Mitsubishi předvede v Paříži hybridní Outlander se spotřebou 1,9 l/100 km

Mitsubishi na podzimním pařížském autosalonu představí Outlander PHEV, hybridní verzi tohoto SUV. Čtyři písmena v názvu jsou zkratkou pro Plug-in Hybrid EV. Automobilka o nové, třetí generaci Outlanderu tvrdí, že už začátku byla vyvíjena tak, aby se mohla stát i vozem s hybridním pohonem.
Automobilka nezveřejnila, jaký spalovací motor bude v Outlanderu PHEV spolupracovat s elektromotorem. Jisté ale je, že se bude jednat o zážehový agregát. Ten dle slov japonského výrobce má v globálním měřítku větší šanci mezi zákazníky než vznětový motor.
Nabídka motorů pro standardní Outlander bude v Evropě zahrnovat benzinový 2,0 MIVEC (110 kW) spojený s pětistupňovým manuálem či CVT a dieselový 2,2 DI-D MIVEC (110 kW) se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo klasickým šestistupňovým automatem.
Plug-in hybrid Outlander PHEV bude disponovat permanentním elektrickým pohonem všech kol, což je ryze atypické řešení. Mitsubishi při vývoji auta zúročilo své dlouholeté zkušenosti v oblasti pohonu 4x4.
Díky kombinaci zážehového agregátu s dvěma elektromotory bude řidič moci zvolit jeden ze tří jízdních režimů. V případě režimu Pure (Čistý) jsou poháněna všechna čtyři kola pomocí dvou elektromotorů vpředu a vzadu. V režimu Series jsou rovněž poháněna všechna kola, spalovací agregát pak slouží jako generátor elektrické energie. Posledním režimem je Parallel. Opět jsou poháněna všechna kola pomocí elektromotorů, síla spalovacího agregátu je pak ve vyšších rychlostech posílána na přední kola.
Automobil podle Mitsubishi ujede na jednu nádrž více než 800 kilometrů. Jeho emise CO2 se mají pohybovat pod hodnotou 50 g/km. Dle odhadu by se tak kombinovaná spotřeba paliva vozu mohla pohybovat okolo 1,9 litru na 100 km.
Třetí generace Outlanderu se spalovacím motorem se začne prodávat během letošního podzimu. Plug-in hybrid Outlander PHEV na evropský trh dorazí až v průběhu roku 2013.
Vedle Outlanderu ukáže Mitsubishi v Paříži i další modely. O nich automobilka zatím pouze tvrdí, že budou zaměřené na evropské zákazníky.