Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Rolls-Royce Phantom  (2004)
Rolls-Royce Phantom  (2004)
Rolls-Royce Phantom  (2004)
Rolls-Royce Phantom  (2004)
45 Fotogalerie

Na luxusních autech proděláte kalhoty. Tento Rolls za 1,6 milionu je důkazem

Lukáš Volšický

Noční můra pro prodejce, lákavá nabídka pro kupce. Rolls-Royce Phantom za necelých 1,6 milionu po velkém servisu za bezmála 1,8 milionu korun je exemplární případ, proč byste se raději měli vyhnout exkluzivním luxusním autům, pokud nevyděláváte spoustu peněz.

Luxusní automobily od prestižních značek jsou pro automobilové nadšence velkým lákadlem. V časech jejich největší slávy si je mohli dovolit především milionáři a vrcholní manažeři, ale luxusní zboží často ztrácí svou hodnotu nejrychleji, a tak si je dnes můžete koupit za vyšší statisíce nebo nižší miliony korun. Nesmíte však udělat neuvážený nákup zdánlivě levného bouráku, protože vás následně může vyjít draho.

I u dvacetiletých luxusních aut totiž i dnes zaplatíte za servis tolik, kolik byste museli platit v dobách jejich původního prodeje. S největší pravděpodobností jej navíc budete potřebovat častěji než tehdy, protože jejich technika i elektrická výbava stárne. Budou tak vyžadovat stále pečlivější pozornost autorizovaných servisů nebo profesionálních mechaniků specializujících se na exkluzivní značky.

Dokonalou ukázkou je prodejní nabídka prvního novodobého Rolls-Royce Phantom z roku 2004. Ten se objevil na prodej s lukrativní cenou 69.950 amerických dolarů, což je přibližně 1.590.000 korun. Aktuálně jej nabízí kalifornský prodejce Beverly Hills Car Club a uvádí, že v loňském roce do něj bylo investováno 78.913 dolarů za servis! S českou cenou v přepočtu 1.791.222 korun tak poslední faktura za velkou údržbu výrazně přesahuje reálnou prodejní hodnotu vozu.

Video placeholder
Nový Rolls-Royce Cullinan: Oficiální video • Zdroj: Rolls-Royce

Tento konkrétní Rolls-Royce Phantom už zřejmě nebude odstrašujícím případem luxusní limuzíny, jaké byste se měli vyhnout, ale je důkazem toho, že ne všechny exkluzivní vozy jsou zajímavou investicí. Vždyť bývalý majitel do něj investoval obrovskou sumu peněz, aby jej následně zkoušel prodat se ztrátou.

Na zveřejněných fakturách za servis pak můžeme vidět, jakou údržbou vůz prošel. Stahovací mechanismus pravého předního okna stál 17 tisíc korun, vzduchový kompresor pneumatického podvozku byl za necelých 57 tisíc korun, sada zadních brzdových kotoučů stála 33 tisíc korun, kompresor klimatizace byl za 80 tisíc korun a za vyvážení všech čtyř kol si autorizovaný servis naúčtoval lehce přes 14 tisíc korun. A to jsme vybrali jen pár příkladů z mnoha.

Vlastnictví luxusních aut tedy není něčím, na čem byste mohli zbohatnout následným ziskovým prodejem. V Americe prodávaný Rolls-Royce Phantom naopak dává jasně najevo, že pokud si chcete koupit auto původně určené milionářům, měli byste si vybudovat bohatý příjem peněz, jinak vás doslova zruinuje.