Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan EvaGT: První oficiální informace

Diskuze (7)
Morgan, to jsou především tradiční britské roadstery, které se po desetiletí vyrábí v prakticky nezměněné podobě. Kromě toho ale automobilka rozvíjí paralelní linii moderních aut s retro designem – další generací v řadě je kupé Morgan EvaGT.

Concours d'Elegance v Pebble Beach je místem premiéry prototypu Morganu EvaGT. Novinka, která se dostane k zákazníkům v roce 2012, má nabídnout praktickou využitelnost v běžném životě, zároveň ale bude vyrobena s moderními technologiemi a dostane výkonný motor.

Karoserie je složena z lehkých slitin, které jsou vyrobeny pomocí moderních technik lisování (např. superforming) a některé celky jsou slepeny speciálními lepidly. Morgan se zaměřil na propracované odhlučnění a co nejmenší spáry mezi díly. Karoserie navíc ukrývá sběrnice Can-Bus s bezdrátovým přenosem informací, který je spolehlivější a díky absenci kabeláže zjednodušuje ruční montáž auta.

Morgan využije slabší verze motoru BMW Twin Turbo o objemu 3,0 litru (N54). Pohonná jednotka se dvěma paralelními turbodmychadly dosahuje výkonu 225 kW (306 k) a má nejvyšší točivý moment 400 Nm. Na výběr bude šestistupňová automatická převodovka nebo šestistupňová manuální, se kterou Morgan myslí na řidiče-motoristické nadšence. Poháněna budou zadní kola.

Akcelerace z 0 na 100 km/h bude trvat přibližně 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost dosáhne 273 km/h.

Ve spojení s automatem bude motor vyhovovat emisní normě Euro 6, kombinovaná spotřeba bude jen 7,06 l/100 km (odpovídá 200 g/km emisí CO2). Důvodem je mimo jiné nízká provozní hmotnost – jen 1250 kg.

Pohonné ústrojí bylo testováno na vývojových tratích BMW, a to po dobu tří let.

EvaGT se stane nástupcem modelu Morgan Aero 8 a AeroMax. Konstrukce vychází z verze AeroMax SuperSports, EvaGT ale dostane downsizovaný motor a 2+2místný interiér. Auto má zcela nový design, který do tradičních tvarů značky Morgan promítá vlivy klasických sportovních aut z 50tých let minulého století.

Zájemci o nový model se mohou registrovat nebo rovnou auto objednat. Morgan vyžaduje zálohu 5000 liber (asi 150 tisíc Kč), přesná cena auta zatím není známa. EvaGT se bude vyrábět jen v omezených sériích, prvních 100 kusů bude vyrobeno v roce 2012.

Diskuze (7)
18. 8. 2010 11:26
Re: Design
Ale panove, spravny, nespreavny, tohel je vyvoj, MArgan vi co dela a HLAVNE stale vyrabi "drevene" klasiky Plus 4 4/4 Sport.... takze vybirat z "modernich veteranu" ej stale z ceho.... a navic i CEsky Gordon je nadherny.....
17. 8. 2010 16:24
Re: Design
I jaguar se odklonil,dle me hlavne diky taktovce fordu. Na druhou stranu tu mame rok 2010. Kdyz retro, tak veterana, to je to pravy retro :-)
17. 8. 2010 16:21
Re: kopia
To mate jedno, hlavne, ze se dilo podarilo.
Az projede kolem vas, spadne vam brada ;-)
Avatar - Ricardo
17. 8. 2010 11:37
Re: kopia
Podívej se napřed na AeroMax, odkud se ty tvary vzaly ;-)
17. 8. 2010 10:25
kopia
Mne to pride ako nie celkom podarena kopia galibieru od bugatti.
Netvrdim, ze to nutne musi byt kopia, ale az velku inspiraciu tam vidim a nahodna mi nepride.
Ale ako je to v skutocnosti, to samozrejme netusim.