Nadšenec si postavil neoficiální M2 CSL. Turbomeister nabízí 520 koní
I když se občas objevily spekulace o výrobě BMW M2 v ostré a odlehčené verzi CSL, vrcholem pro sportovní kupé bylo provedení CS.
To je sice fantastické, ale přesto existuje minimálně jeden člověk, kterému je CS málo. A tak si CSL (Coupe Sport Leichtbau) sám postavil. S úpravou mu ovšem pomohli i lidé, kteří pracují v oddělení designu automobilky BMW. Výsledek dostal jméno M2 CSL Turbomeister Edition.
Označení vychází z barevného provedení vozu, které kopíruje livrej konceptu BMW 2002 Hommage z roku 2016. Marc Ruten, majitel neoficiální M2 CSL se dokonce kvůli snaze o co nejpřesnější interpretaci vzhledu studie obrátil na BMW.
Už zmínění zaměstnanci oddělení designu mu vyšli vstříc a poskytli mu všechny důležité detaily.
O přenesení livreje konceptu na reálnou M2 se následně postarala britská společnost Topaz Detailing.
M2 CSL Turbomeister Edition však samozřejmě není jen o netradičním zbarvení karoserie. Mnohem důležitější změny se dotkly techniky.
Auto, které vychází z M2 z roku 2016, bylo upraveno poměrně výrazně v mnoha ohledech. Majitel se například zaměřil na hmotnost, kterou se mu povedlo snížit o 110 kilogramů.
Pod kapotou se samozřejmě ukrývá třílitrový řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly, jde o motor s označením S55. Jeho výkon ovšem dosahuje 520 koní a točivý moment činí až 660 N.m.
Úpravy pohonné jednotky si vzala na starost nizozemská firma Beek Auto Racing, výfukový systém dodal slovinský Akrapovič. Balíček nových dílů pro podvozek a zavěšení dodala společnost AST Suspension. A firma Defined Coding dodala software pro převodovku a diferenciál.