Modernizovaná Honda Jazz a nové CR-V poprvé naživo. Ve znamení nové techniky
Japonská značka Honda na rozdíl od jiných výrobců na letošním frankfurtském autosalonu nechybí. Navíc přivezla hned dvě sériové novinky, modernizovaný Jazz a novou generaci CR-V. U obou zdůrazňuje nově nabízenou techniku, u CR-V je pak nutné zdůraznit fakt, že v Evropě už nebude nabízena se vznětovým motorem.
Aktuální Jazz se sice na evropském trhu prodává teprve druhým rokem, ve Frankfurtu se však už představuje jeho facelift, který na český trh dorazí v únoru 2018. Kombinace malého hatchbacku a MPV díky tomu značně prokoukla, stylisté autu připravili výraznější, sportovnější prvky, které zvláště vynikají v nově nabízeném modrém laku Skyride nebo verzi Dynamic, která dále přináší decentní spoiler vpředu a difusor vzadu. Na praktičnost ale vůz stále nerezignoval, a tak tu stále máme prostornou kabinu nebo zadní sedadla Magic Seats vytvářející rovnou ložnou plochu.
Spíše než agresivnější vzhled je však důležitější novinkou nově nabízený motor. Díky 1.5 i-VTEC o výkonu 96 kW a točivém momentu 155 N.m Jazz konečně nabízí silnější agregát, který mu tak chyběl.
Honda Jazz facelift – technická data nově nabízeného motoru | ||
Motor | 1.5 i-VTEC | 1.5 i-VTEC |
Zdvihový objem [cm3] | 1498 | 1498 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 96/6600 | 96/6600 |
Točivý moment [N.m/min] | 155/4600 | 155/4600 |
Převodovka | 6M | CVT |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,7 | 10,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,6 | 5,2 |
Vedle modernizovaného Jazzu se Honda ve Frankfurtu pochlubila také novou generací CR-V, která se sice již na vybraných trzích mimo Evropu prodává, do Česka ale dorazí až v druhé polovině roku 2018.
Evropská verze nového CR-V ve Frankfurtu debutuje ve formě prototypu, jehož interiér zůstává návštěvníkům uzavřen. Novinku si tak zatím můžeme prohlédnout jen zvenku. A nutno říci, že proti předchůdci dost prokoukla. Ty tam jsou nudné tvary rodinného praktického dostavníku, nové CR-V je designově výraznější a celkově povedenější. Také je s délkou 4.587 mm, výškou 1.689 mm a šířkou 1.854 mm 18 o mm kratší, o čtyři milimetry vyšší a o 34 mm širší. Rozvor činí 2.659 mm, o 29 mm více než dosud. Charakteristické detaily minulé generace ale zůstaly, jako třeba vertikální koncová světla.
Důležitou novinkou je pak hybridní pohon, který je zatím v prototypovém stádiu. Kombinuje čtyřválec 2.0 i-VTEC pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem. Klasickou převodovku pohonné ústrojí nemá, místo toho je tu jednostupňová převodovka s pevným převodovým poměrem, která vytváří přímé propojení mezi pohyblivými součástmi systému.
Hybridní CR-V nabízí tři jízdní režimy, systém i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) však mezi nimi přepíná automaticky pro co nejnižší spotřebu. Vedle čistě elektrického módu a módu, v němž pracuje výhradně spalovací motor, je tu ještě hybridní režim, v němž spalovací motor funguje jako generátor dodávající energii elektromotoru, případně bateriím. Elektrický režim a hybridní mají být využívány hlavně ve městě, zatímco jízda výhradně na spalovací motor probíhá hlavně na dálnici nebo při akceleraci.
S hybridním ústrojím se každopádně v sériové verzi počítá. Dokonce bude jakýmsi nástupcem turbodieselu, se kterým Honda pro CR-V už v Evropě nepočítá. K dispozici nicméně bude ještě 1.5 VTEC Turbo nabízející výběr mezi šestistupňovým manuálem a převodovkou CVT.