Najdete deset rozdílů? Volkswagen představil tiguan pro USA, stejný je jen na první pohled
Úprava auta pro severoamerický trh nemusí být jen v pár změnách ve svícení a dalších detailech, jak ukazuje čerstvě představený Volkswagen Tiguan. Totožný s evropským na něm není snad žádný panel karoserie, ale než člověk najde rozdíly, je třeba na vůz chvíli hledět.
Jistě znáte zkoušky pozornosti, kdy jsou vedle sebe dva téměř stejné obrázky a vaším úkolem je najít nějaké množství rozdílů. Tu v míse chybí pomeranč, támhle jsou prohozené příbory. Automobilka Volkswagen jako by chtěla tuto hru hrát s modelem Tiguan.
Totiž, nová generace tiguanu se v Evropě už nějakou dobu prodává a jak vypadá, je dobře známo. Její příprava pro severoamerický trh teoreticky mohla znamenat úpravu osvětlení podle tamních norem a pár dalších, ještě méně na první pohled viditelných detailů. Němci ale řekli ne a postavili pro Ameriku auto, které vypadá na první pohled stejně, ale čím déle se na něj díváte, tím víc rozdílů nacházíte.
Volkswagen Tiguan - srovnání americké a evropské verze |
Tápete? Rozdíly nejsou velké, ale je jich tam vážně hromada. Všimněte si třeba, kde končí nárazník a začíná přední blatník vzhledem k rohu předního světlometu. Jen co rozdíl najdete, dojde vám, že i ten roh světlometu vypadá trošku jinak.
Linka oken, která se na americké verzi zvedá už na zadních dveřích, ale na evropské až za C-sloupkem, trkne kdekoho, ale podívejte se o kousek níž – dveře mají navíc hranu táhnoucí se přes přední kliku. Že by aspoň blatníky zůstaly kulaté, když jsou kola kulatá? Nikoliv.
Volkswagen Tiguan - srovnání americké a evropské verze |
Zezadu zaujme chromovaná linka táhnoucí se od horní hrany oken dolů na rozích auta, kterou evropský vůz vůbec nemá. Zadní lampy mají ale stejný základní tvar, že ano? Skoro – vypadají skoro stejně, pomineme-li design jejich světelného podpisu, ale zatímco u evropského auta logo přetíná linku obrysovky, u amerického je o kus níž a linka je nepřerušená. A taky má pod sebou kus plechu a prostor pro registrační značku je níže a jméno modelu je nad ním, nikoliv pod ním.
Tak aspoň obrys pátých dveří je stejný? Opět, skoro – podívejte se k jejich horním rohům, kde jsou u evropského auta rovné linky, zatímco u amerického kopírují onu „hokejku“ chromované linky. Odlišně, hranatěji tvarovaný nárazník už je jen dobře viditelnou třešničkou na dortu.
Volkswagen Tiguan - srovnání americké a evropské verze |
Podobně viditelné změny jsou i v interiéru. Nejvýraznějším prvkem evropského tiguanu na palubní desce je, no, deska nesoucí přístrojový štít a postranní výdechy ventilace. Americký tiguan tu má ještě dřevěné obložení, přinejmenším na zveřejněných fotografiích.
Stejný jako v Evropě už však je volant, centrální displej o úhlopříčce 12,9“ s podsvíceným dotykovým panelem pro ovládání klimatizace a hlasitosti, a také a displej přístrojového štítu měřící 10,25“. Vůz má k jízdním režimům v nabídce navíc „Atmosféry“ a startuje se nenápadným tlačítkem po levé straně otočného multifunkčního ovladače na středovém tunelu. A jeho palubním systémem je nejen Evropanům dobře známý MIB4.
Pod kapotou už rozdílů tolik není – oba tiguany stojí na platformě MQB a pohánějí je řadové čtyřválce. V USA to je motor EA888 o dvou litrech objemu a 150 kW výkonu, tisková zpráva ovšem zatím nehovoří o spotřebě či možnostech pohonu kol.
Zhruba podobně bohatá je také výbava, která v USA zahrnuje v základu bezdrátové zrcadlení smartphonu, bezdrátovou nabíječku, kolenní airbag řidiče, středový airbag vpředu a samozřejmě i hlavové, čelní a boční airbagy pro celkový počet 10, stejně jako hromadu jízdních asistentů a hlídačů včetně systému poloautonomní jízdy IQ.Drive Level 2.
Dlouho jsme neviděli auta, která by si byla tak moc podobná, ale zároveň by v nich bylo tolik drobných rozdílů, které člověk musí vážně hledat. Nezbývá než se zeptat – který tiguan se vám líbí víc?