Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Koleos dostal facelift. Vlajkové SUV značky přijíždí s novými motory

Stanislav Kolman
Diskuze (2)

Největší sportovně-užitkový vůz v nabídce francouzské automobilky dostává kvalitnější materiály v interiéru a dvě naftové jednotky.

Model Koleos je vlajkovým SUV značky Renault, jehož současná druhá generace byla představena v roce 2016. A protože ve světě se autu daří (v loňském roce se prodalo 100.000 kusů), rozsáhlá omlazovací procedura nebyla potřeba. Facelift tak přináší spíše decentní vzhledové změny, to nejhlavnější se odehrálo pod kapotou.

V nabídce se nově objevují dva dieselové motory Blue dCi – sedmnáctistovka s výkonem 110 kW při 3500 otáčkách a 340 newtonmetry od 1750 otáček, pro náročnější zákazníky je připraven dvoulitr o síle 140 kW a točivém momentu 380 N.m, přičemž obě hodnoty jsou dostupné ve stejných otáčkách jako u menšího motoru. Slabší verze se pojí výhradně s pohonem předních kol, silnější umí čtyřkolku. Obě varianty kooperují se samočinnou převodovkou X-Tronic s plynule měnitelným převodem.

Vnější korekce jsou jen decentního charakteru. Světlomety Pure Vision LED jsou nyní standardem napříč všemi výbavami, maska chladiče je výraznější a facelift přináší také nějaké ozdobné chromované prvky navíc. Vzadu najdeme poupravená světla, větší brzdové světlo a součástí změn jsou i dvoubarevná kola z lehkých slitin doplněná o nový červený odstín karoserie.

Koleos si polepšil také v kabině, kde dostává příjemnější a měkčené materiály, které podle Renaultu posouvají model blíže prémii. Hodnocení nechme až na první osobní zkušenost, ale na fotografiích vypadá interiér vskutku k světu.

Rozšířila se také nabídka bezpečnostních asistentů, jež nově čítá detekci chodců s aktivním nouzovým brzděním. Už koncem loňského roku se ve standardní výbavě objevil adaptivní tempomat. Multimediální systém R-Link 2 nově umí službu Apple CarPlay promítat přes celou obrazovku, což platí pro oba displeje s rozměry 7 a 8,7 palce.

České ceny omlazeného Koleosu se dozvíme v průběhu července, první vozy dorazí k zákazníkům ještě na podzim letošního roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Jenik3
6. 6. 2019 13:37
Re: Chyba
Dvoulitr je pro tento wagen akuratni motorizace. Koleos neni zadna premiovka (pro V6 nebo V8), ale designovka, kam 4R krasne zapadne. 380 Nm bohate staci jak na mesto tak na dalnici.
A ta 1.7 to je takovy slusny zaklad, za ktery se nemuseji frantici stydet.
6. 6. 2019 11:55
Chyba
Opravte si,že dvoulitr s výkonem 140 Kw má točivý moment 380 Nm,Ne KW...