Jaguar XF prošel faceliftem. Má nový interiér a nabízí výhradně čtyřválce

Jaguar XF
Jaguar XF
Jaguar XF
Jaguar XF
107 Fotogalerie
Diskuze (20)

Zatímco zvenku vypadá modernizovaný Jaguar XF prakticky stejně jako dosud, interiér se kompletně proměnil, a to ve stylu dříve modernizovaného SUV Jaguar F-Pace.

U automobilky Jaguar Land Rover letos probíhá rozsáhlá modernizace nabídky. Land Rover hned v několika modelech nasadil nové motory, Jaguar v průběhu minulých měsíců inovoval modely F-Pace a I-Pace, krátce před koncem loňského roku debutoval modernizovaný F-Type. A nyní je tu další modernizovaná kočka, model vyšší střední třídy Jaguar XF.

Zvenku byste možná jeho inovace hledaly marně, protože celkový styl zůstal zachován, ve skutečnosti je ale provedených změn vcelku hodně. Oba nárazníky jsou přepracované, ten přední má větší a nižší chladicí otvory pro optické rozšíření vozu. Nízké full-LED světlomety pak mají novou grafiku se zdvojeným písmenem J, známou i z jiných modelů Jaguar, zatímco maska chladiče se rozšířila.

Video placeholder
Jaguar XF 2021: Představení modernizované verze • Zdroj: Jaguar

Větší změny se ale odehrály uvnitř. Kabina je totiž zcela přepracovaná, a to po vzoru SUV F-Pace. Automobilka dokonce přiznává, že interiéry obou vozů byly vyvíjeny společně, pro snížení vývojových a výrobních nákladů.

Ústředním prvkem je zakřivená dotyková obrazovka s úhlopříčkou 11,4“ nového multimediálního systému Pivi Pro. Jaguar od ní slibuje jasnější a větší obraz, stejně jako jednodušší ovládání. Možností je i spárování s chytrým telefonem díky Apple CarPlay a Android Auto. Zcela se pak proměnila středová konzole, kde dosavadní otočný volič automatické převodovky nahradila zcela nová hlavice s prošíváním evokujícím prošívání kriketového míčku. Před řidičem se zase objevuje nový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce s přepracovanou grafikou.

Přepracovány byly dále panely dveří s novými klikami nebo zvětšenými odkládacími kapsami na lahve a další drobnosti. Jaguar upozorňuje rovněž na nové sedačky s širšími sedáky a masážní funkcí. K dispozici je pak za příplatek ionizace interiéru s technologií Nanoe, která dokonce využívá filtr k zachytávání maličkých částic PM2.5.

Úpravou prošla také nabídka motorů. Modernizovaný Jaguar XF vsadil výhradně na čtyřválce, což znamená konec naftovému šestiválci biturbo.

V rámci zjednodušení nabídky jsou k dispozici jen tři motory. Vznětové zastupuje výhradně nový mildhybrid v podobě dvoulitru o výkonu 150 kW a točivém momentu 430 N.m, který se spoléhá na řemenem poháněný startér-generátor pro ukládání energie získávané při brzdění do lithium-iontové baterie. Z benzinových jednotek tu jsou dva dvoulitry přeplňované turbodmychadlem typu twin-scroll, naladěné na 184 kW a 221 kW.

Všechny jednotky jsou standardně spárovány s osmistupňovou automatickou převodovkou. Turbodiesel i slabší benzinový čtyřválec nabízejí výběr mezi pohonem zadních a všech kol, vrcholný dvoulitr pak má čtyřkolku v základu.

Nechybí ani inovace v oblasti bezpečnosti. XF tak nově při vystupování upozorní cestující na jedoucí vozidlo nebo kolo, zrcátko ClearSight známé již z jiných modelů pak klasické vnitřní zrcátko nahrazuje displejem s obrazem z kamery vzadu. A zlepšilo se též odhlučnění, auto pomocí vysílání zvukových vln v opačné frekvenci potlačuje hluk od vozovky.  

Jaguar XF 2021 – technická data modernizované verze
MotorD204 MHEVD204 MHEV AWDP250P250 AWDP300 AWD
Zdvihový objem [cm3]19971997199719971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]150/4250150/4250184/5500184/5500221/5500
Točivý moment [N.m/min] 430/1750-2500430/1750-2500365/1300-4500365/1300-4500400/1500-4500
Převodovka8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]235230250240250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,67,86,97,06,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,95,58,0?8,6

Vstoupit do diskuze (20)