Modernizovaný Jaguar E-Pace dostal novou platformu a plug-in hybrid
Na první pohled lehce modernizovaný Jaguar E-Pace dostal kromě tradičních estetických úprav i zcela novou platformu, která umožňuje zástavbu nových hybridních pohonných jednotek.
Začněme ale tradičně od designu, který na první pohled zaujme pozměněnou maskou chladiče s novou mřížkou, novým předním nárazníkem a zcela novými LED světlomety, jejichž světelný podpis denního svícení vytváří podobu „Dvojitého J“, jak dodává samotná automobilka. Stejný světelný podpis přitom nabídnou i světlomety s technologií Pixel LED.
Při pohledu na profil vozu je možné si všimnout dvojice upravených výdechů na blatnících, jejichž rámečky nově zdobí logo Jaguar. Zadní nárazník dostal novou mřížku, zatímco zadní svítilny dostaly inovovaný design. Jejich světelný podpis se tak výrazněji přiblížil stylu, jaký známe z elektrického Jaguaru I-Pace.
Výraznější změny se odehrály v interiér, který by měl nyní vytvářet dojem prémiovějšího vozu. To je patrné například na novém 11,4 palcovém zahnutém dotykovém displeji infotainmantu PiVi s HD rozlišením. Automobilka také upravila volič automatické převodovky, instalovala nový volant, přidala měkčené materiály a dekorativní kovové doplňky.
Digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palců zůstává příplatkovou výbavou, zatímco ve standardní verzi má vůz klasické budíky. Za příplatek je možné si dopřát i zpětné bezrámečkové zrcátko ClearSight, které umí zobrazit pohled zadní kamery s HD rozlišením. Novinkou je také zcela přepracovaný kabinový ventilační a filtrační systém.
Tím nejdůležitějším je ovšem použití nové platformy NPTA (New Premium Transverse Architecture), která přinesla úpravu uložení předních tlumičů i uložení motoru, což by mělo ve výsledku omezit vznik pazvuků i vibrací a zvýšit tak cestovní komfort posádky.
Nová platforma navíc umožňuje zástavbu moderních motorů z nabídky automobilky Jaguar Land Rover. Pouze základní 2.0 litrový vznětový čtyřválec o výkonu 163 koní s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol zůstává bez elektrické asistence, zatímco ostatní motory jsou vždy kombinovány s mild-hybridní technologií.
Největší novinkou je ale nová plug-in hybridní benzínová motorizace P300e, která kombinuje 1.5 litrový čtyřválec Ingenium o výkonu 200 koní s elektromotorem u zadní nápravy (ERAD) o výkonu 109 koní. Kombinovaný výkon plug-in hybridu je 227 kW (309 koní), akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 6,5 sekundy a díky lithium-iontové baterii s kapacitou 15 kWh slibuje elektrický dojezd okolo 55 kilometrů.