Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Honda Jazz a nové CR-V poprvé naživo. Ve znamení nové techniky

David Bureš David Bureš 12. 9. 2017
19
17
Zobrazit náhledy (19)
Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz
Honda se ve Frankfurtu pochlubila modernizovaným Jazzem, který konečně dostal silnější agregát. Nová generace CR-V pak debutuje v hybridním provedení.

Japonská značka Honda na rozdíl od jiných výrobců na letošním frankfurtském autosalonu nechybí. Navíc přivezla hned dvě sériové novinky, modernizovaný Jazz a novou generaci CR-V. U obou zdůrazňuje nově nabízenou techniku, u CR-V je pak nutné zdůraznit fakt, že v Evropě už nebude nabízena se vznětovým motorem.

Aktuální Jazz se sice na evropském trhu prodává teprve druhým rokem, ve Frankfurtu se však už představuje jeho facelift, který na český trh dorazí v únoru 2018. Kombinace malého hatchbacku a MPV díky tomu značně prokoukla, stylisté autu připravili výraznější, sportovnější prvky, které zvláště vynikají v nově nabízeném modrém laku Skyride nebo verzi Dynamic, která dále přináší decentní spoiler vpředu a difusor vzadu. Na praktičnost ale vůz stále nerezignoval, a tak tu stále máme prostornou kabinu nebo zadní sedadla Magic Seats vytvářející rovnou ložnou plochu.

360p720p1080p

Spíše než agresivnější vzhled je však důležitější novinkou nově nabízený motor. Díky 1.5 i-VTEC o výkonu 96 kW a točivém momentu 155 N.m Jazz konečně nabízí silnější agregát, který mu tak chyběl.

Honda Jazz facelift – technická data nově nabízeného motoru
Motor1.5 i-VTEC1.5 i-VTEC
Zdvihový objem [cm3]14981498
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]96/660096/6600
Točivý moment [N.m/min]155/4600155/4600
Převodovka6MCVT
Max. rychlost [km/h]190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,710,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65,2

Vedle modernizovaného Jazzu se Honda ve Frankfurtu pochlubila také novou generací CR-V, která se sice již na vybraných trzích mimo Evropu prodává, do Česka ale dorazí až v druhé polovině roku 2018.

Evropská verze nového CR-V ve Frankfurtu debutuje ve formě prototypu, jehož interiér zůstává návštěvníkům uzavřen. Novinku si tak zatím můžeme prohlédnout jen zvenku. A nutno říci, že proti předchůdci dost prokoukla. Ty tam jsou nudné tvary rodinného praktického dostavníku, nové CR-V je designově výraznější a celkově povedenější. Také je s délkou 4.587 mm, výškou 1.689 mm a šířkou 1.854 mm 18 o mm kratší, o čtyři milimetry vyšší a o 34 mm širší. Rozvor činí 2.659 mm, o 29 mm více než dosud. Charakteristické detaily minulé generace ale zůstaly, jako třeba vertikální koncová světla.

Důležitou novinkou je pak hybridní pohon, který je zatím v prototypovém stádiu. Kombinuje čtyřválec 2.0 i-VTEC pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem. Klasickou převodovku pohonné ústrojí nemá, místo toho je tu jednostupňová převodovka s pevným převodovým poměrem, která vytváří přímé propojení mezi pohyblivými součástmi systému.

Hybridní CR-V nabízí tři jízdní režimy, systém i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) však mezi nimi přepíná automaticky pro co nejnižší spotřebu. Vedle čistě elektrického módu a módu, v němž pracuje výhradně spalovací motor, je tu ještě hybridní režim, v němž spalovací motor funguje jako generátor dodávající energii elektromotoru, případně bateriím. Elektrický režim a hybridní mají být využívány hlavně ve městě, zatímco jízda výhradně na spalovací motor probíhá hlavně na dálnici nebo při akceleraci.

S hybridním ústrojím se každopádně v sériové verzi počítá. Dokonce bude jakýmsi nástupcem turbodieselu, se kterým Honda pro CR-V už v Evropě nepočítá. K dispozici nicméně bude ještě 1.5 VTEC Turbo nabízející výběr mezi šestistupňovým manuálem a převodovkou CVT.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Stewee
co ta palubka?
| 13. 9. 2017
pozri sa na golfa a potom tu hovor niečo o tom, ako sa auto v čase nemení... veď ja som už pred 10timi rokmi stratil orientáciu v jednotlivých generáciách golfu
Avatar - bystron
co ta palubka?
| 12. 9. 2017
Nadčasové auto ten Jazz, tolik generací a vypadá skoro stejně :yes:
Avatar - Jaros71
co ta palubka?
| 12. 9. 2017
Doufám že fotky interieru a zavazadelníku CR-V doplníte během veletrhu..?
CRV
| 12. 9. 2017
Neber ho vázně, kope skoro do všeho :-)
Co se týce Civicu, ber tak, že verzi 1.5 Sport lze dnes koupit už za nějakých 560.000 Kč. V tomto stupni máš vše potřebné. Nedávno jsem tu psal, že když podobně vybavíš třeba Leon 1.4 TSI, máš v kapse úsporu přinejmenším 55.000 Kč. Civic je navíc o kus prostornější auto. Jak ale píšeš, pro konzervy Civic není.
Červená linka
| 12. 9. 2017
1.5 Dynamic je vrchol nabídky Hondy Jazz (v podstatě jak Jazz /Fit/ RS v USA a dalších kontinentech), takže tento výbavový stupeň bylo vhodné trosku odlišit. Splitter je docela decentní, za mě v pohodě. Motor z L15B4 bude hodně zajímavé svezení, ne jak přidušenec v Yarisu. Jen ta cena bude zřejmě masakr.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku