Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Slovensku je na prodej zajímavé embéčko. Zaujme překvapivým nájezdem

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Přestože se vyráběla jen 5 let, patří Škoda 1000 MB mezi nejdůležitejší modely české automobilky.

Nabídla totiž několik zajímavých řešení, která do té doby žádná škodovka neměla. Elegantně vyhlížející embéčko například bylo prvním sériově vyráběným vozem Škoda se samonosnou karoserií. 

Zároveň šlo o první opravdu masově vyráběnou škodovku a také první Škodu s koncepcí vše vzadu - motor umístěný vzadu tedy poháněl kola zadní nápravy. 

Evropský primát představovalo tlakové lití bloku motoru i skříně čtyřstupňové manuální převodovky z hliníkové slitiny podle patentu českého inženýra Josefa Poláka z roku 1922. Blok, který vážil pouze 105 kg, nevyžadoval vrtání otvorů, stačilo do odlitku vyřezat závity. Navíc se podařilo podstatně zkrátit dobu výroby a snížit její energetickou náročnost.

Škoda 1000 MB - a sesterské verze 1100 MB, 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX - se vyráběla v letech 1964 až 1969. Za tu dobu podle dostupných informací vzniklo 443.141 exemplářů všech variant.

Drtivá většina se jich samozřejmě současnosti nedožila, nabídka hezkých kousků tak pochopitelně není zrovna široká. Proto nás zaujal inzerát slovenského prodejce, který nabízí modré embéčko z roku 1969, jedno z posledních měsíců či týdnů výroby, s překvapivě nízkým nájezdem.

Podle prodejce škodovka dosud najezdila pouhých 6.388 kilometrů. A pravda je, že na fotkách vůz vypadá docela dobře.

Protože jde o kousek z pozdější fáze výroby, má silnější C sloupek, kvůli kterému je menší zadní okno. Starší verze měly okno "panoramatické", zasahující do sloupků. 

Jenže současně auto postrádá plastchromovou lištu mezi předními směrovkami s nápisem Škoda, což je obecně poznávací znamení modelového roku 1969. Toto provedení by také podle dostupných zdrojů ve výplních dveří mělo mít otočné "motýlky" sloužící k ovládání větracích okének. Ve vozidle na prodej jsou ale kličky.

Proto je škoda, že prodejce neuvádí nějaké bližší informace o historii auta. O pohon se pak stará litrový čtyřválec o výkonu 38 kW.

A cena? Embéčko je k mání za 15.900 eur, tedy asi 423 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Doporučujeme

6. 3. 2021 20:45
kličky větracího okýnka
Jojo, já měl eMBébé světlé tyrkysové barvy z datem narození 19.8.1968 už se širokým sloupkem a s origo kovovými kličkami na ovládání větracích okének, ale jen na předních dveřích. Na zadních byly origo černý umělohmotný motýlky. Na předním čele ozdobná lišta s nápisem škoda zasahující až po blinkry.
4. 12. 2020 10:45
Škoda 1000 MB
Zdravím. Táta měl škodu 1000 MB, rok 69. Už neměla zahnuté zadní okno, střecha byla už hladká (příprava na stovku) a skutečně měla kličky místo motýlků. A měl ji v této modré barvě. Ovšem na předku měla dlouhou lištu Škoda, ta vedla až do blinkrů. Nabízená škodovka má čumák včetně blinkrů že staršího modelu.....
4. 7. 2020 16:03
Skoda 1000
Som vlastnik Skody 1000 MB ale na tomto aute viacero veci nesedi...spominana predna maska a smerovky, klucky trojuholnikovych okien, dalej neviem o tom ze by sa tato farba (modra blankytna) davala na 1000ky myslim ze az 105ky ju mali, dalej interier precaluneny v nepovodnych materialoch, farba palubovky taktiez nesedi ani farba drziaka vzduchoveho filtra. Dalej VIN cislo 510?? To je co za VIN cislo 1000ky mali 6 ciferne VINka. Toto som zistil len z fotiek cize asi viac ceci nebude OK. Toto auto ma realne cenu niekde okolo 6000 eur. Neviem ci je toto platena reklama abybsa auto predalo ale toto rozhodne nie je kusok za 15.900 eur :) pozdravujem autobazar ktory auto predava....ako to tu odznelo spravene z toho co mali na predaj....
Avatar - lordlord
3. 7. 2020 15:29
blok
blok jsem zvedl jednou rukou, nemůže mít metrák
3. 7. 2020 09:16
Škoda 1000 MB
Popravde mne sa až tak nepáči. V prvom rade, ako tu už bolo spomenuté, lak rozhodne nie je pôvodný. Čo nemusí byť na škodu, ale okrem toho nesedia detaily, takže mám obavu, že ide o "hybrid", ktorý poskladali z toho, čo zohnali. Naviac táto verzia mi až tak pod nos nejde, jedným z najkrajších prvkov tohto auta bolo práve panoramatické zadné okno, tu je už okno určené pre nastupujúcu Škodu 100, tiež nasávacie mriežky sa mi viac páčili tie staré tvaru žiabrov. Skôr ako zachovalého veterána v tom vidím skladačku na kšeft.