Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Toyota Land Cruiser V8 doburácela na český trh

David Bureš
Diskuze (13)
Faceliftovaný osmiválcový Land Cruiser je poháněn 4,5litrovým turbodieselem o výkonu 200 kW.

Toyota postupně zmodernizovala Land Cruiser V8 pro letošní modelový rok. Faceliftovaného off-roadu se jako první dočkali v Japonsku, poté v USA, Evropa přišla na řadu až naposled. Na český trh byl vůz oficiálně uveden 29. března.

Pod kapotou modernizovaného Land Cruiseru V8 pracuje 4,5litrový vznětový vidlicový osmiválec, jehož výkon vzrostl ze 195 kW na 200 kW. Maximální točivý moment zůstává na hodnotě 650 Nm. Silnější agregát je i nadále kombinován s šestistupňovým automatem.

Modernizovaný osmiválec je vybaven novou verzí systému vstřikování Common Rail od Toyoty, jehož součástí jsou i piezoelektrické vstřikovací ventily G3 pracující s maximálním vstřikovacím tlakem 200 MPa. To má přispět k rychlejším reakcím na sešlápnutí plynového pedálu.

Hladinu hluku a vibrace pomáhá snížit odlehčovací ventil umožňující lepší regulaci tlaku, zakrytování horní části vstřikovacích ventilů a jejich potrubí, popřípadě izolace vložená mezi vstřikovací ventily a kryt hlavy válců.

Mírná modernizace vzhledu

Z optických změn je třeba zmínit upravenou masku chladiče s horizontálním dvojitým žebrováním, střídajícím chromovou a stříbrnou úpravu, hranatější přední nárazník s nově tvarovanými mlhovkami a inovované bi-xenonové světlomety s pásem diod pro denní svícení. Nová je také nabídka 18palcových a 20palcových kol.

Do vnějších zpětných zrcátek jsou integrována směrová světla, jinou grafiku mají diodové koncové světlomety.

Až sedmimístný interiér se dočkal jen minima změn. Kaplička přístrojů před řidičem je nově koncipována, zabudovány zde jsou optitronové přístroje s bílým podsvícením a tyrkysovým cejchováním. Multifunkční TFT displej nabízí lepší čitelnost a podrobnější zobrazování informací.

Novinkou v nabídce je světlejší barevné provedení Shell používající imitaci dřeva ve vysokém lesku a leštěný stříbrný dekor.

Lepší jízdní vlastnosti v terénu

Schopnosti vozu v terénu vylepšuje inovovaný systém Crawl Control udržující stálou rychlost i v náročném terénu. Systém pomáhá při pomalém sjíždění nebo vyjíždění svahů rychlostí chůze, případně k uvolnění vozu po jeho uvíznutí. Nově lze systém nastavit na pět různých rychlostí jízdy, navíc jej nyní doplňuje nezávisle zapínatelný asistent zatáčení (Turn Assist).

Asistent zatáčení, funkční při rychlostech do 10 km/h, přibrzďuje zadní kolo na straně odpovídající směru, kterým vozidlo zatáčí. Brzdná síla na daném kole se automaticky zvyšuje s úhlem zatáčení, čímž se zmenšuje poloměr otáčení. To usnadňuje manévrování s autem v těsných prostorech.

Úpravou prošel elektronický systém Multi-terrain Select. Ten automaticky reguluje činnost škrticí klapky, brzdovou soustavu a systém řízení trakce. Chování auta je možné nastavit v pěti režimech v závislosti na aktuálním typu terénu: bláto a písek, volné kameny, muldy/boule, kameny a hlína, popřípadě kameny. V kterémkoli z těchto nastavení lze zlepšit záběrové schopnosti uzamčením mezinápravového diferenciálu.

Systém kamer, umístěných na přídi, zádi a ve vnějších zpětných zrcátkách, umožňuje sledovat okolí auta. Díky tomu řidič může včas vidět překážky v cestě. Jako doplněk k zobrazení předpokládané trajektorie jízdy může být zobrazen i úhel natočení kol.

Ceny na českém trhu

Na českém trhu jsou v nabídce tři stupně výbavy – Sol, Lux a Lux+. Základní verze Sol stojí 1.690.000 Kč, sedmimístné provedení je u všech stupňů za příplatek 50 tisíc korun.

