Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Možná unikly parametry nového BMW M2. Má být výkonnější než současný vrchol M2 CS

Jan Zajíc Jan Zajíc 26. 10. 2021 • 08:53
18
4
Zobrazit náhledy (18)
BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW X8 BMW X8 BMW X8 BMW X8 BMW X8 BMW X8 BMW X8 BMW X8

Už několik měsíců víme, že BMW M2 si i v nové generaci uchová řadový šestiválec. A teď už možná známe jeho parametry.

Nové BMW M2 dostane motor s označením S58, který poprvé debutoval v SUV X3 M/X4 M a dostal se také do současné dvojice M3/M4. Třílitrový šestiválec má přitom už končící M2, v jejím případě však šlo nejprve o agregát N55, později se pod kapotu dostala jednotka S55  - to se bavíme o variantách Competition a CS.

Motor S58 má tradiční třilitrový objem a o přeplňování se starají dvě turbodmychadla. V BMW M3/M4 tahle řadová šestka poskytuje nejvyšší výkon 353 kW v základní verzi, v případě Competition jde o 375 kW.

Nová M2 se těmto úctyhodným hodnotám zase o něco přiblíží. Podle informací, které se objevily na fóru Bimmerpost, novinka nabídne 455 koní. Jde zřejmě o mechanickou koňskou sílu, takže o 339 kW. Pokud je to pravda, příští generace M2 bude výkonnější než poslední 331kW M2 CS. A to jistě dorazí ještě provedení Competition a později také CS.

Informace dále hovoří o pohonu zadních kol a už starší zprávy zmiňovaly možnost výběru mezi manuální a automatickou převodovkou. Výroba nové M2 by se měla v Mexiku rozběhnout v prosinci příštího roku, v plánu je prý také speciální verze oslavující 50. výročí divize M.

Co se výbavy týče, mezi příplatkovými prvky údajně najdeme například karbonovou střechu, kola mají mít průměr 19 palců vpředu a 20 palců vzadu a zřejmě se nepočítá s karbon-keramickými brzdami a skořepinovými sedadly. Uvidíme.

Stejný příspěvek se ovšem také věnuje novému crossoveru, který v divizi M chystají. Půjde prý o první "emkový" hybrid, jehož pohonné ústrojí bude kombinovat dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec S58 s elektromotorem, případně elektromotory. Vůz s označením G09 má nabídnout výkon okolo 650 koní, výroba se prý rozběhne v prosinci 2022.

Související články

Témata
Avatar - speedfred
26. 10. 2021 14:28
Re: Priestor pre Competition/CS?
To bol automat.
Toto ma ale celkom ťahá aj keď som si už povedal že dalšie 3-4 roky žiadne auto. Som zvedavý ako bude vypadať na vlastné buľvy.
PS : to už bude snaď vo vodách Cayman GTS.
Avatar - iudex
26. 10. 2021 13:41
Re: Priestor pre Competition/CS?
Manuál v M2 bude, to sa nemusíš báť.
Inak kupé s RWD, R6 a manuálom si už v garáži mal, či tam si mal automat?
Avatar - speedfred
26. 10. 2021 13:11
Re: Priestor pre Competition/CS?
Snáď bude k tomu aj manuál, aspoň k “základnej” verzii.
Toto by sa mi páčilo v garáži. Kupé + R6 + manuál + RWD.
Avatar - iudex
26. 10. 2021 12:39
Priestor pre Competition/CS?
Tiež som včera tieto info čítal a popravde neviem, či je to hodnoverné. Z postupu BMW a nejakej kontinuity totiž ťažko možno čakať taký dramatický medzigeneračný nárast výkonu. M2 mala 272 kW/370 k, Competition 302 kW/410k a najostrejší model CS 331 kW/450k. Preto sa mi nechce veriť, že by základ (!) výkonovo predbehol doterajší topmodel. Kde by sa potom posunuli modely Competition a CS? Na 500 koní? To by boli v teritóriu M3/M4 a to je ďalší dôvod, prečo tomu úplne neverím. To by M2 kanibalizovala M4ku a to BMW nedopustí. Takže môj odhad je, že základná M2 bude niekde na 420k a k tým 460k sa možno! priblíži Competition (tam skôr tipujem 450k).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud