Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je pozoruhodné Corrado. Má dvoulitr s turbem a pohon všech kol

Jan Zajíc Jan Zajíc 6. 2. 2023 • 21:18
19
Zobrazit náhledy (19)
Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado

Corrado patří mezi nejobdivovanější modely koncernu Volkswagen z přelomu 80. a 90. let. Našli jsme jeden zajímavý kousek na prodej.

Corrado je kompaktní kupé, které Volkswagen vyráběl v letech 1988 až 1995. Podle dostupných informací za zhruba sedm let produkce vzniklo 97.535 exemplářů.

Nejvýkonnější a nejrychlejší verzí bylo provedení VR6 s 2,9litrovým atmosféricky plněným zážehovým šestiválcem, který poskytoval maximální výkon 140 kW (190 koní) v 5800 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 245 Nm při 4200 ot/min. Corrado VR6 akcelerovalo z klidu na stovku za 6,9 sekundy a jelo více než 230 km/h.

Video se připravuje ...

Zajímavá ale byla také varianta G60. Ta pod kapotou ukrývala G-dmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru a produkující 118 kW (160 k) v 5600 ot/min a 225 Nm při 3800 otáčkách za minutu. Corrado G60 dalo stovku za 8,5 sekundy a rozjelo se na 225 km/h.

Pro všechny motorizace Volkswagen nabízel pětistupňovou manuální převodovku a od roku 1991 také čtyřstupňový automat. Kupé bylo k dispozici výhradně s pohonem předních kol.

Zajímavý exemplář, který jsme našli na prodej v Rakousku, má ale daleko k továrnímu stavu. Před několika lety totiž prošel rozsáhlou přestavbou - a je díky tomu mnohem rychlejší.

Jako základ posloužilo černé Corrado z roku 1993 s dvoulitrovým čtyřválcem se 16 ventily. Motor byl však kompletně přepracován, dostal řadu nových dílů a byl upraven. Majitel navíc přidal přeplňování turbodmychadlem. Výkon prý může dosahovat 380 koní. Ruku v ruce s těmito modifikacemi se dostalo také na nový výfukový systém, lepší brzdy, efektivní chlazení a podobně. Od přestavby pohonná jednotka zvládla prý asi 8000 kilometrů.

Sílu motoru přenáší šestistupňová manuální převodovka z Golfu čtvrté generace - ale nikoli pouze na přední kola, nýbrž v případě potřeby na kola všechna. Tvůrce totiž vůz vybavil čtyřkolkou 4Motion s mezinápravovou spojkou Haldex. Řešení od CRC Performance pak řidiči umožňuje měnit její chování prostřednictvím ovladače v interiéru.

Auto dále nabízí stavitelný podvozek KW Automotive V3, 18palcová kola OZ Ultraleggera obutá do pneumatik o rozměru 205/35 a kůží bohatě čalouněný interiér se sedadly Recaro a bezpečnostním rámem. Prodejce také upozorňuje, že má všechny úpravy "zlegalizovány".

A cena? Zvláštní Corrado je na prodej za 32.500 eur, což je v přepočtu asi 775 tisíc korun.

Doporučujeme

Témata