Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette je moderní dodávka se stylovým retro kabátem
Toužíte po moderním autě s výrazným retro-designem? Italská karosárna Caselani má skvělé řešení.
Pokud milujete vzhled klasických automobilů, ale nechcete se rozloučit s výdobytky moderního automobilového průmyslu, máte dnes několik možností. U sportovních automobilů mohou váš problém řešit různé restomody, u praktických či užitkových automobilů pak můžete vsadit třeba na nabídku italské karosárny Caselani.
Ta se již v minulosti pochlubila projekty Type H a Type HG, kdy vytvořila unikátní body-kit pro moderní osobní i užitkové dodávkové vozy Citroën Space Tourer, Jumpy a Jumper. Na silnice tak opět vrátila styl ikonických dodávek Citroën Type H, které jsou dnes populární například jako tzv. foodtrucky. Bodykit Caselani je však možné umístit i na obytné vozy, odtahovky, klasické zavřené dodávky a další karosářská provedení.
Nyní se však společnost pochlubila svým dosud nejmenším modelem, nesoucím označení Furgonnette, který navazuje na ikonický vzhled Citroënu 2CV v praktičtější dodávkové verzi. Základem moderního modelu Furgonnette se však stal současný Citroën Berlingo. Za zmínku navíc stojí, že francouzská automobilka celou přestavbu licencovala.
Pod vzhledem moderního Citroënu Berlingo Furgonnette je podepsán David Obendorfer, hlavní designér karosárny Caselani. Ten vtiskl přídi unikátní vzhled nejen přepracovanými světly s kulatými lampami, lehce vystupujícími z blatníků, ale také novou mřížkou chladiče ve tvaru písmene M, s decentním chromovaným orámováním a výrazným symbolem značky.
Přepracovaná je také přední kapota, jejímž středem se táhne chromovaná linka, zatímco po stranách vidíme jemné žebrování. Za zmínku navíc stojí i lehce vystouplé přední blatníky, odkazující na starou kachnu.
Při pohledu z profilu upoutává pozornost především jemné žebrování, které mělo u původního Citroënu 2CV přispívat k vyšší tuhosti karoserie. U moderní interpretace se však jedná pouze o designový prvek. Odkazem na klasiku je pak i lehce zvýšená střecha za předními sedadly.
Podobně jako Type H či Type HG, také verze Furgonnette bude dostupná ve více verzích – jak užitkové, tak i osobní. Na zveřejněných snímcích tak můžeme vidět verzi jak s plnými, tak i prosklenými boky. Zadní dveře mohou být buď dělené, nebo výklopné směrem vzhůru. Vždy však vidíme design s vertikálními linkami a menšími okny.
Karosárna také přepracovala vzhled zadních svítilen, zatímco v podbězích vidíme jednoduchá retro plechová kola se středovými pokličkami, na kterých jsou pneumatiky s bíle lakovanou bočnicí. Hra na retro je tak téměř dokonalá. Úprava by navíc měla být dostupná pro všechny motorizace, včetně čistě elektrických.
Původní Citroën 2CV Fourgonnette přitom dorazil na trhy během roku 1951 a ve výrobě zůstal až do roku 1987. Během let se dočkal různých modifikací a automobilka celkem prodala okolo 1,25 milionu kusů. Caselani začne přijímat objednávky na moderní Citroën Berlingo 2CV Furgonnette od 1. října, výroba však odstartuje až začátkem ledna. Ceny ale prozatím neznáme.