Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Možná unikly parametry nového BMW M2. Má být výkonnější než současný vrchol M2 CS

Jan Zajíc
Diskuze (4)

Už několik měsíců víme, že BMW M2 si i v nové generaci uchová řadový šestiválec. A teď už možná známe jeho parametry.

Nové BMW M2 dostane motor s označením S58, který poprvé debutoval v SUV X3 M/X4 M a dostal se také do současné dvojice M3/M4. Třílitrový šestiválec má přitom už končící M2, v jejím případě však šlo nejprve o agregát N55, později se pod kapotu dostala jednotka S55  - to se bavíme o variantách Competition a CS.

Motor S58 má tradiční třilitrový objem a o přeplňování se starají dvě turbodmychadla. V BMW M3/M4 tahle řadová šestka poskytuje nejvyšší výkon 353 kW v základní verzi, v případě Competition jde o 375 kW.

Nová M2 se těmto úctyhodným hodnotám zase o něco přiblíží. Podle informací, které se objevily na fóru Bimmerpost, novinka nabídne 455 koní. Jde zřejmě o mechanickou koňskou sílu, takže o 339 kW. Pokud je to pravda, příští generace M2 bude výkonnější než poslední 331kW M2 CS. A to jistě dorazí ještě provedení Competition a později také CS.

Informace dále hovoří o pohonu zadních kol a už starší zprávy zmiňovaly možnost výběru mezi manuální a automatickou převodovkou. Výroba nové M2 by se měla v Mexiku rozběhnout v prosinci příštího roku, v plánu je prý také speciální verze oslavující 50. výročí divize M.

Co se výbavy týče, mezi příplatkovými prvky údajně najdeme například karbonovou střechu, kola mají mít průměr 19 palců vpředu a 20 palců vzadu a zřejmě se nepočítá s karbon-keramickými brzdami a skořepinovými sedadly. Uvidíme.

Stejný příspěvek se ovšem také věnuje novému crossoveru, který v divizi M chystají. Půjde prý o první "emkový" hybrid, jehož pohonné ústrojí bude kombinovat dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec S58 s elektromotorem, případně elektromotory. Vůz s označením G09 má nabídnout výkon okolo 650 koní, výroba se prý rozběhne v prosinci 2022.

Jan Zajíc
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
26. 10. 2021 14:28
Re: Priestor pre Competition/CS?
To bol automat.
Toto ma ale celkom ťahá aj keď som si už povedal že dalšie 3-4 roky žiadne auto. Som zvedavý ako bude vypadať na vlastné buľvy.
PS : to už bude snaď vo vodách Cayman GTS.
Avatar - iudex
26. 10. 2021 13:41
Re: Priestor pre Competition/CS?
Manuál v M2 bude, to sa nemusíš báť.
Inak kupé s RWD, R6 a manuálom si už v garáži mal, či tam si mal automat?
Avatar - speedfred
26. 10. 2021 13:11
Re: Priestor pre Competition/CS?
Snáď bude k tomu aj manuál, aspoň k “základnej” verzii.
Toto by sa mi páčilo v garáži. Kupé + R6 + manuál + RWD.
Avatar - iudex
26. 10. 2021 12:39
Priestor pre Competition/CS?
Tiež som včera tieto info čítal a popravde neviem, či je to hodnoverné. Z postupu BMW a nejakej kontinuity totiž ťažko možno čakať taký dramatický medzigeneračný nárast výkonu. M2 mala 272 kW/370 k, Competition 302 kW/410k a najostrejší model CS 331 kW/450k. Preto sa mi nechce veriť, že by základ (!) výkonovo predbehol doterajší topmodel. Kde by sa potom posunuli modely Competition a CS? Na 500 koní? To by boli v teritóriu M3/M4 a to je ďalší dôvod, prečo tomu úplne neverím. To by M2 kanibalizovala M4ku a to BMW nedopustí. Takže môj odhad je, že základná M2 bude niekde na 420k a k tým 460k sa možno! priblíži Competition (tam skôr tipujem 450k).