Nissan X-Trail kompletně mění nabídku motorů. Dvoulitr končí, přichází méně výkonné jednotky
Také Nissan X-Trail přechází na novou generaci aliančních jednotek. Vedle CVT pak nově nabídne i dvouspojkovou převodovkou.
O Nissanu X-Trail v poslední době moc slyšet nebylo, nyní ale přichází s důležitou změnou, kompletně přepracovanou nabídkou motorů. Nově budou k dispozici jen dva, jeden benzinový a jeden vznětový, oba z dílny nové generace pohonných jednotek aliance Renault-Nissan, splňujících nadcházející emisní normy Euro 6d-TEMP. Ceny na českém trhu začínají na částce 595.000 korun.
X-Trail byl dosud k dispozici se třemi agregáty, benzinovou jedna šestkou DIG-T 160 (120 kW) a dvěma turbodiesely, šestnáctistovkou dCi 130 (96 kW) a dvoulitrem dCi 177 (130 kW). Nahrazují je jen dvě jednotky, zážehovou šestnáctistovku třináctistovka DIG-T 160, zatímco místo dvou vznětových čtyřválců tu bude jen jeden, sedmnáctistovka dCi 150.
To znamená, že si X-Trail de facto výkonově pohoršil. Místo šestnáctistovky se 120 kW a 240 N.m přichází objemově menší agregát se 117 kW a 270 N.m, zatímco sedmnáctistovka poskytuje 110 kW a 340 N.m, tedy rovněž méně než dosavadní dvoulitr (130 kW a 380 N.m).
Gros nabídky leží na straně turbodieselu, který pořídíte s šestistupňovým manuálem, nebo převodovkou CVT, za příplatek 55.000 korun. Obě převodovky lze přitom koupit i s pohonem všech kol. Naopak na benzinovou třináctistovku se váže výhradně pohon předních kol a nová dvouspojková převodovka se sedmi stupni.
Nabídku navíc obohatila nová základní varianta Visia, díky níž první cena klesla na 595.000 korun, s naftovou sedmnáctistovkou, v kombinaci s manuálem a pohonem předních kol. Výbava za tuto částku zahrnuje šest airbagů, diody denního svícení, 17palcová kola z lehkých slitin, manuální klimatizaci, tempomat, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná boční okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač nebo rádio se čtyřmi reproduktory.
Nissan X-Trail – technická data nových motorů | |||||
Motor | dCi 150 | dCi 150 | dCi 150 | dCi 150 | DIG-T 160 |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x4 | 4x2 |
Zdvihový objem [cm3] | 1749 | 1749 | 1749 | 1749 | 1332 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 110/3500 | 110/3500 | 110/3500 | 110/3500 | 117/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 340/1750-2750 | 340/1750-2750 | 340/1750-2750 | 340/1750-2750 | 270/1800-3250 |
Převodovka | 6M | CVT | 6M | CVT | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 194 | 190 | 194 | 190 | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,7 | 12,7 | 10,7 | 12,7 | 11,5 |
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] | 6,5 | 6,9 | 6,7 | 7,5 | 8,1 |
Cena Visia [Kč] | 595.000 | - | - | - | - |
Cena Acenta [Kč] | 673.000 | 728.000 | 728.000 | 783.000 | 698.000 |
Cena N-Connecta [Kč] | 730.000 | 785.000 | 785.000 | 840.000 | 755.000 |
Cena Tekna [Kč] | 830.000 | 885.000 | 885.000 | 940.000 | 855.000 |