Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan Stanley radí Mercedesu: zbavte se Smartu

Libor Zezulka
Diskuze (12)
Analytici Morgan Stanley radí Mercedesu, aby se zbavil značky Smart. Podle nich je zbytečnou přítěží a stojí víc, než vydělá.

Americká společnost Morgan Stanley nabádá majitele mercedesu, koncern Daimler Chrysler, aby skoncoval se ztrátovou značkou Smart. Jako správný příklad uvádí analytici počínání BMW, kterému po rozchodu s Roverem v roce 2000 vzrostla hodnota akcií o 35 procent. Nákladů spojených s ukončením aktivit se koncern obávat nemusí, protože stejnou částku v Smartu prodělá za pouhé dva roky provozu.

V roce 2004 se prodalo asi 155 000 smartů, podle důvěryhodných zdrojů ovšem automobilka potřebuje prodat 200 000 modelů, aby se dostala ze ztráty. Dosažení 200 000 prodaných kusů se původně plánovalo už na minulý rok, nyní se počítá až s rokem 2006. Přestože varování přicházejí z několika stran, šéf Mercedesu Eckhard Cordes značce Smart stále věří...a možná plánuje nějaké změny. Snad to budou změny k lepšímu.

Libor Zezulka
Diskuze (12)