Mitsubishi stále neplánuje nové Evo, akcionářům navzdory
Návrat ikonického modelu prý přeje i vedení Mitsubishi, nejprve však bude nutné postavit automobilku znovu na nohy.
Když Mitsubishi nedávno oznámilo návrat divize Ralliart, spojené s největšími úspěchy třech-diamantů ve světě motosportu, mnozí z nás začali doufat, že by automobilka mohla zanedlouho ohlásit i návrat ikonického modelu Lancer Evolution. Jenže přehnaný optimismus není na místě.
Hlavním úkolem Ralliart bude v následujících letech především vývoj nového příslušenství a kosmetických paketů pro již existující modely. Šéf automobilky Takao Kato sice nevyloučil ani návrat do světa motosportu, podle informací japonského magazínu Response se však návrat Lanceru Evo neplánuje - tedy alespoň prozatím.
Kato ve vyjádření pro Response uvedl, že společnost zatím není dostatečně silná. V minulých letech se jí totiž po finanční stránce příliš nedařilo, navíc musí podobně jako celý automobilový průmysl investovat velké sumy do vývoje elektrifikovaných a čistě elektrických modelů.
Teprve až se společnost znovu stabilně postaví na nohy, bude se moci věnovat vývoji vozů, po kterých fanoušci dlouhodobě volají. Celkem překvapivé ovšem je, že volání po návratu Lanceru Evolution nepřichází pouze od veřejnosti. Podle kolegů z Response po něm totiž údajně volají dokonce i akcionáři.
U většiny ostatních automobilek jsme přitom zvyklí, že právě akcionáři sporťákům příliš nepřejí a naopak propagují mainstreamové modely, od kterých si slibují vyšší prodeje a zisky. V případě Mitsubishi je ale pravdou, že by návrat Lanceru Evolution mohl výrazně pomoci s pozvednutím image značky.
V posledních letech se totiž Mitsubishi příliš nedařilo, o čemž ostatně svědčily i spekulace o možném stažení z evropských trhů. K tomu sice zatím nedošlo, přesto se společnost bude snažit o upevnění pozic především v oblasti ASEAN. Důraz by přitom měl být kladen především na užitková, terénní a hybridní vozy, což jsou segmenty, ve kterých cítí automobilka nejlepší příležitost k uplatnění.