V základu je vůz mimo jiné vybaven sedmi airbagy, elektricky ovládanou bederní opěrkou řidiče, vyhříváním uložení předních stěračů, tempomatem či automatickou klimatizací. Ta je v případě sedmimístných aut čtyřzónová, u pětimístných potom dvouzónová.

Lux přidává parkovací senzory, elektricky nastavitelný volant s pamětí, kožené čalounění, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla popřípadě přednárazový systém Pre-Crash.

Součástí vrcholného stupně Lux+ je pak navíc elektricky ovládané střešní okno, multimediální systém Toyota Touch Pro se 7palcovým dotykovým displejem a navigací, systém kamer sledující okolí auta či vyhřívaný volant.

Toyota Land Cruiser V8 - technická data
Počet míst57
Motor4,5 l D-4D4,5 l D-4D
Převodovka6A6A
Zdvihový objem [cm3]44614461
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min-1]200/3600200/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]650/1600-2800650/1600-2800
Max. rychlost [km/h]210210
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,28,2
Komb. spotřeba [l/100 km]10,210,2
Cena Sol [Kč]1.690.000,-1.740.000,-
Cena Lux [Kč]1.870.000,-1.920.000,-
Cena Lux+ [Kč]2.020.000,-2.070.000,-

David Bureš
Diskuze (13)
4. 4. 2012 10:07
Re: Legenda
Když jsem sháněl bezpečné auto pro rodinu za účelem dlouhých přesunů + schopnosti jet mimo silnici, vyšel mně LCV8 nakonec zcela jednoznačně. Touareg mně přišel "nijaký" a uvnitř poměrně malý, i když je to bez debat dobré auto. O poruchovosti Land Roverů jsou na webu celé stránky a v trochu metrosexuálním Discu jsem si v zatáčce připadal jak kdybych stál na štaflích ve větru (cena vyšších výbav RR už pro mě není), v X5 mně málem upadly záda a LC 150 má málo výkonu pro bezpečné předjíždění + jízdu na dálnici v Německu. Takže nakonec LCV8 a pro běžné ježdění nastavit režim sport. Pouze do města se to nehodí - zvrácená spotřeba při akceleracích a nevhodné rozměry - snad to vylepší parkovací kamery, které dle Vašeho článku by konečně měly být po stranách i vpředu. Jinak naprostý souhlas s příspěvkem "Legenda".
4. 4. 2012 07:36
Re: "teréňák"
V Dubaji je Land Cruiser asi nejčastější auto:) I když jsem tam většinou viděl 150ky. Ale V8 je fantastická kus železa. Škoda, že tak urputně drží cenu...
3. 4. 2012 23:24
Re: Legenda
to auto je navyse na zivo uplne nadherne... :yes:
3. 4. 2012 20:10
Legenda
Jak už někdo napsal, porovnáte uplně odlišná auta. Chtěl bych vidět dřevorubce s LC V8 za 2 miliony ;) Model Land Cruiser je legendarní a Toyota by si asi vážně nedovolila vyrobit Land Cruiser, co by něco nedokázal v terénu. Ze svých zkušeností to V8, i třeba LC 120 i novější 150 ukážou víc než dost :-) ale přeci jenom v dnešní době to není auto jen do terénu, je to hlavně pro lidi co si můžou dovolit vyndat 2 miliony a ty to mají třeba i kuli té image a i bezpečnosti. Já myslim, že V8 je ohromně povedený auto i teď po faceliftu :-) Nejdůležitější je se v tom autě svést a myslim, že většina by změnila názor a odpustila jí i hovadinu jako LED pro denní svícení ;) jinak myslim, že kdyby tam Toyota ta světla pro denní svícení nedala, byla by tady opět diskuze typu "2 miliony za auto a ani ledky tam nedají" >:D :-) je fakt těžký padnout do noty všem lidem ;)
Avatar - salamoon
3. 4. 2012 17:42
Re: tie led svetla mi tam nepasuju
LED su hlavne o funkcnosti.mat cely cas zapalene xenony namiesto par lediek v krajinach,kde sa musi svietit aj cez den(ako napr.aj u nas na svk) dost nastve...