Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi stále neplánuje nové Evo, akcionářům navzdory

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Návrat ikonického modelu prý přeje i vedení Mitsubishi, nejprve však bude nutné postavit automobilku znovu na nohy.

Když Mitsubishi nedávno oznámilo návrat divize Ralliart, spojené s největšími úspěchy třech-diamantů ve světě motosportu, mnozí z nás začali doufat, že by automobilka mohla zanedlouho ohlásit i návrat ikonického modelu Lancer Evolution. Jenže přehnaný optimismus není na místě.

Hlavním úkolem Ralliart bude v následujících letech především vývoj nového příslušenství a kosmetických paketů pro již existující modely. Šéf automobilky Takao Kato sice nevyloučil ani návrat do světa motosportu, podle informací japonského magazínu Response se však návrat Lanceru Evo neplánuje - tedy alespoň prozatím.

Video se připravuje ...

Kato ve vyjádření pro Response uvedl, že společnost zatím není dostatečně silná. V minulých letech se jí totiž po finanční stránce příliš nedařilo, navíc musí podobně jako celý automobilový průmysl investovat velké sumy do vývoje elektrifikovaných a čistě elektrických modelů.

Teprve až se společnost znovu stabilně postaví na nohy, bude se moci věnovat vývoji vozů, po kterých fanoušci dlouhodobě volají. Celkem překvapivé ovšem je, že volání po návratu Lanceru Evolution nepřichází pouze od veřejnosti. Podle kolegů z Response po něm totiž údajně volají dokonce i akcionáři.

U většiny ostatních automobilek jsme přitom zvyklí, že právě akcionáři sporťákům příliš nepřejí a naopak propagují mainstreamové modely, od kterých si slibují vyšší prodeje a zisky. V případě Mitsubishi je ale pravdou, že by návrat Lanceru Evolution mohl výrazně pomoci s pozvednutím image značky.

V posledních letech se totiž Mitsubishi příliš nedařilo, o čemž ostatně svědčily i spekulace o možném stažení z evropských trhů. K tomu sice zatím nedošlo, přesto se společnost bude snažit o upevnění pozic především v oblasti ASEAN. Důraz by přitom měl být kladen především na užitková, terénní a hybridní vozy, což jsou segmenty, ve kterých cítí automobilka nejlepší příležitost k uplatnění.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - palix
25. 6. 2021 19:55
Re: Wow
Pravdu máte s tými SUV od Mitsubishi...
Keby Mitsubishi vyrábalo rovnako dobré auto ako bol Lancer, tak "BY" som si ho kúpil (BY = mám pomerne nové auto, a ešte nejaký čas nebudem potrebovať nové).
Škoda, že keď som kupoval prvé auto v roku 2007, tak Lancer bol novinka = drahý. Keď som kupoval druhé auto v roku 2017 - Lancer už končil ako jednoznačne zastarané auto (za skvelé ceny)... Kupovať auto niekedy medzi - povedzme 2013, tak o ňom uvažujem. Takto sme sa minuli...

Ale ako jazdené auto by som ho bral kedykoľvek... Ibaže ich je málo.
Avatar - twistedTSD
25. 6. 2021 14:19
Wow
Kdo by čekal, že zaříznout všechny modely, které za něco stály, a vrhnout se na výrobu ošklivých a nezajímavých SUV s plastovým interiérem nebude cesta k úspěchu!
Avatar - pradeda777
25. 6. 2021 12:27
Doba je zlá....
....vody už je po kolena, pořád stoupá.......a bude hůř..... :-(