Modernizovaná Kia Picanto odhaluje české ceny. Zdražila a nově nabízí automat
Spolu s faceliftem Picanta tuzemské zastoupení korejské značky Kia upravilo jeho ceník. Z nabídky vypadla základní verze Active.
Kia Picanto je tu s námi ve své třetí generaci teprve od roku 2017, přesto už letos nastal čas na její modernizaci. A krátce po jejím odhalení je tu i její český ceník. Picanto v rámci faceliftu zdražilo, základní cena aktuálně činí 269.980 korun za benzinový motor 1.0 CVVT (49 kW).
Před faceliftem přitom Picanto s tímto motorem bylo možné pořídit už za 229.980 korun. Dostupné totiž bylo i v nižším stupni Active, který v rámci modernizaci z nabídky zmizel. Dnes je korejské miniauto dostupné od stupně Comfort, který však před modernizací byl rovněž levnější, s litrovým agregátem přišel na 254.980 korun.
Motor 1.0 CVVT (49 kW) si zachoval výkon, byl však v lecčems upraven pro nižší spotřebu paliva. Místo vícebodového vstřikování vsadil na novou technologii „dvojportového vstřikování (DPFI)“ do sacího kanálu s optimalizovaným časováním, je tu i nový integrovaný systém řízení teploty (ITMS), poskytující účinnější chlazení spalovací komory.
Výbava stupně Comfort však zůstala zachována. Čítá 14palcová ocelová kola, dojezdovou rezervu, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio s ovládáním na volantu, palubní počítač nebo šest airbagů. Výjimkou je nyní chybějící kožený volant.
Novinkou je pak možnost dokoupení robotizované převodovky k 1.0 CVVT. Za příplatek 20.000 korun dostanete automatizovaný pětikvalt.
Nadstavbou Comfortu jsou pak dvě různě stylizované varianty za shodnou cenu. S 1.2 CVVT (62 kW) stojí shodných 334.980 korun, o třicet tisíc více než dosud.
Modernizovaná Kia Picanto – ceny na českém trhu | |||||
Motor | 1.0 CVVT | 1.0 CVVT AMT | 1.2 CVVT | 1.2 CVVT AMT | 1.0 T-GDI |
Výkon [kW] | 49 | 49 | 62 | 62 | 74 |
Cena Comfort [Kč] | 269.980 | 289.980 | - | - | - |
Cena GT Line [Kč] | - | - | 334.980 | 354.980 | 369.980 |
Cena X-Line [Kč] | - | - | 334.980 | 354.980 | 369.980 |
GT Line se inspirovala sportovními modely značky, zatímco X-Line odkazuje svými ochrannými kryty nárazníků na vozy SUV.
Výbavu v obou případech rozšiřují diody denního svícení, koncová diodová světla, 16“ kola z lehkých slitin, mlhovky, automatická klimatizace, elektrické ovládání zadních oken, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka nebo multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Nechybí ani parkovací kamera a zadní parkovací senzory. Zadní kotoučové brzdy pak nahrazují výchozí bubny. Novinkami proti stávající verzi je automatická klimatizace nebo infotainment.
Výbavu GT Line a X-Line lze pak rozšířit dvěma pakety. Navi za 15.000 korun vedle navigace přidává i bezklíčové odemykání a chromované vnější kliky dveří, ADAS za stejnou částku zase automatické brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, asistent pro jízdu v pruzích a tempomat. K dispozici jsou i různé barevné pakety upravující vzhled auta.