Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Islandu stále vládne Škoda Octavia

David Bureš
Diskuze (19)
Všechny Octavie prodané na Islandu během letošního dubna byly poháněné turbodieselem.

Škoda prodala na Islandu během letošního dubna 86 exemplářů Octavie. Na první pohled se to může zdát málo, ve skutečnosti je to však dvojnásobný počet oproti druhému nejprodávanějšímu autu v pořadí – Chevroletu Spark se během minulého měsíce v Ledové zemi prodalo 39 kusů.

Islandský trh s automobily se už vzpamatovává z hospodářské krize. Během letošního dubna se na Islandu prodalo 730 nových vozů, což je o 149 % více než loni. Během nejdrsnějšího období pádu zdejší ekonomiky přitom měsíční registrace nedosahovaly ani stovky nových vozů.

Škoda Octavia měla během minulého měsíce skoro 12% podíl na islandském trhu. Mladoboleslavskému modelu nižší střední třídy se na tomto severském ostrově dařilo už loni – stal se zde nejprodávanějším automobilem s 308 prodanými kusy a více než šestiprocentním podílem na trhu.

Druhým nejprodávanějším autem na Islandu byl v dubnu Chevrolet Spark s více než pětiprocentním podílem na trhu. V roce 2011 byl tento korejský minivůz na Islandu sedmým nejprodávanějším autem.

Třetím v pořadí byla v dubnu Kia Rio s 33 prodanými vozy.

S ohledem na zdejší přírodní podmínky jsou na tomto severském ostrově v oblibě SUV a crossovery. V nejprodávanější top ten byl v dubnu čtvrtý Chevrolet Captiva, sedmý Nissan Qashqai a deváté Hyundai ix35.

Na Islandu rovněž bodují malá vozidla a miniauta – v nejlepší desítce je také páté Suzuki Swift a šestá Toyota Yaris.

Škoda na islandském trhu během letošního dubna prodala 96 vozů – vedle 86 Octavií ještě dvě Fabie, čtyři Superby a čtyři Yeti.

Mladoboleslavská automobilka tak má na Islandu v současnosti nejsilnější postavení. Následuje Chevrolet a Toyota, které zde letos v dubnu prodaly 79, resp. 70 aut.

Islandský trh - přehled nejprodávanějších aut (duben 2012)
Poř.Model4/2012Tržní podíl [%]
1.Škoda Octavia8611,80%
2.Chevrolet Spark395,30%
3.Kia Rio334,50%
4.Chevrolet Captiva283,80%
5.Suzuki Swift273,70%
6.Toyota Yaris263,60%
7.Nissan Qashqai212,90%
8.Toyota Auris212,90%
9.Hyundai ix35192,60%
10.Ford Focus172,30%

David Bureš
Diskuze (19)
5. 5. 2012 22:59
Re: octavia je uspesna takmer vsade v eu
Možná došlo jen k malému nedorozumnění, a to si rozhodně není třeba brát osobně. :-) Svým příspěvkem jsem chtěl jen poukázat, že tak úplně všude úspěšná není, čímž nijak nesnižuju její evropský úspěch. Co se týká toho "kdyby " prvenství na světě, tak k tomu má podle mého názoru dost daleko. Navíc takový žebříček je dost zavádějící. Můžeš dominovat na dvaceti trzích, kde žije dohromady 50mil. , anebo třeba jen na dvou s 300mil. obyvatel...a co je potom vlastně vítězství ?
5. 5. 2012 20:33
Re: octavia je uspesna takmer vsade v eu
Tohle bylo trochu mimo mísu. Říkám, že je nejlepší v nějakých osmi státech, ale o těch třech státech jsem rozhodně nemluvil. A jestli to bylo jako proto, že je nejlepší ne úplně v těch nejvyspělejších, podívej se na ty dvě auta před ní, kdyby nebylo afrických států tak je oktávka první.
Avatar - autista
5. 5. 2012 17:23
Re: octavia je uspesna takmer vsade v eu
tak trošku jsi přestřelil s těmi decimetry :-) automobilka nemá a nemůže mít zájem neustále vyrábět větší vozy, jen proto, že bys chtěl Octavii III větší, mají ještě SuperB. Nárůst velikosti vozů je proces, který brzo bude zastaven a půjde se směrem dolů. Octávku lidi milovali kvůli kufru, a rozvor je nesral. Takže pokud rozvor 2,7, tak říkám, chci aby měla Octavia III. kufr min. 700l, aby ta obluda, byla obludná jak si to někteří přejí :-) :yes:
5. 5. 2012 14:01
Re: octavia je uspesna takmer vsade v eu
Na jednu stranu je to pravda, jenže na druhou stranu Octavie v těhle verzích je tak drahá,že je lepší nějaké auto šité na míru takovým požadavkům (sportovní, 4x4, rodinné apod.)
4. 5. 2012 22:27
Re: octavia je uspesna takmer vsade v eu
Příliš úspěchů nesklízí třeba ve Francii, Itálii nebo Španělsku a to jsou obrovské trhy a i když se dlouhodobě snaží na tyto trhy proniknout, příliš se nedaří. Tam by teprve byl růstový potenciál.