Modernizovaný VW Tiguan Allspace je tu. Jednu novinku proti sourozenci postrádá
Volkswagen Tiguan se v rámci loňské modernizace dočkal nově plug-in hybridní verze nebo sportovního modelu. U většího bratra Tiguanu Allspace s těmito deriváty nepočítejme.
Automobilka Volksswagen postupně inovuje svoji modelovou řadu Tiguan. Loni se modernizace dočkal výchozí Tiguan, který na čínském trhu nově doplnilo SUV-kupé Tiguan X. Nyní pak přichází čas faceliftu prodlouženého Tiguanu Allspace, jinde ve světě známého jako Tiguan L či Tiguan LWB. Jeho předprodej začne již v následujících týdnech.
Modernizovaný Tiguan Allspace podle očekávání přebírá stylistické změny výchozího Tiguanu. To znamená primárně přepracovanou příď s novými světlomety protaženými do boků karoserie po vzoru osmičkového Golfu. Na něj odkazuje i vodorovný diodový pás protahující světlomety ke středu přední partie. Světla za příplatek mohou využívat řešení Matrix LED s vykrýváním okolních vozidel proti oslňování jejich řidičů. Nový nárazník mimochodem délku auta prodloužil o 22 mm na výsledných 4.723 mm.
Důležitou proměnou prošel interiér, který v duchu doby vsadil na digitalizaci. Standardně dodávaná třízónová automatická klimatizace se nově ovládá prostřednictvím dotykových ploch, které nahradily dosavadní tlačítka a kruhové ovladače, což je stejné řešení jako ve výchozím Tiguanu. Nové jsou také multimediální systémy, využívající nejnovější generaci infotainmentu MIB3.
Novinkou je dále možnost objednání head-up displeje nebo systému IQ.Drive Travel Assist pro pilotovanou jízdu, kombinující funkce adaptivního tempomatu a aktivního vedení v pruzích.
Interiér bude i nadále za příplatek sedmimístný. Volkswagen nicméně změnil koncepci výbavových stupňů, které po vzoru jiných modelů nově ponesou označení Life, Elegance a R-Line.
Nabídka agregátu má čítat tři zážehové jednotky a dvě vznětové. Konkrétně půjde o 1.5 TSI Evo (110 kW) a 2.0 TSI Evo ve dvou výkonových verzích se 140 kW a 180 kW. Turbodiesely zastoupí 2.0 TDI Evo ve dvou variantách se 110 kW a 147 kW.
Zatímco výchozí Tiguan se v rámci faceliftu dočkal i sportovní verze R s výkonem 235 kW nebo plug-in hybridu eHybrid, u Tiguanu Allspace se s těmito deriváty nepočítá. Hybrid do zásuvky tak zůstane v rámci rodinných koncernových SUV vyhrazen Seatu Tarraco, protože ho v rámci letošního faceliftu nedostala ani Škoda Kodiaq.
Volkswagen Tiguan Allspace rozšířil nabídku v rámci druhé generace Tiguanu. Ukázal se jako úspěšný derivát, od roku 2017 má na svém kontě přes 1,7 milionu vyrobených kusů po celém světě. Prodloužený model tak aktuálně tvoří 55 % globální produkce řady Tiguan.