Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mototest Hondy CB500X: Ideál pro začínající motorkáře?

Leoš Káňa Leoš Káňa 26. 5. 2022 • 15:04
24
Zobrazit náhledy (24)
Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X

Cestovní enduro Honda CB500X je vhodné i pro osmnáctileté motorkáře s řidičákem A2 a letos prošlo výraznými úpravami.

Na první pohled vypadá úplně stejně, přesto je Honda CB500X proti loňskému provedení podstatně jiná. A nejde jen o nové barvy, hodně se změnilo na technice i podvozku. Za velký přínos považujeme přední inverzní 41mm vidlici Showa s možností nastavení předpětí pružin nebo dvojici brzdových kotoučů s průměrem 296 mm (loni jeden 310 mm), do nichž se zakusují axiálně ukotvené třmeny Nissin. K lepší ovladatelnosti přispívá také nové kyvné rameno, které je lehčí a vyznačuje se větší boční pružností. Nastavení zadního tlumiče bylo upraveno tak, aby co nejlépe doplňoval novou vidlici. Na jízdě jsou tyto novinky znát. Honda výborně tlumí nerovnosti na silnici i v terénu a lehce se ovládá. Štíhlé sedlo dodává 174 cm vysokému jezdci volnost pohybu a umožňuje mu snáze dosáhnout na zem, přestože se nachází až 830 mm nad vozovkou. Manévrovatelnost zlepšuje zvýšení úhlu řízení od středu k dorazu na 38°. Na hondě jsme urazili přes 400 km a jízdu jsme si užívali. Ve městě se lehce proplete kolonami, v zatáčkách se ochotně překlápí z jedné strany na druhou a plexi štítek chrání řidiče na dálnici, i když rychlost 130 km/h představuje již 6500 otáček.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Odemknout článek

Už mám předplatné -

Doporučujeme

Témata