Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Audi A8 je tu! S ostřejším designem a zatím jen s benzinovými motory

David Bureš David Bureš 2. 11. 2021 • 05:55
69
20
Zobrazit náhledy (69)
Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8L Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch

Vnější vzhled Audi A8 se v rámci faceliftu měnil jen decentně, výsledkem však má být atletičtější i reprezentativnější postoj.

Audi A8 se v současné čtvrté generaci vyrábí od listopadu 2017, a tak letos nastává ideální čas na modernizaci. Nyní se oficiálně představuje. V prodeji se objeví v prosinci.

Zatímco konkurenční BMW řady 7 v rámci modernizace výrazně změnilo svůj styl, díky sázce na majestátní masku chladiče, Audi šlo spíše cestou evoluce, jak je u něj zvykem. Základ masky singleframe se nicméně stal širší, zatímco boční otvory pro přívod vzduchu jsou vzpřímenější a světlomety se dočkaly výraznějšího obrysu ve spodní části. Výsledkem je podle automobilky reprezentativnější vizáž a sebevědomější postoj.  

Standardem se přitom stávají koncová světla tvořená organickými světelnými diodami (OLED), u nichž je možné vybírat z různých světelných podpisů. Úpravou prošly i digitální Matrix LED světlomety. Každý světlomet je tvořen 1,3 milionem mikrozrcadel, které umějí rozložit světlo na maličké pixely, pro ještě preciznější úpravu světelného paprsku. Na dálnici tak třeba lépe osvětlí jízdní pruh, v němž vozidlo jede.

Vzhled vozu přitom lze upravit nejen třeba paketem chromovaných prvků, ale také nově paketem S line, který u A8 slaví premiéru. Podobně jako u menších modelů tento balíček dodává vozu dynamičtější vizáž, díky výrazným lištám ve stylu čistě sportovní verze Audi S8.

Uvnitř se pak myslelo hlavně na co nejvyšší úroveň luxusu a široké možnosti personalizace vzhledu, pro úpravu vozu podle svých představ. Audi připomíná širokou nabídku různých konfigurací kabiny, ať už z hlediska barevných kombinací a použitých materiálů. Jsou tu i různé druhy sedadel, jistým vrcholem jsou zadní relaxační sedačky určené speciálně pro A8 L. Ty umějí vytvořit z předního sedadla opěrku nohou, která má navíc funkci vyhřívání i masáže, pro zajištění co největší pohody při jízdě. Samozřejmostí je i funkce masáže zad, k níž slouží hned 18 pneumatických polštářů.

Novinkou jsou též 10,1“ displeje zábavního systému pro zadní pasažéry, umístěné v zadní části předních sedadel. Umožní zobrazit obsah z externích zařízení pasažéra s tím, že je možné využít třeba i streamovacích služeb. Hudební systém Bang & Olufsen Advanced pak byl upraven pro opravdové milovníky hudby. Sází na 23 reproduktorů o výkonu 1.920 W s tím, že nechybí ani efekt 3D zvuku. Ovládat jej samozřejmě mohou cestující, a to pomocí OLED dotykového displeje.

Nabídka motorizací se v tuto chvíli omezuje jen na benzinové jednotky. Základem na evropských trzích bude benzinový třílitrový šestiválec 55 TFSI quattro s výkonem 250 kW, pro Čínu tu bude i slabší verze s 210 kW. Pak je tu ještě čtyřlitrový vidlicový osmiválec 60 TFSI quattro s 338 kW a vrcholné provedení Audi S8 s tím samým osmiválec, avšak naladěným na 420 kW.

Jak z názvů vyplývá, všechny nabízené jednotky jsou standardně spárovány s pohonem všech kol, který konkrétně využívá středový samosvorný diferenciál. Standardem je rovněž kombinace s osmistupňovou automatickou převodovkou. Všechny motory jsou navíc mildhybridy, doplňuje je tedy s 48V elektrický systém.

Později však modernizované Audi A8 bude opět nabízeno také se vznětovým motorem, kterým byl doposud třílitrový šestiválec 50 TDI quattro s 210 kW, a také jako plug-in hybrid. Ten se dosud jmenoval 60 TFSI e quattro.

Už dopředu pak automobilka avizovala, že modernizované Audi A8 bude nově dostupné také v extra prodloužené variantě Horch. Nyní však potvrdila, že toto provedení o 13 cm delší než prodloužené A8 L bude nabízeno výhradně na čínském trhu.

Doporučujeme

Témata
Avatar - white label
2. 11. 2021 22:38
Re: 3,0 TFSI
Ano, ovšem rozdíl je primárně v přeplňování, 2.9 je biturbo.
2. 11. 2021 19:01
Re: Krabice od bot na kolech
Audi sa na BMW vobec nechyta ( myslene ironicky ) :-) facelift A8 je podla mna len ojedinely krok zlym smerom, kratke zavahanie, pretoze novy dizajnovy jazyk Audi je paradny, na rozdiel od toho, kam sa vydalo BMW, zial
Avatar - Ji/Ri
2. 11. 2021 18:40
Re: Krabice od bot na kolech
Naprosto přesně. Tahle bezradnost zvenku a kolotoče uvnitř je asi to nejhorší , co je dnes k vidění. Zlatá 7er Long, to je prostě majestátní dělo. A8 bych nevzal ani náhodou. Bych se musel kopat do zádele .... :yes:

Bravo BMW
Avatar - Ji/Ri
2. 11. 2021 18:36
Re: Skvělý FL
:-[] :-[] :-[] kde vidiš design? Něco tak zmateného uměli donedávna jen v Nošovicích.
Avatar - _Karel_
2. 11. 2021 18:20
Re: Krabice od bot na kolech
Jo, ten interiér bych nechtěl. Vypadá sice líp, než v A6, ale v tomhle zlatý BMW.