Mototest Honda Monkey 125: Jezdili jsme na jedné z nejmenších motorek!
Doprava na posledních pár kilometrů zaměstnává chytré hlavy na celém světě. Přitom Honda tento rébus vyřešila již dávno. Model Monkey jste mohli složit do kufru auta a dojet kam jste potřebovali.
V Čechách se Honda Monkey začala prodávat v roce 2018, jenž už ji nepoháněla padesátka, ale jednoválec o zdvihovém objemu 125 cm3. Také pořádně narostla a přibrala na váze. Stále však jde o hravou motorku, se kterou se propletete ucpanými městy a všude zaparkujete. Navíc s ní můžete vyrazit i na výlety do blízkého okolí. Pro letošní modelový rok dostala nový vzduchem chlazený jednoválec splňující emisní normu Euro 5, u nějž kompresní poměr vzrostl z 9,3:1 na 10:1. Výkon 6,9 kW se nezměnil, je však dostupný již při 6750 min-1 (dříve to bylo v 7000 min-1). Maximum točivého momentu 11 Nm se naopak posunulo o 250 otáček nahoru na hodnotu 5500 min-1. A hlavně přibyl pátý rychlostní stupeň – dříve byla převodovka čtyřstupňová. A aktuální monkey by měl být o tři kilogramy lehčí.
Napůl hračka
Maličká honda stále vypadá jako motorka na hraní a stylem se od svých předchůdců příliš nemění. Baculatý stroj s velkým sedlem a vytaženými řídítky nahoru (připomínají zavěšenou opičku na laně) je krásná retrověcička. Kapkovitá nádrž, speciální lak Pearl Glimmering Blue, starý znak, chromovaný kryt výfuku a blatníky, kulatá světla a blikače nebo prošívané sedlo připomínají provedení z konce sedmdesátých let minulého století. Návrat do minulosti doplňují moderní prvky v podobě plného LED osvětlení, monochromatického displeje na budíku, který na vás šibalsky mrkne při zapnutí zapalování, litých 12“ ráfků nebo kotoučových brzd. Zajímavým prvkem jsou i gripy s imitací ovinutí kůží. A v základní výbavě nechybí alarm. Co kdyby někdo vzal monkey do podpaží a odnesl?
S výškou 174 cm se za řídítky cítíme pohodlně i díky dobře polstrovanému sedlu a i přes sedlo jen 775 mm nad vozovkou ani nemáme moc skrčené nohy. Stačí naskočit, spustit elektrickým startérem motor, zařadit a vyrazit.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!