 845 kg
Mitsubishi hodlá nový malý model směřující do B segmentu prodávat po celém světě, u nás nahradí Colt. O Mirage hlásá, že to není jeho low-cost model, ale rozumný “ne nesmyslný“ vůz pro celý svět.
Vyspělé trhy by měly slyšet na nízkou spotřebu a nízké emise CO2, zatímco rozvíjející se trhy by měl Mirage zaujmout nízkou cenou a svojí kompaktností. Mirage je totiž s délkou 3710 mm, šířkou 1665 mm, výškou 1490 mm a s rozvorem 2450 mm jedním z nejmenších zástupců své třídy, ale Mitsubishi tvrdí, že by mělo dokázat převést řidiče a čtyři pasažéry. A dokonce v něm zbylo místo i pro zavazadlový prostor, pěkných 235 litrů. Exteriérem připomíná Micru, která je sice delší, rozvor však mají oba malé vozy stejný.
Pro Evropu jsou připraveny dva motory a dvě převodovky. Obě pohonné jednotky jsou tříválce MIVEC. Základní motor má objem 1,0 litru (52 kW, 88 Nm a spotřebu 4 l/100 km). Emise CO2 jsou 92 g/km. S těmito parametry není Mirage, i přes jeho nízkou hmotnost, žádný závodník a zrychlení z 0 na 100 km/h mu trvá 13,6 sekundy. Tento motor může být spřažen pouze s pětistupňovou manuální převodovkou.
Druhou možností je jedna dvojka s výkonem 59 kW a točivým momentem 106 Nm, která vykazuje kombinovanou spotřebu 4,1 l. Její emise jsou 96 g/km. S tímto motorem se sníží čas potřebný pro zrychlení z 0 na 100 km/h na 11,7 sekundy. To vše pokud si vyberete manuální pětikvalt. Zde je na výběr i převodovka CVT, která sice sníží emise o celý 1 g/km, ale prodlouží čas zrychlení na 12,8 s. Zatím však není jisté, zda bude převodovka CVT nabízena na všech trzích v Evropě.
Ať si vyberete kterékoli pohonné ústrojí, bude vybaveno start stop systémem, u Mitsubishi označovaným A S & G (Auto Stop & Go). Kvůli spotřebě bude Mirage také v základu vybavován pneumatikami s nízkým valivým odporem a elektrickým posilovačem řízení (3,46 otáčky mezi krajními polohami). Nové malé Mitsubishi má také nízký koeficient odporu Cd s hodnotou 0,27.
Co se týče podvozku, Mirage zůstává u klasiky, vpředu jsou vzpěry MacPherson a vzadu najdeme vlečená ramena spojená torzní příčkou. Brzdová soustava spoléhá na větrané kotouče vpředu a bubnové brzdy vzadu. Samozřejmostí je ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly a stabilizační systém ASC.
Mitsubishi vyrábí Mirage ve své nové továrně v Chonburi v Thajsku již od března 2012, odkud se bude vyvážet do celého světa s předpokládaným prodejem 120000 vozů ročně, podle hesla „jedna továrna, jedno auto pro jeden otevřený svět“. Do Evropy by mělo dorazit v březnu 2013.