Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je jeden z nejšílenějších pick-upů Dodge. Má motor z viperu a 500 koní!

Jan Mička Jan Mička 21. 4. 2017 • 00:37
23
5
Zobrazit náhledy (23)
Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10
Dodge Ram SRT-10 se vyráběl v letech 2004-2006 a pod kapotu měl desetiválec s objemem 8,3 litru. Jeden kousek nyní může být váš!

Americké pick-upy mám rád. Jsou velké, silné, docela neohrabané, ale mají zvláštní kouzlo, které snad žádný jiný produkt v tomto segmentu nenabídne. Jsou tomu už téměř dva roky, co jsme otestovali Ram 1500, nejmenší model značky, a přestože pod jeho kapotou pracoval „pouze“ třílitrový vznětový šestiválec od VM Motori, na konci testovacího týdne jsem ho jednoduše nechtěl vrátit. A to rozhodně nešlo o to nejlepší, co kdy Američané zákazníkům nabídli.

Dodge Ram SRT-10 však za jeden z nejlepších a zároveň nejšílenějších pick-upů považovat lze. Ani ne tak díky jeho schopnosti utáhnout téměř cokoliv, ale hlavně díky jeho srdci. Vezmu-li to do důsledku, jde o mnohem praktičtější verzi slavného viperu. Pod jeho kapotou totiž pracuje vidlicový desetiválec o objemu 8,3 litru, výkonu 373 kW a točivém momentu 712 N.m, což jsou hodnoty srovnatelné například s Alfou Romeo Giulia QV. Jenže zatímco ta si k nim pomáhá dvěma turbodmychadly a je schopna je vydolovat z pouhých šesti válců, šílený dodge si vystačí s atmosférickým plněním.

Vůz se vyráběl v letech 2004 až 2006 v Mexiku a rozhodně nešlo o nějakou omezenou sérii. Vzniklo téměř 10.000 kusů v provedeních Regular Cab (dvoudveřové) a Quad Cab (čtyřdveřové), přičemž za nejplodnější období lze považovat rok 2005, kdy z výrobní linky sjelo 4097 kusů - 1604 dvoudveřových, 2493 čtyřdveřových.

Když jsem hovořil o šílenosti, nedělal jsem si legraci. Dvoudveřové provedení o hmotnosti přes 2,3 tuny bylo schopné akcelerovat z 0-97 km/h za 4,9 sekundy a rozjet se na téměř 250 km/h. Čtyřdveřová verze byla o 0,7 sekundy a 15 km/h pomalejší, však také byla o 625 milimetrů delší (5784 mm) o více než dva metráky těžší. I tak jsou to ale velmi slušné hodnoty.

A nyní k tomu nejdůležitějšímu – jeden z dvoudveřových kousků může být váš! Vzniknul v roce 2004 a jde o jeden z 1040 exemplářů v odstínu Flame Red, které v tom roce vznikly. S 1850 mílemi (necelých 3000 kilometrů) je téměř nejetý a nejednoho fanouška jistě potěší, že řazení obstarává manuální šestistupňová převodovka (dodával se i čtyřstupňový automat). Aukce proběhne příští měsíc v Indianě (konkrétně 12. května) a Auctions America očekává cenu v rozmezí 40 až 50 tisíc dolarů (1 až 1,25 milionu korun). Podle dostupných informací měl vůz jediného majitele, no není to koupě desetiletí?

Související články

Témata
Avatar - DRBNUTY
21. 4. 2017 15:11
Re: Viděl a slyšel sem na vlastní oči
slyšel si na vlastní oči? >:D
Avatar - speedfred
21. 4. 2017 14:19
Tak s tým
by sa mi vozilo lešenie >:D
Avatar - Hotwire
21. 4. 2017 13:56
Re: Viděl a slyšel sem na vlastní oči
Zvuk motoru to ma paradny ale ja by som ho predsalen radsej v tom Viperovi. >:-[] :yes:
Avatar - Panamira
21. 4. 2017 12:06
Nirvána
Básník by řekl, zažít a umřít. :yes:
Avatar - Barrichello
21. 4. 2017 11:09
Viděl a slyšel sem na vlastní oči
několikrát na srazech :yes: Famozní mašinka

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku