Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný VW Polo míří do předprodeje, ceny začínají od 346.900 Kč

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Omlazené Polo je standardně vybavené předními i zadními LED světly, ve volitelné výbavě pak nechybí IQ.Light světlomety nebo IQ.Drive Travel Assist asistent pro částečně autonomní jízdu.

Modernizované Polo, které automobilka Volkswagen představila koncem dubna, by mělo zaujmout dynamičtějším designem, který vytváří přepracované nárazníky, světlomety i zadní svítilny. Již v základu přitom vůz nabídne LED osvětlení a v rámci příplatkových LED Matrix IQ.Light světlometů jsou přední světla propojena osvětlenou LED lištou, zatímco vzadu se objevují dynamické směrovky.

Důraz na moderní výbavu je pak dobře patrný také v interiéru. Vůz má totiž již v rámci standardní výbavy plně digitální přístrojový štít, který doplňuje moderní infotainment MIB3 a nově navržený multifunkční volant pro snazší ovládání.

Sériová výbava navíc zahrnuje i řadu vyspělých bezpečnostních a asistenčních systémů, jako je Lane Assist (pro jízdu v pruzích), Front Assist (sledování překážek před vozem) s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodů a cyklistů nebo systém sledování únavy řidiče. Vůbec poprvé se navíc v Polu objevuje také systém IQ.Drive Travel Assist pro částečně autonomní jízdu, který je pro základní verze Polo a Life dostupný za příplatek, zatímco výbavy Style a R-Line jím jsou osazeny standardně.

V současnosti jsou v nabídce pouze čtyři litrové tříválcové motory, tři benzínové a jeden na CNG. Základem je atmosférický benzínový motor 1.0 MPI o výkonu 59 kW, který doplňují dva přeplňované benzínové motory 1.0 TSI o výkonu 70 kW a 81 kW. Jedinou alternativou k benzínovým motorům je pak 1,0litrový TGI motor na zemní plyn (CNG) o výkonu 66 kW. 

Motory 1.0 MPI (59 kW) a 1.0 TSI (70 kW) jsou kombinovány s pětistupňovým manuálem, zatímco motor 1.0 TGI (na CNG) dostal šestistupňový manuál. Pro oba motory 1.0 TSI (70 i 81 kW) je však dostupná i sedmistupňová automatická převodovka.

Ceny od 346.900 Kč

Základní verze „Polo“ stojí od 346.900 Kč (1.0 MPI/59 kW), respektive 380.900 Kč (1.0 TSI/70 kW). V základní výbavě má přitom kromě jiného 14“ ocelová kola, elektrická okénka, běžnou sadu airbagů doplněnou o centrální boční airbag vpředu, dva USB-C vstupy vpředu nebo úchyty ISOFIX na předním sedadle spolujezdce.

Vyšší stupeň Life začíná od 404.900 Kč (1.0 TSI/70 kW) a přináší například 15“ ocelová kola, chromované ovládací prvky, USB vstupy vzadu, kůží obšitý multifunkční volant a páku ruční brzdy, středovou loketní opěrku, výškově nastavitelná přední sedadla s bederními opěrkami a odkládacími kapsami vzadu, asymetricky dělená sklopná zadní opěradla, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka s automatickým sklopením na straně spolujezdce při couvání nebo výsuvnou schránku pod předním sedadlem.

Druhý nejvyšší stupeň Style začíná se stejnou motorizací (10. TSI/70 kW) od částky 475.900 Kč, nabízí už ale 15“ litá kola Ronda, automatickou klimatizaci, systém Ready2Discover s bezdrátovým připojením telefonu a infotainmentem App-Connect, LED Matrix světlomety IQ.Light, komfortní sportovní sedadla vpředu, dekorační osvětlení interiéru, asistenční systémy Travel Assist a Lane Assist, adaptivní tempomat ACC, parkovací senzory Park Pilot, LED osvětlení prostoru pro nohy a textilní koberečky.

Vrcholná výbava Polo R-Line, jejíž výroba však bude zahájena až na podzim, bude cílit na sportovně orientované řidiče. Za cenu od 502.900 Kč (1.0 TSI/70 kW) přitom nabídne 16“ litá kola Valencia, exteriér R-Line se specifickými nárazníky a prahovými lištami, interiér R-Line s kontrastním prošíváním, sportovní sedadla, sportovní podvozek s progresivním řízením, černé čalounění stropu a tmavě tónovaná okna vzadu.

Základní lak šedá Urano nahradil odstín šedá Ascont, nově pak paletu barev rozšířily ještě metalické laky šedá Rauch, fialová Violet a červená Kings. Pro výbavy Polo a Life si navíc zákazníci mohou zvolit akční paket Interiér, zatímco pro výbavu Life je dostupný také akční paket Exteriér.

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Doporučujeme

3. 6. 2021 17:19
Neviem kde chce VAG s tými cenami skončiť...
Polo, Fabia, Ibiza majú naozaj brutálne ceny.
A mladí už na patriotizmus kašľú ;-)
3. 6. 2021 14:49
Chybí průhled zadními dveřmi
- aby bylo vidět, jestli se už konečně zlepšili v zadním sedáku, který byl vždycky ohromně skloněný vzad a s vysoko posazenou přední hranou, takže sezení bylo vzadu vždycky tristní. Můžeme jen obdivovat, že v Ml.Boleslavi to měli vždycky dobré - na stejné plošině a na malém rozvoru, který skončil až teprve teď.
Avatar - lamal
3. 6. 2021 12:36
Re: Uber Pólo
Tych 50 je mladsi ;-) Brile na cteni su ideal, na dialku uz nie. Nehadam sa, ja to vidim ako nedobre riesenie pre vsetkych, ja osobne by som to tiez zvladol. Kadopadne dik za osobnu skusenost.
Avatar - Mokrous
3. 6. 2021 12:24
Re: Uber Pólo
Bude mi 50 a potřebuju brýle na čtení. Displaye ale vidím naprosto perfektně a ovládání je naprosto jednoduché a blbuvzdorné. Tam není kde se ztratit, ani co pokazit. Opravdu. Narozdíl od často stupidních menu a složitých ovládání asistentů a pod. Tohle je ta nejmíň složitá věc v autě. Věřte. A nebo ještě líp, běžte a zkuste si to.
Avatar - lamal
3. 6. 2021 11:58
Re: Uber Pólo
Som rad, ze si spokojny, ale si mladsi prepodkladam. Ked by si mojmu tatovi alebo mamke povedal, ze pouzivaj hento tak ich obleje studeny pot. A to su daleko pred 70. Je mi jasne, ze smartfon generacia to nejako obsluzi, ale tlacitka okruhov a funkcii klimy na dotyk bez hapt odozvy a maly display ktory napr s okuliarmi na dialku neprecitas je tak ako som popisal des. Nie pre kazdeho samozrejme.