Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus po faceliftu: Dává sbohem tlačítkům, ostré ST zůstává!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 14. 10. 2021 • 09:30
66
58
Zobrazit náhledy (66)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST

Modrý ovál dnes oficiálně představuje omlazenou podobu Focusu čtvrté generace. Uvnitř najdeme celou řadu novinek, ne všechny ale budou motoristé považovat za změnu k lepšímu.

Čtvrtý pokračovatel Fordu Focus se světu představil na jaře 2018, kdy modrý ovál slavil dvacetileté výročí svého kultovního modelu. Po třech a půl letech přišla řada na omlazovací proceduru přinášející tolik novinek, že by to jinde klidně dalo na zbrusu novou generaci.

video

Výčet inovací otevírá přepracovaná příď s výraznější maskou a jinými nárazníky. Cílem designérů prý bylo, aby se od sebe jednotlivé výbavové linie – Trend Edition, Titanium, ST-Line – ještě více odlišily. V nabídce zůstává i nadále dobrodružnější pojetí Active inspirované světem crossoverů, tedy s oplastovanými částmi karoserie. Tuto verzi a sportovně střižené ST-Line lze navíc doplnit ještě o provedení Vignale s bohatou výbavou a specifickým vzhledem vybraných prvků.

Světelná technika je plně diodová. Standardní full-LED světlomety vpředu lze na přání nahradit technologií Dynamic Pixel LED, jež neoslňuje protijedoucí vozy, osvětluje zatáčky, přizpůsobí se špatnému počasí a řídí se dopravními značkami, díky čemuž přizpůsobí světlo za daných situací tak, aby byl lépe vidět chodec či cyklista. Změnil se rovněž design kapoty a logo automobilky se přesunulo z její spodní části do masky.

Uvnitř je hlavní změnou nová generace multimediálního systému SYNC 4 s cloudovou navigací a hlasovým ovládáním. Prostřední obrazovka má nyní úhlopříčku 13,2 palce a Ford se chlubí, že jde o největší displej v segmentu. Jak už asi tušíte, s nasazením obrovského displeje souvisí i minimalizace fyzických tlačítek a ovladačů. Teplotu a další funkce v autě už si nenastavíte klasicky, ale ťapkáním na spodní část obrazovky. Kdyby v tomto ohledu zůstal Ford zpátečnický, vůbec bychom se nezlobili. Infotainment dále umí bezdrátové aktualizace, služby Apple CarPlay a Android Auto a v neposlední řadě spárování vozu s chytrým telefonem, takže veškeré důležité info nosíte v kapse.

Nezapomnělo se ani na asistenční systémy. Polepšilo si hlídání mrtvého úhlu, které snímá prostor za vozem do vzdálenosti až 28 metrů dvacetkrát za sekundu a pracuje v intervalu rychlostí 65 až 200 km/h. Když hrozí střet s vozidlem v souběžném pruhu, kam se řidič chystá přejet, dojde nejen na světelnou indikaci, ale i opačný impuls do řízení. V multimediálním systému si navíc můžete nastavit délku a šířku přípojného vozidla, aby asistent bral v potaz i jeho tažení. Asistent křižovatek hlídá, aby nedošlo ke střetu s jiným vozidlem třeba při odbočování, ale nechybí ani adaptivní tempomat, předkolizní asistent či připomenutí obsazených zadních sedadel.

Paleta pohonných jednotek sází na litrové tříválce EcoBoost se 74, 92 a 114 kW. První dvě jmenované verze jsou ryze spalovací, prostřední však může být (a poslední je vždy) mild-hybridem se 48V palubní sítí, jež pomáhá snížit spotřebu paliva a emise. K čiperné akceleraci pomáhá proměnné časování sacích i výfukových ventilů a vysokotlaké přímé vstřikování paliva. Kromě šestistupňové manuální převodovky lze vybrané verze pojit se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Zájemci o naftu mohou sáhnout po 1,5litrovém turbodieselu EcoBlue s výkonem 88 kW, jenž se pojí s manuálním šestikvaltem nebo osmistupňovým automatem. Tisková zpráva se však ani slovem nezmiňuje o benzinové patnáctistovce a naftovém dvoulitru, které se nabízely u předchůdce.

Co naštěstí zůstává je agregát 2.3 EcoBoost pro ostrou verzi ST. Zážehový čtyřválec přeplňovaný dvoucestným turbodmychadlem s anti-lag systémem má stále 206 kW (280 k) a 420 newtonmetrů točivého momentu. Šestistupňový manuál může být dovybaven funkcí automatického dorovnávání otáček při podřazování. Případně lze zvolit sedmistupňovou samočinnou převodovku s řazením pádly pod volantem. Na palubě sportovního „estéčka“ nesmí chybět elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál nebo na přání dodávané adaptivní tlumiče, jejichž účinek se mění až 500x za sekundu v závislosti na jízdních situacích. Tady naštěstí zůstalo všechno (tedy až na to ovládání) při starém.

Třikrát hurá!

Související články

Témata
Avatar - hugino
16. 10. 2021 07:39
Re: Byl jednou jeden Focus...
Chcel som sa ťa už minule spýtať či si išiel na tom firemnom Golfe.Rešpektujem tvoj názor ale chcel by som ešte vedieť či po motorickej stránke sa ti lepšie páčil turbobenzín / neviem či máte tú verziu 130k alebo 150k / alebo tvoja atmosféra.Ja by som momentálne išiel do Leona.
15. 10. 2021 10:01
Tak jediné, za co lze Ford...
...v případě faceliftovného Focusu pochválit, je zachování sportvní verrze ST s manuálem. Jinak nabídka motorů pod STčkem je naprosto tragická a zavedení obřího displeje a zrušení řady fyzických tlačítek je prostě na facku! Takto si Forde svoji zoufalou situaci v Evropě rozhodně nevylepšíš! :-O :-O :-O :no:
Avatar - iudex
15. 10. 2021 09:38
Re: Focus po fl
Jj, bohužiaľ. Max. 110 kW atmosféra (v minulej generácii bolo až 121 kW), resp. ten neveľmi vydarený Sky-X. Mne sa napríklad 3 sedan veľmi páči a vedel by som si to predstaviť ako relatívne reprezentatívny sedan, ale proste k tomu vzhľadu a zameraniu na jazdu chýba potentnejší motor. ideál by bol ten americký 2,5turbo, to by bolo dôstojné zvezenie, fakticky hotsedan. Alebo aspoň 2,5 atmosféra. Žiaľ nie je.
Určitú nádej vidím v avizovanom R6 pre novú generáciu 6ky. To by bola prémiová motorizácia (zase je ale otázka, či to nedopadne ako Kia Stinger, síce má parádny V6 ako prémia, ale aj stojí ako prémia, takže nakoniec si všetci kúpia rovno tú prémiu).
15. 10. 2021 01:37
Re: Focus po fl
...ale nemá motory(max do úrovně 1.5tsi)jinak fajn v interiéru i vnější design ale není možnost kombi.
Avatar - Mikesus
14. 10. 2021 22:47
Re: Forde, to jsi podělal
Kyz bude nejhůř. Mel by zasáhnout stát a omezit prodej v osobní individuální dopravě, aby bylo pro IZS, MKD a busy. A pak stačí policii zastavovat každé dieselové auto a poslat na STK zjistit proč jede bez adblue. :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud