Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na luxusních autech proděláte kalhoty. Tento Rolls za 1,6 milionu je důkazem

Lukáš Volšický
Diskuze (6)

Noční můra pro prodejce, lákavá nabídka pro kupce. Rolls-Royce Phantom za necelých 1,6 milionu po velkém servisu za bezmála 1,8 milionu korun je exemplární případ, proč byste se raději měli vyhnout exkluzivním luxusním autům, pokud nevyděláváte spoustu peněz.

Luxusní automobily od prestižních značek jsou pro automobilové nadšence velkým lákadlem. V časech jejich největší slávy si je mohli dovolit především milionáři a vrcholní manažeři, ale luxusní zboží často ztrácí svou hodnotu nejrychleji, a tak si je dnes můžete koupit za vyšší statisíce nebo nižší miliony korun. Nesmíte však udělat neuvážený nákup zdánlivě levného bouráku, protože vás následně může vyjít draho.

I u dvacetiletých luxusních aut totiž i dnes zaplatíte za servis tolik, kolik byste museli platit v dobách jejich původního prodeje. S největší pravděpodobností jej navíc budete potřebovat častěji než tehdy, protože jejich technika i elektrická výbava stárne. Budou tak vyžadovat stále pečlivější pozornost autorizovaných servisů nebo profesionálních mechaniků specializujících se na exkluzivní značky.

Dokonalou ukázkou je prodejní nabídka prvního novodobého Rolls-Royce Phantom z roku 2004. Ten se objevil na prodej s lukrativní cenou 69.950 amerických dolarů, což je přibližně 1.590.000 korun. Aktuálně jej nabízí kalifornský prodejce Beverly Hills Car Club a uvádí, že v loňském roce do něj bylo investováno 78.913 dolarů za servis! S českou cenou v přepočtu 1.791.222 korun tak poslední faktura za velkou údržbu výrazně přesahuje reálnou prodejní hodnotu vozu.

Video se připravuje ...

Tento konkrétní Rolls-Royce Phantom už zřejmě nebude odstrašujícím případem luxusní limuzíny, jaké byste se měli vyhnout, ale je důkazem toho, že ne všechny exkluzivní vozy jsou zajímavou investicí. Vždyť bývalý majitel do něj investoval obrovskou sumu peněz, aby jej následně zkoušel prodat se ztrátou.

Na zveřejněných fakturách za servis pak můžeme vidět, jakou údržbou vůz prošel. Stahovací mechanismus pravého předního okna stál 17 tisíc korun, vzduchový kompresor pneumatického podvozku byl za necelých 57 tisíc korun, sada zadních brzdových kotoučů stála 33 tisíc korun, kompresor klimatizace byl za 80 tisíc korun a za vyvážení všech čtyř kol si autorizovaný servis naúčtoval lehce přes 14 tisíc korun. A to jsme vybrali jen pár příkladů z mnoha.

Vlastnictví luxusních aut tedy není něčím, na čem byste mohli zbohatnout následným ziskovým prodejem. V Americe prodávaný Rolls-Royce Phantom naopak dává jasně najevo, že pokud si chcete koupit auto původně určené milionářům, měli byste si vybudovat bohatý příjem peněz, jinak vás doslova zruinuje.

Lukáš Volšický
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
22. 5. 2024 11:49
Zlatej Rolls bez elektroniky
:-)
Jinak u těhle aut platí že bud si na tom musíš umět udělat hodně věcí sám nebo mít někoho šikovného kdo dělá za jiné ceny než ofiko servisy.
21. 5. 2024 11:34
Ekonomicky zmysel?
Aky zmysel ma naliat do servisu viac ako je nasledna hodnota auta pri predaji?
Ak mam k autu vztah a chcem aby dalej niekomu sluzilo, alebo ho potrebujem este istu dobu pouzivat tak OK. Ale pri okamzitom predaji po servise to nedava ekonomicky zmysel. To je lepsie ho predat pred servisom alebo v pripade nepojazdneho stavu na diely.
Avatar - eLzyx
20. 5. 2024 18:11
Re: To platí u téměř všech starých neveteránských aut.
jo, tak to mám třeba u Volvo S60. Není to ani R, ani T5, takže hodnota pramalá. Jen naplnění klimatizace je cirka 1/15 ceny auta. Udělám k tomu další věci, jako je olej, filtry, výměna brzd (příliš orezlé), nějaké drobnůstky jako strašáky v elektronice a je v tom půlka hodnoty auta. Kterým nejezdím.
Avatar - Roman Horký
20. 5. 2024 15:47
On je asi taky obrovský rozdíl
udržovat starou Oktávku či Peugeot či Toyotu. Na ty se o náhradní díly za pár korun zakopává a ulici. Třeba hřeben řízení P406. Neznačkový servis 20 tisíc. Značkový servis - vůbec. Já před barákem za 1000 + 10 dnů ležení od autem. S tím RR to asi nebude tak snadné a už vůbec ne levné. Takže tu prodejní cenu si navyště o 2 mega ročně.
Avatar - Stejsn
20. 5. 2024 15:31
To platí u téměř všech starých neveteránských aut.
Do mojí dvecetiletý piksly jsem taky loni nainvestoval přes padesát tisíc a letos jí za dvacet prodal. Nový to stálo přes milion. Jsou investiční starý auta, a pak jsou prostě jenom starý auta.