Modernizovaná Toyota Land Cruiser V8 doburácela na český trh
Toyota postupně zmodernizovala Land Cruiser V8 pro letošní modelový rok. Faceliftovaného off-roadu se jako první dočkali v Japonsku, poté v USA, Evropa přišla na řadu až naposled. Na český trh byl vůz oficiálně uveden 29. března.
Pod kapotou modernizovaného Land Cruiseru V8 pracuje 4,5litrový vznětový vidlicový osmiválec, jehož výkon vzrostl ze 195 kW na 200 kW. Maximální točivý moment zůstává na hodnotě 650 Nm. Silnější agregát je i nadále kombinován s šestistupňovým automatem.
Modernizovaný osmiválec je vybaven novou verzí systému vstřikování Common Rail od Toyoty, jehož součástí jsou i piezoelektrické vstřikovací ventily G3 pracující s maximálním vstřikovacím tlakem 200 MPa. To má přispět k rychlejším reakcím na sešlápnutí plynového pedálu.
Hladinu hluku a vibrace pomáhá snížit odlehčovací ventil umožňující lepší regulaci tlaku, zakrytování horní části vstřikovacích ventilů a jejich potrubí, popřípadě izolace vložená mezi vstřikovací ventily a kryt hlavy válců.
Mírná modernizace vzhledu
Z optických změn je třeba zmínit upravenou masku chladiče s horizontálním dvojitým žebrováním, střídajícím chromovou a stříbrnou úpravu, hranatější přední nárazník s nově tvarovanými mlhovkami a inovované bi-xenonové světlomety s pásem diod pro denní svícení. Nová je také nabídka 18palcových a 20palcových kol.
Do vnějších zpětných zrcátek jsou integrována směrová světla, jinou grafiku mají diodové koncové světlomety.
Až sedmimístný interiér se dočkal jen minima změn. Kaplička přístrojů před řidičem je nově koncipována, zabudovány zde jsou optitronové přístroje s bílým podsvícením a tyrkysovým cejchováním. Multifunkční TFT displej nabízí lepší čitelnost a podrobnější zobrazování informací.
Novinkou v nabídce je světlejší barevné provedení Shell používající imitaci dřeva ve vysokém lesku a leštěný stříbrný dekor.
Lepší jízdní vlastnosti v terénu
Schopnosti vozu v terénu vylepšuje inovovaný systém Crawl Control udržující stálou rychlost i v náročném terénu. Systém pomáhá při pomalém sjíždění nebo vyjíždění svahů rychlostí chůze, případně k uvolnění vozu po jeho uvíznutí. Nově lze systém nastavit na pět různých rychlostí jízdy, navíc jej nyní doplňuje nezávisle zapínatelný asistent zatáčení (Turn Assist).
Asistent zatáčení, funkční při rychlostech do 10 km/h, přibrzďuje zadní kolo na straně odpovídající směru, kterým vozidlo zatáčí. Brzdná síla na daném kole se automaticky zvyšuje s úhlem zatáčení, čímž se zmenšuje poloměr otáčení. To usnadňuje manévrování s autem v těsných prostorech.
Úpravou prošel elektronický systém Multi-terrain Select. Ten automaticky reguluje činnost škrticí klapky, brzdovou soustavu a systém řízení trakce. Chování auta je možné nastavit v pěti režimech v závislosti na aktuálním typu terénu: bláto a písek, volné kameny, muldy/boule, kameny a hlína, popřípadě kameny. V kterémkoli z těchto nastavení lze zlepšit záběrové schopnosti uzamčením mezinápravového diferenciálu.
Systém kamer, umístěných na přídi, zádi a ve vnějších zpětných zrcátkách, umožňuje sledovat okolí auta. Díky tomu řidič může včas vidět překážky v cestě. Jako doplněk k zobrazení předpokládané trajektorie jízdy může být zobrazen i úhel natočení kol.
Ceny na českém trhu
Na českém trhu jsou v nabídce tři stupně výbavy – Sol, Lux a Lux+. Základní verze Sol stojí 1.690.000 Kč, sedmimístné provedení je u všech stupňů za příplatek 50 tisíc korun.
V základu je vůz mimo jiné vybaven sedmi airbagy, elektricky ovládanou bederní opěrkou řidiče, vyhříváním uložení předních stěračů, tempomatem či automatickou klimatizací. Ta je v případě sedmimístných aut čtyřzónová, u pětimístných potom dvouzónová.
Lux přidává parkovací senzory, elektricky nastavitelný volant s pamětí, kožené čalounění, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla popřípadě přednárazový systém Pre-Crash.
Součástí vrcholného stupně Lux+ je pak navíc elektricky ovládané střešní okno, multimediální systém Toyota Touch Pro se 7palcovým dotykovým displejem a navigací, systém kamer sledující okolí auta či vyhřívaný volant.
Toyota Land Cruiser V8 - technická data | ||
Počet míst | 5 | 7 |
Motor | 4,5 l D-4D | 4,5 l D-4D |
Převodovka | 6A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 4461 | 4461 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 200/3600 | 200/3600 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 650/1600-2800 | 650/1600-2800 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,2 | 8,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,2 | 10,2 |
Cena Sol [Kč] | 1.690.000,- | 1.740.000,- |
Cena Lux [Kč] | 1.870.000,- | 1.920.000,- |
Cena Lux+ [Kč] | 2.020.000,- | 2.070.000,- |