Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB
15 Fotogalerie

Na Slovensku je na prodej zajímavé embéčko. Zaujme překvapivým nájezdem

Přestože se vyráběla jen 5 let, patří Škoda 1000 MB mezi nejdůležitejší modely české automobilky.

Nabídla totiž několik zajímavých řešení, která do té doby žádná škodovka neměla. Elegantně vyhlížející embéčko například bylo prvním sériově vyráběným vozem Škoda se samonosnou karoserií. 

Zároveň šlo o první opravdu masově vyráběnou škodovku a také první Škodu s koncepcí vše vzadu - motor umístěný vzadu tedy poháněl kola zadní nápravy. 

Evropský primát představovalo tlakové lití bloku motoru i skříně čtyřstupňové manuální převodovky z hliníkové slitiny podle patentu českého inženýra Josefa Poláka z roku 1922. Blok, který vážil pouze 105 kg, nevyžadoval vrtání otvorů, stačilo do odlitku vyřezat závity. Navíc se podařilo podstatně zkrátit dobu výroby a snížit její energetickou náročnost.

Škoda 1000 MB - a sesterské verze 1100 MB, 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX - se vyráběla v letech 1964 až 1969. Za tu dobu podle dostupných informací vzniklo 443.141 exemplářů všech variant.

Drtivá většina se jich samozřejmě současnosti nedožila, nabídka hezkých kousků tak pochopitelně není zrovna široká. Proto nás zaujal inzerát slovenského prodejce, který nabízí modré embéčko z roku 1969, jedno z posledních měsíců či týdnů výroby, s překvapivě nízkým nájezdem.

Podle prodejce škodovka dosud najezdila pouhých 6.388 kilometrů. A pravda je, že na fotkách vůz vypadá docela dobře.

Protože jde o kousek z pozdější fáze výroby, má silnější C sloupek, kvůli kterému je menší zadní okno. Starší verze měly okno "panoramatické", zasahující do sloupků. 

Jenže současně auto postrádá plastchromovou lištu mezi předními směrovkami s nápisem Škoda, což je obecně poznávací znamení modelového roku 1969. Toto provedení by také podle dostupných zdrojů ve výplních dveří mělo mít otočné "motýlky" sloužící k ovládání větracích okének. Ve vozidle na prodej jsou ale kličky.

Proto je škoda, že prodejce neuvádí nějaké bližší informace o historii auta. O pohon se pak stará litrový čtyřválec o výkonu 38 kW.

A cena? Embéčko je k mání za 15.900 eur, tedy asi 423 tisíc korun.