Mototest Hondy CB500X: Ideál pro začínající motorkáře?
Cestovní enduro Honda CB500X je vhodné i pro osmnáctileté motorkáře s řidičákem A2 a letos prošlo výraznými úpravami.
Na první pohled vypadá úplně stejně, přesto je Honda CB500X proti loňskému provedení podstatně jiná. A nejde jen o nové barvy, hodně se změnilo na technice i podvozku. Za velký přínos považujeme přední inverzní 41mm vidlici Showa s možností nastavení předpětí pružin nebo dvojici brzdových kotoučů s průměrem 296 mm (loni jeden 310 mm), do nichž se zakusují axiálně ukotvené třmeny Nissin. K lepší ovladatelnosti přispívá také nové kyvné rameno, které je lehčí a vyznačuje se větší boční pružností. Nastavení zadního tlumiče bylo upraveno tak, aby co nejlépe doplňoval novou vidlici. Na jízdě jsou tyto novinky znát. Honda výborně tlumí nerovnosti na silnici i v terénu a lehce se ovládá. Štíhlé sedlo dodává 174 cm vysokému jezdci volnost pohybu a umožňuje mu snáze dosáhnout na zem, přestože se nachází až 830 mm nad vozovkou. Manévrovatelnost zlepšuje zvýšení úhlu řízení od středu k dorazu na 38°. Na hondě jsme urazili přes 400 km a jízdu jsme si užívali. Ve městě se lehce proplete kolonami, v zatáčkách se ochotně překlápí z jedné strany na druhou a plexi štítek chrání řidiče na dálnici, i když rychlost 130 km/h představuje již 6500 otáček.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.