Na prodej je pozoruhodné Corrado. Má dvoulitr s turbem a pohon všech kol
Corrado patří mezi nejobdivovanější modely koncernu Volkswagen z přelomu 80. a 90. let. Našli jsme jeden zajímavý kousek na prodej.
Corrado je kompaktní kupé, které Volkswagen vyráběl v letech 1988 až 1995. Podle dostupných informací za zhruba sedm let produkce vzniklo 97.535 exemplářů.
Nejvýkonnější a nejrychlejší verzí bylo provedení VR6 s 2,9litrovým atmosféricky plněným zážehovým šestiválcem, který poskytoval maximální výkon 140 kW (190 koní) v 5800 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 245 Nm při 4200 ot/min. Corrado VR6 akcelerovalo z klidu na stovku za 6,9 sekundy a jelo více než 230 km/h.
Zajímavá ale byla také varianta G60. Ta pod kapotou ukrývala G-dmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru a produkující 118 kW (160 k) v 5600 ot/min a 225 Nm při 3800 otáčkách za minutu. Corrado G60 dalo stovku za 8,5 sekundy a rozjelo se na 225 km/h.
Pro všechny motorizace Volkswagen nabízel pětistupňovou manuální převodovku a od roku 1991 také čtyřstupňový automat. Kupé bylo k dispozici výhradně s pohonem předních kol.
Zajímavý exemplář, který jsme našli na prodej v Rakousku, má ale daleko k továrnímu stavu. Před několika lety totiž prošel rozsáhlou přestavbou - a je díky tomu mnohem rychlejší.
Jako základ posloužilo černé Corrado z roku 1993 s dvoulitrovým čtyřválcem se 16 ventily. Motor byl však kompletně přepracován, dostal řadu nových dílů a byl upraven. Majitel navíc přidal přeplňování turbodmychadlem. Výkon prý může dosahovat 380 koní. Ruku v ruce s těmito modifikacemi se dostalo také na nový výfukový systém, lepší brzdy, efektivní chlazení a podobně. Od přestavby pohonná jednotka zvládla prý asi 8000 kilometrů.
Sílu motoru přenáší šestistupňová manuální převodovka z Golfu čtvrté generace - ale nikoli pouze na přední kola, nýbrž v případě potřeby na kola všechna. Tvůrce totiž vůz vybavil čtyřkolkou 4Motion s mezinápravovou spojkou Haldex. Řešení od CRC Performance pak řidiči umožňuje měnit její chování prostřednictvím ovladače v interiéru.
Auto dále nabízí stavitelný podvozek KW Automotive V3, 18palcová kola OZ Ultraleggera obutá do pneumatik o rozměru 205/35 a kůží bohatě čalouněný interiér se sedadly Recaro a bezpečnostním rámem. Prodejce také upozorňuje, že má všechny úpravy "zlegalizovány".
A cena? Zvláštní Corrado je na prodej za 32.500 eur, což je v přepočtu asi 775 tisíc korun.