Modernizovaný Citroën C3 Aircross je tu: S dospělejší tváří a pohodlnějšími sedačkami
Citroën C3 Aircross nadchnul klientelu svým originálním stylem. Osobitý je i po faceliftu, zároveň však chce být dospělejší.
Malé SUV Citroën C3 Aircross vstoupilo na trh v roce 2017 jako náhrada za malé MPV C3 Picasso, a tak letos nastal nejvyšší čas na jeho modernizaci. A ta nyní skutečně přichází, a to jen krátce poté, co na trh dorazil jeho modernizovaný sourozenec, Opel Crossland, využívající shodný základ.
Zatímco Crossland zdůrazňuje hlavně svoji praktičnost a rozumnost, C3 Aircross je ten avantgardnější model, který vedle variabilní kabiny sází právě na styl. To autu zůstalo i po faceliftu.
Tvář však upravila přepracovaná příď ve stylu konceptu CXperience, kterou městské SUV navazuje na loni modernizovanou C3 nebo novou C4. Jestliže C3 Aircross byl při uvedení na trh přívětivý a mladistvý, inovovaný derivát chce být dospělejší, avšak stále originální.
Vnitřek v rámci digitální doby využívá větší příplatkový displej infotainmentu, s úhlopříčkou devíti palců, který nahrazuje dosavadní sedmipalcovou verzi. Citroën přitom slibuje lepší kvalitu obrazu, k dispozici jsou funkce Android Auto a Apple CarPlay nebo možnost bezdrátového nabíjení telefonu.
Novinkou je dále možnost objednání komfortních sedadel Advanced Comfort představených již v C4 Cactus nebo C5 Aircross. Mají originální polstrování, hlavně ale mají v sobě dodatečnou 15mm vrstvu pěny připomínající matraci pro pohodlnější sezení. Zároveň však díky zesílené podpěře a vysokopevnostního plátu uprostřed mají zajišťovat dostatečnou oporu i na dlouhých cestách.
Nadále tu však zůstává posuvná zadní lavice v podélném směru o 150 mm, která upravuje prostor pro posádku a zároveň mění objem zavazadelníku z 410 na 520 litrů. Praktičnost však nově zvyšuje přepracovaná středová konzole s velkým odkládacím prostorem dostupným jak z předních, tak zadních sedadel.
Z hlediska motorů zůstává výběr mezi dvěma verzemi benzinového tříválce 1.2 PureTech, z nichž ten slabší s 81 kW je dostupný s manuálem a silnější s 96 kW zase výhradně s šestistupňovým automatem. To základní turbodiesel 1.5 BlueHDi si mírně polepšil ze 75 na 81 kW, zatímco silnější zůstává na 88 kW. I v tomto případě platí, že základní patnáctistovka má manuál a silnější automat.
Při příchodu na trh pak automobilka zdůrazňovala široké možnosti individualizace, když k dispozici mělo být hned 85 různých kombinaců laků karoserie a doplňků. Nově jich je jen 70, podle Citroënu si ale zákazníci stále mohou široce vybrat podle svých představ.
Konkrétně je dostupných sedm laků karoserie karoserie, přičemž hned tři z nich jsou nové, dále jsou tu čtyři pakety barevných doplňků nebo dvě kontrastní střechy - bílá a černá. Pořídit je možné i nové ráfky 16" a 17" kol, stejně tak jsou čtyři různá řešení interiéru.
Modernizovaný Citroën C3 Aircross se u prodejců objeví během letošního června.