Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motocyklová VC Španělska 2016: Valentino Rossi pořád umí!

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Čtvrtým podnikem letošního MS silničních motocyklů byla GP Španělska v Jerezu. Závody ovládli v jednotlivých třídách Valentino Rossi (MotoGP), Sam Lowes (Moto2) a Brad Binder (Moto3).

Doslova fotbalová atmosféra na okruhu Jerez de la Frontera hnala vpřed domácí závodníky. Přesto ve třech kubaturách nezvítězil ani jeden Španěl!

MotoGP

Největší pozornost na sebe vždy poutá třída MotoGP. Obě tovární yamahy vyrazily jako střely, Rossi se ujal vedení. Za nimi jely obě hondy v barvách Repsolu, Pedrosa se překvapivě záhy po zhasnutí červených světel posunul před Márqueze. Andrea Dovizioso (Ducati) sice chvíli zlobil, ale pak se odsunul až za Aleixe Espargara (Suzuki). Hondy si opět prohodily pořadí. Modré japonské stroje jely na pátém a sedmém místě, slušný výkon... Na rozdíl od Alvara Bautisty (Aprilia) který havaroval z 12. místa.

Dovi se propadl až na sedmičku před fantasticky jedoucího Severního Ira Eugena Lavertyho a následně jej zastavil kouř ze zadní pneumatiky. Pokud někdo čekal souboj všech čtyř továrních motorek vpředu, musel být zklamán. Fanoušci Valentina naopak, protože si rychle vypracoval slušný náskok. Naopak čtvrtý Pedrosa ztrácel a Aleix Espargaró se mu přibližoval. Hezkou bitvu sváděli Cal Crutchlow a Andrea Iannone, ale až o desáté místo... U Ducati budou dnes špatně spát, stroje nezávislých jezdců byly zpočátku rychlejší, ale Andrea nakonec Lavertyho pokořil. Aleixův bratr Pol (Tech 3 Yamaha) jezdil sedmý.

Jorge se odpoutal od Marca a pak už jen záleželo na tom, komu vydrží gumy až do cíle. Ale bojovalo se i o sedmičku mezi Iannonem a Polem Espargarem. S obutím špička trable neměla, Rossi vyhrál v nádherném slunečném odpoledni svou 113. GP v kariéře a tohle vítězství připomínalo jeho dominanci v období 2001-2005. Na vyrovnání „nepřekonatelného“ Giacoma Agostiniho, který byl v Jerezu také přítomen, už mu chybí v historických statistikách jen devět triumfů...

VC Španělska MotoGP 2016 – Pořadí v cíli
1. Valentino Rossi Yamaha Movistar Yamaha MotoGP 45:28,834 min
2. Jorge Lorenzo Yamaha Movistar Yamaha MotoGP +2,386 s
3. Marc Márquez Honda Repsol Honda Team +7,087 s
4. Dani Pedrosa Honda Repsol Honda Team +10,351 s
5. Aleix Espargaró Suzuki Team Suzuki Ecstar +14,143 s
6. Maverick Viñales Suzuki Team Suzuki Ecstar +16,772 s
7. Andrea Iannone Ducati Ducati Team +26,277 s
8. Pol Espargaró Yamaha Monster Yamaha Tech 3 +30,570 s
9. Eugene Laverty Ducati Aspar Team MotoGP +32,325 s
10. Héctor Barberá Ducati Avintia Racing +32,624 s

Pořadí MS po čtyřech závodech: 1. Marc Márquez 82, 2. Jorge Lorenzo 65, 3. Valentino Rossi 58, 4. Dani Pedrosa 40, 5. Pol Espargaró 36...

Moto2

Krátce po startu prostřední kubatury došlo k divoké kolizi Xaviho Viergeho a velezkušeného Thajce Ratthaparka Wilairota, ale závod zastaven nebyl. Krátce poté se potkali s asfaltem Simone Corsi a Alex Márquez. Zpočátku vedl Jonas Folger, ale po jeho chybě převzal taktovku Sam Lowes. Němec jezdil druhý před Rinsem a Morbidellim. Spadli i Luca Marini, nevlastní bratr Sandro Cortese a loňský šampion Moto3 Danny Kent. Morbidelli kontakt s Rinsem neudržel, ale nádherně bojoval s Baldassarrim.

Dalším odpadlíkem byl Marcel Schrötter, který do té doby jezdil bez problémů v Top 10. Po prvním kontaktu s únikovou zónou ještě nasedl a pokračoval, ale ten druhý už jej donutil odstoupit. Na skvělém šestém místě jezdil Miguel Oliveira, kterého stínoval Thomas Lüthi, osmý už byl Johann Zarco, kterému se vůbec nepovedla kvalifikace. Jenže Miguel, největší konkurent Kenta v boji o titul Moto3 2015, šest kol před cílem divoce havaroval.

Rozdíly mezi první trojicí se natáhly. Zarco pokořil Lüthiho, ale pořadí se ještě posouvalo, protože Lorenzo Baldassarri se také odporoučel k zemi. Vpředu už se ale nic nezměnilo, vyhrál Sam Lowes před Folgerem a Rinsem. Britským jezdcům se konečně v klasických Grand Prix začíná opět dařit tak, jak byli až do konce 70. let minulého věku dlouhé roky zvyklí.

