Na prodej je vzácný, prakticky nejetý Jaguar XJR-15
Model XJ220 není jediným sportovním Jaguarem z 90. let. Má o něco staršího, ostřejšího a podstatně vzácnějšího sourozence – model XJR-15. Jeden exemplář je právě na prodej.
Výrobu modelu XJR-15 měl na starosti Jaguar Sport, což byl společný podnik automobilky Jaguar a závodního týmu Tom Walkinshaw Racing (TWR). Probíhala v letech 1990 až 1992 v anglickém Bloxhamu a vzniklo 53 kusů, přičemž 27 exemplářů (včetně prodávaného) bylo postaveno tak, aby mohly být schváleny do silničního provozu.
Vzhled vozu navrhl Peter Stevens, jehož rukopis později nesl i legendární McLaren F1. Základem konstrukce XJR-15 je karbonová vana vycházející z Jaguaru XJR-9, který v barvách týmu Silk Cut Jaguar v roce 1988 vyhrál čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Oba vozy mají i shodný motor, vidlicový dvanáctiválec, byť v odlišné úpravě. V XJR-15 má objem šest litrů a výkon 336 kW (457 koní).
Do závodních XJR-15 byla instalována nesynchronizovaná manuální šestistupňová převodovka. Pro silniční kusy byl, údajně na přání, dostupný synchronizovaný pětistupňový manuál. Hmotnost vozu byla pouhých 1050 kilogramů, čehož bylo dosaženo rozsáhlým použitím karbonových vláken. Ostatně, Jaguar XJR-15 se díky tomu stal prvním plně karbonovým autem, které mělo schválení do silničního provozu.
Kdo si chtěl v 90. letech Jaguar XJR-15 pořídit, musel si připravit 500 tisíc liber, což je ekvivalent dnešního zhruba 1,1 milionu liber (asi 32 milionů korun). Tento konkrétní exemplář je momentálně nabízen prostřednictvím RM Sotheby’s za 1,45 milionu liber, tedy za téměř 42,3 milionů korun. Dostanete za to vůz s číslem podvozku 021 a nájezdem pouhých 1362 mil (zhruba 2,2 tisíce km). A sluchátka pro komunikaci se spolujezdcem – bez nich se při jízdě prý neuslyšíte.