Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa
6 Fotogalerie

Moderní Lamborghini Countach sklidilo úspěch. Mělo by Ferrari vzkřísit Testarossu?

Lamborghini Countach se pocty v podobě nového modelu o limitovaném počtu 112 kusů dočkalo v minulém roce. Ferrari Testarossa jako hlavní rival Countachu o této reinkarnaci zatím pouze sní.

S myšlenkou vytvořit moderní interpretaci ikonického modelu Countach uhodili v Lamborghini hřebík na hlavičku. Jen několik dnů po představení, které proběhlo v srpnu minulého roku, byl Lamborghini Countach LPI 800-4 o 112 exemplářích s cenovkou dvou milionů eur bez daně beznadějně rozprodán.

Video placeholder
Lamborghini poodhaluje detaily z nového projektu, pod kapotou bude mít motor V12 • Lamborghini

Ještě lepší je skutečnost, že ve znovuzrozeném Countachu se objevuje 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu 573 kW. Tomu navíc pomáhá elektromotor o výkonu 25 kW. Kombinovaný výkon pak dosahuje hodnoty 599 kW (814 k). Countach LPI 800-4 je párován se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. 

Nad podobnými reinkarnacemi legendárních modelů uvažuje vícero automobilek. Většinou je to v souvislosti s elektromobilitou (Renault 5 EV), což se nemusí zamlouvat každému. Pokud měl ve své době Countach hlavního soupeře, byl jím bezpochyby model Ferrari Testarossa.  

Osmdesátkový “oplodňovák” je dodnes jedním z nejhezčích vozů, který kdy automobilka z Maranella vypustila do světa. Testarossa se světu poprvé ukázala na autosalonu v Paříži v roce 1984. Design modelu je prací návrhářů z Pininfariny a vychází ze studie wing-car inspirované formulí 1.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Klasickým rysem Testarossy jsou mimo vyklápěcích předních světlometů také žebrované boční chladiče. Přesně po tomto vzoru vytvořil na svém instagramu moderní Ferrari Testarossa designér Andras.s.veres. Pokud budete souhlasit, musím říci, že vypadá skvěle.

Všechny ikonické prvky Testarossy se tak přelévají do moderního kabátu, stejně jako tomu bylo u Countachu LPI 800-4. Dokonce i zrcátka jsou po vzoru původní Testarossy dost vysoko - na rozdíl od současných modelů Ferrari. Moderní křivky si designér vypůjčuje z modelů 296 GTB a SP3 Daytona. 

Ferrari nemá o nové modely nouzi. Tím nejčerstvějším je SUV Purosangue, v následujících letech pak hodlá Ferrari představit dalších 14 nových modelů. Může být mezi nimi i znovuzrozená Testarossa? Pravděpodobnost je to velmi malá, ale snít o tom není zakázané!