Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Jaguar XF zná české ceny. Základ se vejde do 1,5 milionu

David Bureš
Diskuze (4)

Jaguar XF v rámci letošní modernizace omezil nabídku svých motorů. K dispozici je výhradně se čtyřválcovými agregáty.

Vozům jako Audi A6, BMW řady 5 nebo Mercedes třídy E automobilka Jaguar konkuruje modelem XF. Jeho druhá generace letos prošla modernizací, která krátce po svém odhalení prozradila i své české ceny. Začínají na částce 1.468.456 korun.

Tato cenovka se vztahuje na základní vznětový čtyřválec, mildhybrid D200 o výkonu 150 kW, který je standardně spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou. Jedná se o jediné provedení, které se vejde do 1,5 milionu korun. Odvozené kombi XF Sportbrake s tímto motorem začíná na částce 1.555.697 korun. K dispozici k tomuto turbodieselu je i pohon všech kol, a to za příplatek 69.454 korun pro obě karosářské varianty.

Video se připravuje ...

Nejvýkonnějším motorem v nabídce je dnes benzinový čtyřválec P300 AWD o výkonu 221 kW, který v základu přijde na 1.683.957 korun, respektive na 1.771.077 Kč v případě kombíku. Vznětový šestiválcový třílitr v nabídce skončil,  pětilitrový benzinový osmiválec dostupný v první generaci XF už u současné verze ani nedorazil.

Jaguar XF 2021 – technická data modernizované verze
Motor D200 MHEV D200 MHEV AWD P250 P300 AWD
Zdvihový objem [cm3] 1997 1997 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 150/4250 150/4250 184/5500 221/5500
Točivý moment [N.m/min]  430/1750-2500 430/1750-2500 365/1300-4500 400/1500-4500
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 235 230 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,6 7,8 6,9 6,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9 5,5 8,0 8,6
Cena S [Kč] 1.468.456 1.537.910 1.504.272 1.683.957
Cena SE [Kč] 1.623.094 1.692.427 1.658.789 1.838.474
Cena HSE [Kč] 1.748.087 1.817.541 1.783.782 1.963.588
Cena R-Dynamic S [Kč] 1.548.558 1.617.891 1.584.132 1.763.817
Cena SE [Kč] 1.691.822 1.761.397 1.727.517 1.907.202
Cena HSE [Kč] 1.819.235 1.888.568 1.854.688 2.034.373

Jaguar přitom pokračuje v nabízení různých stupňů výbavy. Ten základní, jednoduše nazvaný S, zahrnuje 18palcová kola z lehkých slitin, diodové světlomety, elektricky nastavitelná přední sedadla, čalounění perforovanou kůží, tempomat, parkovací čidla vpředu i vzadu nebo multimediální systém s úhlopříčkou 11,4“ s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay.

Druhý stupeň SE přidává 19palcová kola, asistent dálkových světel, bezklíčový vstup, paměť pro nastavení předních sedadel a zrcátek, digitální přístrojový štít, sledování mrtvého úhlu nebo rozpoznávání dopravních značek. Vrcholné HSE má rovněž 20palcová kola nebo hudební systém Meridian.

Všechny stupně výbavy jsou pak jako již tradičně dostupné také v provedení R-Dynamic s výraznějším sportovnějším stylem.

I výbavu nejvyššího stupně HSE lze pak dále rozšířit. K dispozici jsou třeba zatmavená skla (+13.110,-), posuvné panoramatické střešní okno (+36.837,-), elektronické dovírání dveří (+18.886,-) nebo digitální vnitřní zpětné zrcátko ClearSight (+18.938,-). Nechybí ani ionizace vzduchu v kabině (+3.851,-), elektricky ovládaná sluneční clona zadního okna (+9.064,-), bezdrátové nabíjení telefonu (+9.906,-) nebo tzv. Activity Key, náhradu za klíček v náramku (+11.321,-).

Jaguar XF v rámci faceliftu měnil především svůj interiér, který se dočkal stejných úprav jako nedávno mdoernizované SUV F-Pace. Nová je obrazovka multimediálního systému Pivi Pro, stejně jako středový tunel s novým voličem automatické převodovky.

Jaguar XF Sportbrake 2021 – technická data modernizované verze
Motor D200 MHEV D200 MHEV AWD P250 P300 AWD
Zdvihový objem [cm3] 1997 1997 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 150/4250 150/4250 184/5500 221/5500
Točivý moment [N.m/min]  430/1750-2500 430/1750-2500 365/1300-4500 400/1500-4500
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Cena S [Kč] 1.555.697 1.625.151 1.591.513 1.771.077
Cena SE [Kč] 1.710.335 1.779.668 1.745.909 1.925.715
Cena HSE [Kč] 1.835.449 1.904.661 1.870.781 2.050.587
Cena R-Dynamic S [Kč] 1.635.799 1.705.011 1.671.494 1.851.058
Cena SE [Kč] 1.779.305 1.848.275 1.814.879 1.994.564
Cena HSE [Kč] 1.906.476 1.975.567 1.942.171 2.121.856
David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
9. 10. 2020 10:46
Re: si robia srandu
4 valec za 1,5 mega v zaklade ... to uz radsej zakladny touareg v 4kolke .. presne tak... tieto ceny jag nakoniec u nas potopia a pritom potrebuje hlavne predavat a nahanat cisla... :-| ... jasne nie je to masovka a la bmw 5 ale predavat velke kulove zase tiez nie je ziadna vyhra obzvlast dnes v tomto uz konzumnom svete ... osobne by som nedal tolko za XF aj keby na to ze mam.. to fakt ne.... a pritom mam tuto znacku rad...
Avatar - Jerry.Gunman
9. 10. 2020 10:32
Bohužel
Co je Jaguáru platné, že dělá krásná, elegantní, svižná, charismatická, lehkonohá... atd atd atd a auta, když prodeje "svaté německé trojky) dosahují řádově vyšších čísel ? :-( :-( :-(
A dlužo říci, že cenová politika Jaga tomu napomáhá :(
A6 se základní výbavou = lehce pod 1,4 mio a možná by se nechala stlačit i níže
XF v základu je o cca 100.000 dražší

je fakt, že se pohybujeme ve vyšší střední třídě, kde 100.000 Kč rozdíl neznamená až tak mnoho, ale přece jen :-( Snad to hoši od Jagů spočítali dobře ...

Navíc modernizace, jejímž hlavním a nejvíce viditelným efektem je osekání nabídky motorů :-( :'-( :-( :'-( :-( :'-(
9. 10. 2020 10:15
si robia srandu
Cakal som co vymyslia, ale toto prekonalo vsetky moje najhorsie ocakavania. 60 tisic eur za zaklad s 200k motorom a bez vybavy?? To uz sa veru ani nemecka premia nechyta :((