VC Španělska Moto2 2016 – Pořadí v cíli
1. Sam Lowes Kalex Federal Oil Gresini Moto2 44:58,624 min
2. Jonas Folger Kalex Dynavolt Intact GP +2,480 s
3. Alex Rins Kalex Paginas Amarillas HP 40 +8,113 s
4. Franco Morbidelli Kalex Estrella Galicia 0,0 Marc VDS +10,659 s
5. Johann Zarco Kalex Ajo Motorsport +14,594 s
6. Thomas Lüthi Kalex Garage Plus Interwetten +16,019 s
7. Takaaki Nakagami Kalex Idemitsu Honda Team Asia +16,352 s
8. Dominique Aegerter Kalex CarXpert Interwetten +18,433 s
9. Luis Salom Kalex SAG Team +21,502 s
10. Xavier Simeon Speed Up QMMF Racing Team +31,300 s

Pořadí MS po čtyřech závodech: 1. Sam Lowes 72, 2. Alex Rins 62, 3. Johann Zarco 56, 4. Thomas Lüthi 53, 5. Jonas Folger 47...

Moto3

Ráno při zahřívacích trénincích byla v Jerezu mlha, ale počasí se značně umoudřilo. Vzrušení před startem nejslabší kubatury způsobil Antonelli, který měl technické problémy se strojem, nezařadil se na své startovní místo a byl vykázán do boxů. Nejlépe vyrazil Ital Bagnaia na mahindře (!), ale brzy jej předjel Navarro. Spolu s Bulegou se ostatním oddělili. V druhé skupině ovšem úřadoval náš Jakub Kornfeil. Hanika upadl, stejně jako Locatelli a Hiroki Ono, později také Aron Canet.

Brad Binder se musel probíjet z konce pole kvůli obdržené penalizaci kvůli nelegálnímu mapování softwaru svého KTM, ale brzy už byl na čele oné skupiny. Odstoupil Quartararo, který letos zatím nenavazuje na výsledky z úvodu loňské sezóny a po pádu skončil i Skot McPhee. Jakub se propadl po chybce až za první desítku, zezačátku jezdil dokonce pátý. Starší a úspěšnější z jihoafrických bratrů začal vedoucí trojici stahovat... Antonelli se ocitl na zemi a na nepovedený víkend bude chtít určitě zapomenout. Během několika kol jej následovali i Darryn Binder a Alexis Masbou.

Šest kol před cílem se po fantastické stíhačce dostal Brad Binder do čela a začal ostatním ujíždět. Vyhrál bez problémů, mimochodem vůbec poprvé! Od dob Korka Ballingtona a Jona Ekerolda, jediných jihoafrických mistrů světa, už uplynulo hodně vody a Brad by letos mohl získat další. Hymnu této země jsme naposledy slyšeli právě díky Ekeroldovi při Velké ceně národů na Monze 1981 ve třídě 350 cm3. O pódium se ale ještě dnes bojovalo na ostří nože. Nakonec se radoval Bulega a třetí příčka patřila Bagnaiovi. Jorge Navarro ostrouhal. Sedmičlennou grupu přivedl do cíle... náš Jakub Kornfeil! Kuba napravil chybu tím nejlepším způsobem, jakým mohl.

VC Španělska Moto3 2016 – Pořadí v cíli
1. Brad Binder KTM Red Bull KTM Ajo 41:29,882 min
2. Nicolo Bulega KTM Sky Racing Team VR46 +3,336 s
3. Francesco Bagnaia Mahindra Aspar Mahindra Team Moto3 +3,441 s
4. Jorge Navarro Honda Estrella Galicia 0,0 +3,513 s
5. Jakub Kornfeil Honda Drive M7 SIC Racing Team +13,728 s
6. Joan Mir KTM Leopard Racing +13,933 s
7. Romano Fenati KTM Sky Racing Team VR46 +13,993 s
8. Enea Bastianini Honda Gresini Racing Moto3 +14,052 s
9. Jules Danilo Honda Ongetta-Rivacold +14,409 s
10. Philipp Oettl KTM Schedl GP Racing +14,588 s
DNF Karel Hanika Mahindra Platinum Bay Real Estate upadl

Pořadí MS po čtyřech závodech: 1. Brad Binder 77, 2. Jorge Navarro 62, 3. Romano Fenati 47, 4 Nicolò Bulega 36, 5. Francesco Bagnaia 34... 8. Jakub Kornfeil 29

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
25. 4. 2016 08:42
Re: What a race........
Tak vidíš, nebo spíš nevidíš ;-)
Avatar - praděda7
25. 4. 2016 08:13
Re: What a race........
......neviděl...... ;-)
25. 4. 2016 08:00
Re: What a race........
Jako sorry, jsem fanda VR...ale závod byl nudný. Těšilo mě se koukat, jak to Vale nandává španělský mafii jezdící pod výsostnou ochranou DORNA. Ale závod jako takový nijak úžasný nebyl. Viděl jsi jediný přenos letošní F1? ;-)
24. 4. 2016 18:10
Re: Vale válí
Rozumím a i souhlasím. Akorát upřesním, že padesátky byly nahrazeny osmdesátkami v roce 1983-84, nejely spolu současně.
Avatar - praděda7
24. 4. 2016 18:03
Re: Vale válí
Ale já nemluvím o dvoutaktech. Jen o kubatůrách. I 50 a 125 se dělají ve čtyřtaktech. Jde o to, aby co nejvíc talentovaných jezdců dostalo šanci se ukázat v závodech mistrovství světa. Je to nesmírně důležité při hledání sponzorů. Jak sám píšeš, byly i 50 i 75 jednu chvíli. Další. Časově by se kratší závody daly také zvládnout. Byl jsem několik let činovníkem při pořádání motocyklových závodů a při dobré organizaci se dalo odjet i 10 závodů za den. Takže žádný problém.