Mototest Honda Monkey 125: Jezdili jsme na jedné z nejmenších motorek!

Klasický kruhový budík má uvnitř displej, který však na přímém slunečním světle není příliš čitelný
Honda Monkey 125
Honda Monkey 125
Honda Monkey 125
27 Fotogalerie
Leoš Káňa
Diskuze (0)

Doprava na posledních pár kilometrů zaměstnává chytré hlavy na celém světě. Přitom Honda tento rébus vyřešila již dávno. Model Monkey jste mohli složit do kufru auta a dojet kam jste potřebovali.

V Čechách se Honda Monkey začala prodávat v roce 2018, jenž už ji nepoháněla padesátka, ale jednoválec o zdvihovém objemu 125 cm3. Také pořádně narostla a přibrala na váze. Stále však jde o hravou motorku, se kterou se propletete ucpanými městy a všude zaparkujete. Navíc s ní můžete vyrazit i na výlety do blízkého okolí. Pro letošní modelový rok dostala nový vzduchem chlazený jednoválec splňující emisní normu Euro 5, u nějž kompresní poměr vzrostl z 9,3:1 na 10:1. Výkon 6,9 kW se nezměnil, je však dostupný již při 6750 min-1 (dříve to bylo v 7000 min-1). Maximum točivého momentu 11 Nm se naopak posunulo o 250 otáček nahoru na hodnotu 5500 min-1. A hlavně přibyl pátý rychlostní stupeň – dříve byla převodovka čtyřstupňová. A aktuální monkey by měl být o tři kilogramy lehčí.

Napůl hračka

Maličká honda stále vypadá jako motorka na hraní a stylem se od svých předchůdců příliš nemění. Baculatý stroj s velkým sedlem a vytaženými řídítky nahoru (připomínají zavěšenou opičku na laně) je krásná retrověcička. Kapkovitá nádrž, speciální lak Pearl Glimmering Blue, starý znak, chromovaný kryt výfuku a blatníky, kulatá světla a blikače nebo prošívané sedlo připomínají provedení z konce sedmdesátých let minulého století. Návrat do minulosti doplňují moderní prvky v podobě plného LED osvětlení, monochromatického displeje na budíku, který na vás šibalsky mrkne při zapnutí zapalování, litých 12“ ráfků nebo kotoučových brzd. Zajímavým prvkem jsou i gripy s imitací ovinutí kůží. A v základní výbavě nechybí alarm. Co kdyby někdo vzal monkey do podpaží a odnesl?

S výškou 174 cm se za řídítky cítíme pohodlně i díky dobře polstrovanému sedlu a i přes sedlo jen 775 mm nad vozovkou ani nemáme moc skrčené nohy. Stačí naskočit, spustit elektrickým startérem motor, zařadit a vyrazit.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi