Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Slovensku vzniká svérázné retro auto do města. Bude pro řidiče od 16 let, co cena?

Patak Roadster
Patak Roadster
Patak Roadster
Patak Roadster
12 Fotogalerie
Diskuze (4)

Slovenská společnost Patak Motors představila dokončený prototyp pozoruhodného městského auta. To bude lákat především na atraktivní retro design.

Patak Rodster je drobné vozítko, jehož délka dosahuje pouhých 3360 milimetrů, široké je jen 1395 mm a vysoké 1360 mm. A protože vzniká jako vozidlo kategorie L7e-A2, bude možné ho s příslušným řidičským oprávnění šoférovat už od 16 let.

Příslušnost do kategorie L7e-A2 také znamená, že pohonná jednotka může mít výkon maximálně 15 kW. Slováci počítají se dvěma motorizacemi, jedna bude mít za sedadly jednoválec ze čtyřkolky, zřejmě značky Yamaha, spojený s převodovkou CVT, druhá vsadí na elektrický pohon. Obě využívají pohon zadních kol. Elektromobil pak má být k dispozici ve dvou verzích - jedna nabídne dojezd okolo 100 km, druhá okolo 250 kilometrů. Dokončený prototyp každopádně jezdí na benzin.

Maximální rychlost v případě spalovacího motoru činí 125 km/h, elektrický roadster má jet až 130 km/h.

Roadster je samozřejmě dvoumístný, tvůrci plánují dvě karosářská provedení. Jedno bez střechy jen s malým štítkem místo čelního skla, druhé s větším předním oknem a skládací plátěnou střechou. Zavazadlový prostor má objem 200 litrů.

Nejzajímavější na vozítku je bezpochyby v historii inspirovaný design. Slovenská společnost se pro něj rozhodla proto, že chtěla přijít s městským autem, které bude na pohled atraktivní a nepřehlédnutelné. K retru karoserii skvěla padnou 19palcová drátěná kola.

Video placeholder
Patak Roadster • Zdroj: Patak Motors

Interiér je minimalistický, současně má být stylový, proto v něm najdeme výrazný dřevěný dekor a klasicky vyhlížející volant. Výbava je samozřejmě svým způsobem skromná, zahrnuje topení, za příplatek se počítá s klimatizací, auto má nastavitelná sedadla, dostat by se mělo na držák na telefon. Verze se střechou nabídne elektrické stahování oken.

Chybět naopak budou airbagy, posilovač řízení, kontrola trakce, stabilizační systém a v případě benzinové verze také posilovač brzd. Brzdy jsou mimochodem kotoučové a vybavené ABS.

Tvůrci aktuálně na prototypu ladí nějaké detaily, vozítko by chtěli homologovat příští rok. A nejpozději v roce 2024 by se měla rozběhnout výroba. Už nyní ale známe ceny, benzinová verze startuje na částce 16.900 eur, což je v přepočtu asi 416 tisíc korun, elektrická na 22.900 eur, tedy 563 tisíc korun. Výrobce už také přijímá rezervace a dokonce spustil konfigurátor.

Vstoupit do diskuze (4)