Modernizovaný Opel Zafira má české ceny. Je dražší, ale nabídne více výbavy
Facelift, jak má být – nějak takto by se dala popsat omlazovací kůra Opelu Zafira C (po faceliftu už bez přídomku Tourer). Příď přišla o charakteristické „bumerangy“ slučující hlavní světlomety a mlhovky, zadní svítilny dostaly novou grafiku a celkově záď nepůsobí tak těžkopádně. Uvnitř zase výrazně ubylo tlačítek, zlepšilo se ovládání infotainmentu IntelliLink, z nové astry dorazil systém OnStar, který za vás v případě nehody přivolá pomoc a umožní i připojení k internetu prostřednictvím wi-fi hotspotu, a milovníky komfortu jistě potěší, že v nabídce i nadále zůstávají adaptivní tlumiče.
V souvislosti s uvedením modernizované Zafiry Tourer na náš trh došlo ke zjednodušení českého ceníku. Z původní čtveřice nabízených linií (Selection, Enjoy, driv!, Cosmo) jsou pouze dvě – Edition a Innovation – přičemž mírně porostly ceny.
Vůz nejlevněji pořídíte se zážehovým motorem 1.4 Turbo o výkonu 88 kW za 455.900 Kč (verze se systémem stop-start je o 8.000 Kč dražší), což je sice o 28.000 Kč více než před faceliftem, v základu ale dostanete více výbavy. Jmenujme například 17“ kola (dříve byla o palec menší), audio InelliLink s dotykovým displejem a čtyřmi reproduktory (dříve audiosystém CD 300), USB a bluetooth konektivitu, diodové denní svícení, tempomat nebo multifunkční volant.
Součástí standardní výbavy nadále zůstává šest airbagů, manuální klimatizace, volant seřiditelný ve dvou osách, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka (s vyhříváním), dálkové ovládání centrálního zamykání, aktivní opěrky hlavy nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Linii Innovation pořídíte s motorem 1.4 Turbo od 530.900 Kč, výbava už je ale opravdu bohatá. Standardem je sedmimístné provedení interiéru, systém OnStar, parkovací asistent vpředu a vzadu, automatická dvouzónová klimatizace, diodové přední světlomety s natáčením do zatáček a automatickým přepínáním dálkového režimu, čalounění kombinující látku a kůži, kožený potah volantu, litá 17“ kola nebo zatmavená okna od B sloupku dozadu.
Takto vybavenému autu už chybí snad jenom vyhřívaná přední sedadla (součástí Zimní sady s adaptivním tempomatem a vyhřívaným volantem za 26.000 Kč), navigace (Navi 950 Europe se sedmipalcovým displejem za 24.000 Kč) a zadní parkovací kamera (7.300 Kč). Osobně bych zvážil příplatek za adaptivní podvozek FlexRide s plynulou regulací tlumičů (25.200 Kč, pouze pro vybrané agregáty) nebo osmnáctipalcová litá kola – s nejvyšší výbavou vycházejí na 12.500 Kč, pro verzi Edition jsou o 7.500 Kč dražší.
Na Opel Zafira Tourer je poskytována záruka na pět let nebo 100.000 ujetých kilometrů, která se týká motoru, převodovky, rozvodovky, a navrch dostanete pětiletou asistenci. Za necelých 30.000 Kč si můžete pořídit balíček kompletní záruky (5 let/100.000 ujetých kilometrů). Vůz se na českém trhu prodává od začátku července, přičemž první dodávky zákazníkům připadají na přelom října a listopadu. S prvním velkým testem byste se na Auto.cz mohli setkat už ke konci letních prázdnin.
Opel Zafira Tourer - ceny na českém trhu | ||
Motor | Cena Edition [Kč] | Cena Innovation [Kč] |
1.4 Turbo/88 kW 6M | 455.900 | 530.900 |
1.4 Turbo/88 kW 6M Start/Stop | 463.900 | 538.900 |
1.4 Turbo/103 kW 6M | 467.900 | 542.900 |
1.4 Turbo/103 kW 6M Start/Stop | 475.900 | 550.900 |
1.4 Turbo/103 kW 6A | 512.900 | 587.900 |
1.4 Turbo/103 kW 6M LPG* | 497.900 | 572.900 |
1.6 Turbo/110 kW CNG | 548.900 | 623.900 |
1.6 Turbo/125 kW 6A | 557.900 | 632.900 |
1.6 Turbo/147 kW Stop/Start | 535.900 | 610.900 |
2.0 CDTi/96 kW 6A | 587.900 | 652.900 |
2.0 CDTi/125 kW 6M | 554.900 | 629.900 |
2.0 CDTi/125 kW 6A | 591.900 | 666.900 |
*S využitím Opel Finance LPG zdarma. Technická data budou k dispozici v srpnu. |