Muž žádá 18 milionů po řidičce tesly, která spoléhala na Autopilot a bourala
Oregonská řidička způsobila nehodu, když spoléhala na to, že její tesla sama zastaví na stopce. Poškozený žádá celkem 745 tisíc dolarů odškodného.
Tesla v režimu Autopilot projela stopku v oregonském okrese Clackamas a nabourala do vozu řízeného Michaelem Wardem. Ten nyní žaluje řidičku tesly, Ngoc Phuong Anh Dinhovou, o odškodné ve výši 745 tisíc dolarů, tedy asi 17,9 milionu korun.
Ward ve své žalobě uvádí, že utrpěl zranění obličeje, zubů a páteře. Jeho hyundai, do nějž tesla narazila ze strany, byl odepsán jako totální škoda. Ward sám byl po nehodě převezen do nemocnice a žádá 100 tisíc dolarů (2,4 milionu korun) na dosavadní i budoucí léčebné výlohy, 40 tisíc dolarů (961 tisíc korun) coby ušlý příjem, 5 tisíc dolarů (120 tisíc korun) za zničený majetek a 600 tisíc dolarů (14,4 milionu korun) za bolest a utrpení.

Tesla není v žalobě uvedena jako žalovaná strana. Jako jediná žalovaná je uvedena Dinhová, které je kladeno za vinu mimo jiné „nepřiměřené spoléhání se na technologii autonomního řízení vozidla“. Tesla totiž vyžaduje, aby řidiči využívající asistenční funkci Autopilot nebo méně běžnou funkci Full Self-Driving udržovali pozornost na silnici a ruce na volantu.
Autopilot, který umožňuje automobilu samostatně řídit na dobře značených silnicích, je standardní výbavou nových tesel i řady dalších aut. Režim Full Self-Driving je za příplatek a dokáže řídit, zrychlovat a brzdit na různých typech silnic.
V obou případech to však jsou asistenční systémy a nenahrazují pozornost řidiče, který je stále za jízdu – včetně způsobených nehod – odpovědný. Že zavádějící pojmenování systémů mohou řadu lidí přimět si myslet něco jiného, je fakt, navzdory kterému bylo v řadě sporů rozhodnuto, že Tesla své systémy takto nazývat smí.