Modernizovaný Nissan Navara odhaluje české ceny. Kolik dáte za inovované biturbo?
Navara se v rámci modernizace dočkala inovovaného vznětového čtyřválce 2.3 dCi, který už v základní verzi má dvě turbodmychadla.
O Nissanu v poslední době tolik slyšet není, také japonská značka však musí kvůli novým emisním pravidlům měnit u svých modelů nabídku motorů. Nových agregátů se tak v posledních měsících dočkala nejen Micra, ale také Qashqai nebo X-Trail. Nyní došlo také na pick-up Navara.
Ten se dočkal inovovaného vznětového čtyřválce 2.3 dCi, splňujícího emisní normu Euro 6d-TEMP. I v základní verzi se 120 kW je nově přeplňovaný dvěma turbodmychadly, což pomohlo zvýšení točivého momentu o 22 N.m na výsledných 425 N.m.
To však nejsou jediné úpravy, vstřikování nově pracuje s tlakem až 2000 barů (dosud 2000 barů), přitom je přesnější a účinnější. Kompresní poměr se snížil z 15,4 na 15,1, ke snížení emisí pomáhá vedle filtru pevných částic selektivní katalytická redukce. Přepracovaný agregát má navíc vylepšené chlazení, ocelové písty a speciální pístní kroužky s povrchem připomínajícím diamant.
Motor spolupracuje se zcela novou šestistupňovou manuální převodovkou, Navara je vůbec první model značky Nissan, který ji dostal. Firma slibuje nižší vibrace a lepší synchronizaci, což má zkulturnit řazení. Jinak nastavené převodové poměry mají snižovat hluk na dálnici a díky nižším otáčkám motoru v takovém případě i spotřebu paliva. Jiná je i kulisa, se zpátečkou vedle jedničky.
Komu by však manuál nevyhovoval, může si k silnějšímu 2.3 dCi pořídit též sedmistupňový automat, který prošel úpravou pro zajištění většího komfortu. Tato verze dva trojky si nicméně nadále uchovává 140 kW a 450 N.m.
Modernizace Navary se však dotkla i podvozku, který se dočkal druhé generace pětiprvkového zadního zavěšení, a to nově také u dvoudveřové verze King Cab, dosud využívající vzadu listová pera. Nissanu se přitom tímto krokem podařilo nejen zvýšit jízdní komfort, ale také navýšit užitečné zatížení.
Přepracované přední zavěšení pak usnadňuje řízení, zapracovalo se i na brzdovém systému. Vpředu jsou větší kotouče (320mm místo 296mm), zatímco vzadu bubny nahradily také kotoučové brzdy (308mm).
České ceny a stupně výbavy
A kolik za faceliftovaný Nissan Navara dáte? České ceny začínají na částce 743.000 korun včetně DPH. Jedná se o zvýhodněnou verzi, kombinující karoserii Double Cab s motorem 2.3 dCi (120 kW) ve stupni Visia.
Výbava za tuto částku zahrnuje elektronický diferenciál s omezeným prokluzem, sedm airbagů, rezervní kolo, manuální klimatizace, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, 17palcová ocelová kola, palubní počítač, rádio se čtyřmi reproduktory, tempomat nebo světelný senzor. Nechybí ani elektricky ovládaná přední okna nebo úchyty v nákladovém prostoru.
Acenta přidává automatické nouzové brzdění, elektricky ovládaná zadní okna, 17palcová kola z lehkých slitin, osvětlení prahů, digitální příjem rádia, chromované detaily a v případě manuální převodovky též start-stop systém.
N-Trek má též ostřikovače světel, automatickou dvouzónovou klimatizaci, parkovací kameru, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s elektrickým sklápěním, vyhřívání předních sedadel, 18palcová kola, boční nášlapy, kožený volant a inovovaný multimediální systém NissanConnect s možností zrcadlení telefonu a dotykovým displejem s úhlopříčkou zvětšenou ze sedmi na osm palců.
Tekna už je spíše luxusním vozem než pracantem, však už její cena překonává milion. Nechybí tu kožené čalounění, diodové světlomety, střešní ližiny, panoramatický kamerový systém nebo zadní parkovací čidla. Vrcholný stupeň N-Guard pak přidává ještě střešní okno, tažné zařízení, černé detaily a částečně kožená sedadla se žlutým prošíváním.
Modernizovaný Nissan Navara – technická data a české ceny nabízených motorů | ||||
Motor | 2.3 dCi | 2.3 dCi | 2.3 dCi | 2.3 dCi |
Verze | King Cab | Double Cab | Double Cab | Double Cab |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 120/3750 | 120/3750 | 140/3750 | 140/3750 |
Točivý moment [N.m/min] | 425/1500 | 425/1500 | 450/1500 | 450/1500 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 7A |
Max. rychlost [km/h] | 172 | 172 | 184 | 194 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 12,5 | 11,2 | 11,2 |
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] | 6,9 | 6,9 | 7,0 | 7,4 |
Užitečné zatížení [kg] | 1165 | 1180 | 1150 | 1150 |
Cena Visia Chassis [Kč] | 753.800 | 816.200 | - | - |
Cena Visia [Kč] | 794.300 | 743.000 | - | - |
Cena Acenta [Kč] | - | 848.200 | 879.600 | 922.400 |
Cena N-Trek [Kč] | - | 850.800 | 880.300 | 923.100 |
Cena Tekna [Kč] | - | - | 1.031.300 | 1.074.00 |
Cena N-Guard [Kč] | - | - | 1.061.700 | 1.104.500 |