Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nadšenec si postavil VW Rabbit GTI svých snů. Stálo ho to miliony

Jan Zajíc
Diskuze (1)

První Volkswagen Golf GTI patří mezi nejdůležitější auta historie, stál totiž u zrodu kategorie hot-hatchů. A tak není divu, že má dodnes spoustu fanoušků.

Někteří z nich žijí i v Severní Americe, kde se první generace Golfu prodávala pod jménem Rabbit. Mezi příznivce prvního GTI patří Derek Spratt, 57letý obchodník, který si Rabbit GTI pořídil už v roce 1984 během studií na na vysoké škole v kanadském Ontariu. A evidentně se mu německý hot-hatch líbil, protože si ho nechal až do roku 2011, kdy vůz prodal.

Brzy se mu ale začalo stýskat. A tak si řekl, že si stejný model koupí znovu. Navíc se rozhodl, že si ho výrazně upraví tak, aby se řídil jako originál, ale nabídl schopnosti moderního vozu. Že si prostě postaví dokonalý Rabbit GTI.

Výsledek si můžete prohlédnout v galerii. Spratt tvrdí, že práce trvaly sedm let a vyžádaly si více než 12 tisíc hodin. A nebylo to ani levné, majitel prý za úpravy utratil více než 2,5 milionu korun.

Pracovalo se na motoru, podvozku, ovladatelnosti, brzdách a dokonce i interiéru a komfortu. Uvnitř jsou elektricky ovládaná okna, vyhřívaná sedadla či přístrojovka s dotykovou obrazovkou.

O pohon se stará atmosféricky plněný motor o výkonu okolo 220 koní, což je o hodně víc, než kolik nabízel originál. Ten měl koní 91.

Projekt dokonalého GTI byl dokončen v roce 2018 a Spratt dnes přiznává, že měl občas v průběhu práce pocit, že ho přestavba "sežere zaživa". Proto možná překvapí, že tvůrce vůz brzy prodal - mladý pár z Vancouveru přitom zaplatil jen zlomek peněz, které Spratt do Rabbitu vrazil.

Nadšenec už však myslí na další projekt. Tentokrát chce z klasického Brouka z roku 1961 udělat elektromobil.

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2020 20:38
Nic proti nostalgii
..ale utratit 2,5 mega za auto = to šlo MNOHEM líp