Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný VW Tiguan Allspace je tu. Jednu novinku proti sourozenci postrádá

David Bureš
Diskuze (11)

Volkswagen Tiguan se v rámci loňské modernizace dočkal nově plug-in hybridní verze nebo sportovního modelu. U většího bratra Tiguanu Allspace s těmito deriváty nepočítejme.

Automobilka Volksswagen postupně inovuje svoji modelovou řadu Tiguan. Loni se modernizace dočkal výchozí Tiguan, který na čínském trhu nově doplnilo SUV-kupé Tiguan X. Nyní pak přichází čas faceliftu prodlouženého Tiguanu Allspace, jinde ve světě známého jako Tiguan L či Tiguan LWB. Jeho předprodej začne již v následujících týdnech.

Modernizovaný Tiguan Allspace podle očekávání přebírá stylistické změny výchozího Tiguanu. To znamená primárně přepracovanou příď s novými světlomety protaženými do boků karoserie po vzoru osmičkového Golfu. Na něj odkazuje i vodorovný diodový pás protahující světlomety ke středu přední partie. Světla za příplatek mohou využívat řešení Matrix LED s vykrýváním okolních vozidel proti oslňování jejich řidičů. Nový nárazník mimochodem délku auta prodloužil o 22 mm na výsledných 4.723 mm.

Důležitou proměnou prošel interiér, který v duchu doby vsadil na digitalizaci. Standardně dodávaná třízónová automatická klimatizace se nově ovládá prostřednictvím dotykových ploch, které nahradily dosavadní tlačítka a kruhové ovladače, což je stejné řešení jako ve výchozím Tiguanu. Nové jsou také multimediální systémy, využívající nejnovější generaci infotainmentu MIB3.

Novinkou je dále možnost objednání head-up displeje nebo systému IQ.Drive Travel Assist pro pilotovanou jízdu, kombinující funkce adaptivního tempomatu a aktivního vedení v pruzích.

Interiér bude i nadále za příplatek sedmimístný. Volkswagen nicméně změnil koncepci výbavových stupňů, které po vzoru jiných modelů nově ponesou označení Life, Elegance a R-Line.

Nabídka agregátu má čítat tři zážehové jednotky a dvě vznětové. Konkrétně půjde o 1.5 TSI Evo (110 kW) a 2.0 TSI Evo ve dvou výkonových verzích se 140 kW a 180 kW. Turbodiesely zastoupí 2.0 TDI Evo ve dvou variantách se 110 kW a 147 kW.

Zatímco výchozí Tiguan se v rámci faceliftu dočkal i sportovní verze R s výkonem 235 kW nebo plug-in hybridu eHybrid, u Tiguanu Allspace se s těmito deriváty nepočítá. Hybrid do zásuvky tak zůstane v rámci rodinných koncernových SUV vyhrazen Seatu Tarraco, protože ho v rámci letošního faceliftu nedostala ani Škoda Kodiaq.

Volkswagen Tiguan Allspace rozšířil nabídku v rámci druhé generace Tiguanu. Ukázal se jako úspěšný derivát, od roku 2017 má na svém kontě přes 1,7 milionu vyrobených kusů po celém světě. Prodloužený model tak aktuálně tvoří 55 % globální produkce řady Tiguan.

David Bureš
Diskuze (11)

Doporučujeme

15. 5. 2021 13:29
Re: hey halooo jsem tlustá buuuuuu
Proč myslíš? :-) Asi jak kdo.
13. 5. 2021 20:05
Re: hey halooo jsem tlustá buuuuuu
A presne tí istí ľudia chcú hlavne automaty a ako auto do mesta EV!!!
13. 5. 2021 15:51
Re: hey halooo jsem tlustá buuuuuu
Bohužel jsi vůbec nepochopil, že právě takový "obtloustle-konzervativní" design je přesně to, co kupující rodinných SUV chtějí a požadují. Skvělá prodejní čísla Tiguanu v EU i v USA hovoří za vše. :-)
13. 5. 2021 08:46
Re: Aha!
Ale je fakt, že ten dizajn je už za horizontom. Vraziť do starej palubky nový dotykáč, toje podobné ako socialistický facelift, keď inovovaný model dostal nový volant alebo "moderné" plastové opierky hláv namiesto dovtedajších čalúnených...
12. 5. 2021 19:10
Re: Aha!
Podsvícení pozic voliče je tu už desetiletí. 90-tky v Číně? To nééé :-)