Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je jeden z nejšílenějších pick-upů Dodge. Má motor z viperu a 500 koní!

Jan Mička Jan Mička 21. 4. 2017
23
5
Zobrazit náhledy (23)
Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10
Dodge Ram SRT-10 se vyráběl v letech 2004-2006 a pod kapotu měl desetiválec s objemem 8,3 litru. Jeden kousek nyní může být váš!

Americké pick-upy mám rád. Jsou velké, silné, docela neohrabané, ale mají zvláštní kouzlo, které snad žádný jiný produkt v tomto segmentu nenabídne. Jsou tomu už téměř dva roky, co jsme otestovali Ram 1500, nejmenší model značky, a přestože pod jeho kapotou pracoval „pouze“ třílitrový vznětový šestiválec od VM Motori, na konci testovacího týdne jsem ho jednoduše nechtěl vrátit. A to rozhodně nešlo o to nejlepší, co kdy Američané zákazníkům nabídli.

Dodge Ram SRT-10 však za jeden z nejlepších a zároveň nejšílenějších pick-upů považovat lze. Ani ne tak díky jeho schopnosti utáhnout téměř cokoliv, ale hlavně díky jeho srdci. Vezmu-li to do důsledku, jde o mnohem praktičtější verzi slavného viperu. Pod jeho kapotou totiž pracuje vidlicový desetiválec o objemu 8,3 litru, výkonu 373 kW a točivém momentu 712 N.m, což jsou hodnoty srovnatelné například s Alfou Romeo Giulia QV. Jenže zatímco ta si k nim pomáhá dvěma turbodmychadly a je schopna je vydolovat z pouhých šesti válců, šílený dodge si vystačí s atmosférickým plněním.

Vůz se vyráběl v letech 2004 až 2006 v Mexiku a rozhodně nešlo o nějakou omezenou sérii. Vzniklo téměř 10.000 kusů v provedeních Regular Cab (dvoudveřové) a Quad Cab (čtyřdveřové), přičemž za nejplodnější období lze považovat rok 2005, kdy z výrobní linky sjelo 4097 kusů - 1604 dvoudveřových, 2493 čtyřdveřových.

Když jsem hovořil o šílenosti, nedělal jsem si legraci. Dvoudveřové provedení o hmotnosti přes 2,3 tuny bylo schopné akcelerovat z 0-97 km/h za 4,9 sekundy a rozjet se na téměř 250 km/h. Čtyřdveřová verze byla o 0,7 sekundy a 15 km/h pomalejší, však také byla o 625 milimetrů delší (5784 mm) o více než dva metráky těžší. I tak jsou to ale velmi slušné hodnoty.

A nyní k tomu nejdůležitějšímu – jeden z dvoudveřových kousků může být váš! Vzniknul v roce 2004 a jde o jeden z 1040 exemplářů v odstínu Flame Red, které v tom roce vznikly. S 1850 mílemi (necelých 3000 kilometrů) je téměř nejetý a nejednoho fanouška jistě potěší, že řazení obstarává manuální šestistupňová převodovka (dodával se i čtyřstupňový automat). Aukce proběhne příští měsíc v Indianě (konkrétně 12. května) a Auctions America očekává cenu v rozmezí 40 až 50 tisíc dolarů (1 až 1,25 milionu korun). Podle dostupných informací měl vůz jediného majitele, no není to koupě desetiletí?

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - DRBNUTY
Viděl a slyšel sem na vlastní oči
| 21. 4. 2017
slyšel si na vlastní oči? >:D
Avatar - speedfred
Tak s tým
| 21. 4. 2017
by sa mi vozilo lešenie >:D
Avatar - Hotwire
Viděl a slyšel sem na vlastní oči
| 21. 4. 2017
Zvuk motoru to ma paradny ale ja by som ho predsalen radsej v tom Viperovi. >:-[] :yes:
Avatar - Panamira
Nirvána
| 21. 4. 2017
Básník by řekl, zažít a umřít. :yes:
Avatar - Barrichello
Viděl a slyšel sem na vlastní oči
| 21. 4. 2017
několikrát na srazech :yes: Famozní mašinka

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku