Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan 3 Wheeler se přece jen vrátí! Nově však s tříválcem

David Bureš
Diskuze (6)

Morgan loni oznámil, že tříkolka 3 Wheeler končí. Netrvalo to však dlouho a dnes už legendární automobil je zpátky na scéně.

Značka Morgan se za svoji existenci nejvíce proslavila svými automobily s retro vzhledem, od roku 2011 je však součástí její nabídky opět také tříkolka 3 Wheeler, připomínající někdejší vozidlo, vyráběné mezi lety 1932 a 1952. Loni však britská firma oznámila konec výroby tohoto modelu, z důvodu, že jeho motor už neodpovídá dnešním emisním normám. Jen o pár měsíců později však Morgan oznamuje, že připravuje novou generaci 3 Wheeleru.

O budoucím návratu tříkolky přitom vedení Morganu mluvilo už při loňském oznámení ukončení dosavadního 3 Wheeleru, nečekalo se však, že se vrátí tak brzy. Vždyť Morgan ještě dokončuje poslední exempláře dosavadní generace tohoto vozítka. A co víc, nečekalo se to, že nadále bude používat spalovací motor!

Loni se totiž spekulovalo o tom, že by budoucí 3 Wheeler mohl přezbrojit na elektrický pohon, což byla ostatně myšlenka, s níž koketoval už koncept EV3 v roce 2016. Nakonec je však všechno jinak a Morgan využil svého dlouholetého partnerství s automobilkou Ford.

Nová tříkolka totiž vsadí na benzinový tříválec Fordu, a to s atmosférickým plněním! Tříválcový „EcoBoost“ tak nahradí dosavadní vidlicový dvouválec S&S, který splňoval nejvýše emisní normu Euro 4. Bližší informace o parametrech zatím neznáme, z ústředí britského malovýrobce však hovoří o výrazném zvýšení výkonu při zachování obdobné hmotnosti. Novinka by tudíž mohla být výrazně rychlejší než předchůdce.

Morgan však už zveřejnil první snímky testovaného prototypu nového vozítka, u něhož zatím stále není potvrzeno zachování označení 3 Wheeler. Fotografie i přes maskování karoserie potvrzují zcela nový design, který bude působit moderněji než u stávajícího provedení. Retro motivy ale logicky nebudou chybět, třeba jako volně stojící světlomety.

Firma přitom zdůrazňuje, že se při vývoji inspirovala zkušenostmi majitelů dosavadního 3 Wheeleru, stejně jako jejich dobrodružných cest po různých koutech světa. „Připravovaný model má od základu nový design a jde o první zcela nové vozidlo dokončené pod správou firmy Investindustrial,“ říká šéf Morganu Steve Morris, který tak připomíná, že tuto firmu dříve dlouhá léta vlastněnou rodinou Morgan dnes většinově vlastní italská investiční skupina Investindustrial. Ta v minulosti držela též podíl v automobilce Aston Martin.

Setrvání tříkolky v nabídce Morganu a její přizpůsobení novým emisním normám je přitom logické. 3 Wheeler od roku 2011 vznikl ve více než 2.500 exemplářích, což z něj dělá jeden z nejúspěšnějších modelů v historii značky.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

2. 9. 2021 14:01
plus 4/6
ja by som preferovat plus 4/6, ale skoda, ze prestali vyrabat aero 8
Avatar - Barry Lyndon
2. 9. 2021 13:05
Re: schovaný motor
Přesně tak, ten motor byla hlavní atrakce. Možná by to chtělo srovnat emisní limity motorek na úroveň aut (nechápu, proč mají mít mopedisti nějaké úlevy) a hned by byl nějaký pořádný dvouválec na trhu. S fordím chcípákem ať si to nechají. Ono na vlastní oči je to stejně dost bizarní věc za ty peníze, ale předtím to bylo alespoň cool!
Avatar - eLzyx
2. 9. 2021 11:50
schovaný motor
na Morgan 3 Wheeleru byl zajímavý ten trčící motor místo masky auta. Toho Ecoboosta asi těžko takto vystaví na obdiv. Vlastně by to bylo docela kontraproduktivní.
Škoda, že nemají prachy na vývoj 3 válcového hvězdicového motoru. To by byla pecka.
Avatar - SKAY
2. 9. 2021 08:23
Výlet
Si vybavím Pepu jak jede s bráchou do Chorvatska bohužel dvouválec S&S asi není vhodný do dnešní doby....
Avatar - kari.laz
2. 9. 2021 08:15
3 kola, 3 válce
Sice dvoulitrový dvouválec těžko svou charakteristikou něčím nahradit, bude to škoda, hlavně zvuk utrpí, ale na druhou stranu hlavně že dostal nástupce a se spalovacím motorem. Nedočetl jsem se, zda tam bude 1.0 nebo 1,5. Přimlouval bych se za 1,5, ale zase 1,0 by mohl nést benefit nižší hmotnosti.