Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Mitsubishi Space Star přichází: Cenou soupeří s Dacií

David Bureš
Diskuze (26)

Space Star pořídíte po faceliftu ještě levněji než dosud. Jedním z důvodů je však chudší základní výbava.

Mitsubishi Space Star je na českém trhu trochu přehlíženým vozem, nyní však přichází se zajímavou nabídkou, která zákazníky může přilákat. Před koncem roku modernizovaný Space Star nyní oficiálně vstupuje na český trh, přičemž jeho základní cena je nižší než dosud.

První cena tak nyní startuje na 224.850 korunách za zážehový tříválec 1.0 MIVEC (52 kW) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Dosud přitom tento motor přišel minimálně na 239.850 korun. Mitsubishi tak má cenově k rumunským vozům ještě blíže než dosud (Sandero s litrovým tříválcem o výkonu 54 kW přijde minimálně na 211.400 Kč).

Nižší cenovku však vysvětluje chudší základní výbava. První stupeň se jmenuje Inform a na rozdíl od současného Entry mu chybí centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo autorádio. Zato však má navíc dešťový a světelný senzor.

Zbývající prvky jsou nadále shodné. Space Star tak v základu má šest airbagů, denní svícení, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, volant s uretanovým věncem, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, ocelová 14palcová kola a sadu na opravu pneumatik. Zajímavostí je v základu nadále chybějící stop-start systém, který se k motoru 1.0 MIVEC dodává až ve druhém stupni Inform+. Pro srovnání - u Dacie Sandero za 211.400 Kč dostanete v základu rádio s MP3, mlhovky, elektricky ovládaná přední okna, patnáctipalcová litá kola, čtyři airbagy, LED denní svícení nebo dálkově ovládaný centrál. Za klimatizaci se připlácí deset tisíc.

Za druhý stupeň Inform+ se u Space Staru připlácí 41.000 korun, přičemž jeho součástí je manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo rádio se čtyřmi reproduktory a příjmem digitálního rozhlasového vysílání.

Stupeň Invite už pořídíte výhradně s motorem 1.2 MIVEC (59 kW), a to za 289.850 korun. Alternativou k výchozímu pětistupňovému manuálu je převodovka CVT, dodávaná za příplatek 20.000 korun.

V tomto případě každopádně dostanete koncová diodová světla, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kožený multifunkční volant, tempomat, vyhřívání předních sedadel, Bluetooth handsfree, elektricky ovládaná zadní okna nebo litá kola.

U tří nejnižších stupňů si pak lze připlácet za dva pakety - Sport za 22.990 korun poskytne rozšířené nárazníky, sportovní lemy prahů, chromovanou koncovku výfuku nebo textilní koberečky. Navi za 24.990 korun zase nabízí infotainment s 6,5“ dotykovou obrazovkou včetně navigace, bluetooth a zadní parkovací kamery.

Vrcholem je pak Intense za 365.850 korun. Cena se vztahuje na dvanáctistovku v kombinaci s CVT, výbava pak zahrnuje přední mlhovky, zadní parkovací kameru, automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou LCD obrazovkou, zatmavená zadní okna nebo 15“ litá kola.  

Modernizované Mitsubishi Space Star poznáte podle přepracované přídě, tzv. dynamický štít navazuje na větší modely značky. Uvnitř vůz vsadil na více měkčených plastů, nové čalounění u vyšších specifikací nebo nový multimediální systém s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Na českém trhu se Space Star sice prodává teprve od léta 2018, jinde ve světě je ale současná generace v prodeji už od roku 2012.

Mitsubishi Space Star – ceny modernizované verze na českém trhu
Motor 1.0 MIVEC 1.0 MIVEC AS&G 1.2 MIVEC 1.2 MIVEC
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1193 1193
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 52/6000 52/6000 59/6000 59/6000
Točivý moment [N.m/min]  88/5000 88/5000 106/4000 106/4000
Převodovka 5M 5M 5M CVT
Max. rychlost [km/h] 172 172 180 173
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15,7 15,7 12,6 13,5
Komb. spotřeba  podle NEDC (přepočet z WLTP) [l/100 km] 4,5 4,5 4,6 4,6
Cena Inform [Kč] 224.850 - - -
Cena Inform+ [Kč] - 265.850 - -
Cena Invite [Kč] - - 289.850 309.850
Cena Intense [Kč] - - - 365.850
David Bureš
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
2. 6. 2020 15:39
Re: Re: To fakt nee
A to mi vysvetli čo je na tom aute jednoduché. Podľa mňa bolo posledné jednoduché auto Škoda Favorit s karburátorom. Žiadne komfortné prvky, žiadna riadiaca jednotka atď.
Avatar - wakantanka
2. 6. 2020 15:35
Re: Re: verzia
Ja som stretol až jeden kus. Ale či bol nový alebo dovezený nejaký starší netuším. 🙂
2. 6. 2020 11:57
Re: Mitsu Mitsu..
To je ako s Fordom EcoSport. Ani Eco, ani Sport, len dlhé roky trápenia sa, lebo kedysi mal niekto super nápad, že auto pre Brazíliu bude stačiť aj Európe.
2. 6. 2020 11:54
Re: Volný pád Mitsubishi.
Podľa mňa je otázka času, kedy Mitsu z Európy odíde alebo bude predávať len Outlander PHEV, snáď už konečne v novej generácii.
2. 6. 2020 11:53
Re: verzia
Toto je už nejaký tretí facelift. Koľko si ich stretol za tie dva roky, čo sa to u nás predáva? Ja ani raz. Aj v Mitsubishi mi povedali, že u nás to nikto nechce, skôr v Čechách.